Saint Patrick's Day: 20 de ani de Irish pub dâmboviţean

Autor: Ioana Matei Postat la 26 februarie 2013 110 afişări

Oamenii veseli se adună acolo unde este mâncare bună. Este şi motto-ul puburilor irlandeze din bucureşti, unde atmosfera plăcută,cu muzică, mâncare şi bere îmbie tot mai mulţi clienţi, fie ei români sau insulari. În ultima vreme, bucureştiul s-a umplut de localuri de acest gen, care îi invită pe cei care le trec pragul să-şi lase banii la jocurile de darts antrenate de berea irlandeză.

Larkin se mândreşte că este şi bucătarul-şef şi găteşte cu plăcere primele feluri de mâncare în bucătăriile puburilor pe care le conduce. Alte elemente diferenţiatoare pentru un Irish pub sunt berea Guinness, la care se adaugă Irish whisky-ul şi cidrul. Berea Guinness este, din punctul de vedere al lui Larkin, principalul "activ" al unui astfel de pub, aspect confirmat şi de distribuitorii acestui sortiment în România: "Guinness este de departe principala băutură consumată în puburi, fiind unul dintre cele mai cunoscute simboluri ale culturii irlandeze", iar consumul anual de peste 10 milioane de pahare, potrivit lui Roccos Cosmatos, vicepreşedinte de marketing al URBB, importatorul din România al berii. Vânzări importante de bere Guinness sunt înregistrate în zona centrală a Bucureştiului, în special în Centrul Vechi. Aici, numărul Irish puburilor creşte an de an, reflectând plăcerea românilor de a savura o bere irlandeză alături de prieteni.

Genurile muzicale ascultate sunt de asemenea uşor diferite de alte localuri de acest tip: oldies, rock alternativ, reggae, cântece de pahar irlandeze şi nemţeşti, balade, jazz, smooth, evergreen. Larkin cunoaşte vreo zece Irish puburi în Bucureşti, "în fiecare zi se deschide unul, dar se închide altul", dar ştie şi unul în Constanţa, trei în Cluj şi unul în Timişoara, câţiva dintre managerii acestora consultându-se cu el înainte de deschidere. Spre deosebire de alte puburi din centrul Capitalei, oamenii din The Harp vor cheltui de două ori mai mult pentru că vin aici să bea: "Am avut de-a lungul anilor o politică de citire a oamenilor care nu beau, le spunem să plece celor care beau o cafea şi o cola timp de trei ore. Ei ne spun că n-o să se mai întoarcă niciodată şi noi le răspundem «bine!» pentru că baza unei astfel de afaceri este să câştigi cât mai mult dintr-un loc".

Tendinţa clienţilor de a se plimba mai mult prin Centrul Vechi decât de a cumpăra a fost observată şi de Noel Tynon, un alt irlandez care a cumpărat, în 2010, Irish pubul The Gin Factory: "Puterea de cumpărare e mică, lumea se plimbă, se uită şi bea un pahar de suc toată seara. Este o zonă unde merită să fii văzut, de aceea, mult din ce vedeţi este doar de ochii lumii". Tynon a petrecut şapte ani în România şi a investit aici circa 30 de milioane de euro într-o clădire de birouri, într-un complex rezidenţial, în terenuri, iar Irish pubul a fost ultima sa investiţie: "Am ales să investesc într-un bar de 400 de locuri în Centrul Istoric pentru că fiecare mare oraş al lumii are o astfel de zonă", spune investitorul, care adaugă că şi în Dublin zona de baruri şi restaurante s-a dezvoltat în ultimii 15 ani.

La câţiva metri distanţă de Gin Factory se află un alt Irish pub, de data aceasta făcut la iniţiativa unor români: St. Patrick's, un alt Irish pub din Centrul Vechi deschis în 2009, când "încă era ceva nou pe piaţă", potrivit Rairei, managerul localului. Din punctul ei de vedere, la un Irish pub contează cel mai mult numele, care contribuie foarte mult la atmosfera de veselie caracteristică irlandezilor.

Lipsa, uneori, a muzicii este o componentă a unui astfel de pub: "Aici, oamenii sunt muzica".

La atmosfera creată de oameni se adaugă cele două tipuri de bere irlandeză, Guinness şi Kilkenny, prezente chiar în stânga siglei imprimate la intrare, pe faţada de lemn masiv. St. Patrick Irish Pub este unul dintre cele mai aglomerate puburi şi un local cu cele mai bune vânzări de pe piaţa locală ale mărcii Guinness, după cum susţin oficialii URBB Managerul estimează că se consumă undeva la 30 de butoaie de bere pe lună, iar valoarea bonului mediu pentru un client, majoritatea din segmentul de peste 30 de ani, cu venituri medii spre mari, este cuprinsă între între 70 şi 100 de lei

Fie că sunt irlandeze doar cu numele sau nu numai, Irish puburile devin tot mai numeroase printre localurile din România. Ce diferenţe sunt între un bar românesc şi un pub irlandez? Aproape niciuna, spune John Long, preşedinte al Ireland Romania Network şi un client fidel al acestor localuri: "În Irlanda, nu se vorbeşte limba română, aceasta este singura diferenţă. Puburile oferă bere, dar cel mai important este că oferă şi buna dispoziţie tipic irlandeză".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Irish pub,
Bernard Shaw,
Guinness,
fish
/arta-si-societate/lifestyle/saint-patrick-s-day-20-de-ani-de-irish-pub-dambovitean-10604653
10604653
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.