Patru tineri cresc o afacere de wellness care va ajunge la zeci de mii de clienti

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 01 septembrie 2014 22028 afişări

Patru tineri cresc o afacere de wellness care va ajunge la zeci de mii de clienti

Or, pentru a oferi servicii personalizate, completează Andra Munteanu, costurile operaţionale sunt mari, iar preţul abonamentelor nu include marje de profit mari. Un abonament costă 165 de euro pe ediţie, fiecare ediţie având patru săptămâni calendaristice. La fiecare ediţie sunt 180 de participanţi, unii dintre ei rezumându-se la o singură participare. De altfel, în cadrul Limitless participanţii sunt încurajaţi să-şi atingă obiectivele dorite – de pildă o anumită scădere în greutate – după care să continue antrenamente de întreţinere în cadrul altor săli. Sunt însă şi circa 20 de participanţi care s-au obişnuit cu acest program şi vin permanent, de la debutul proiectului. „Nu avem aproape niciodată discuţii legate de vânzări, ci la noi o lună bună este evaluată prin prisma numărului de participanţi care îşi ating obiectivele“, afirmă Andra Munteanu.

Şi pentru că la fiecare ediţie sunt cu 30% mai multe cereri decât locuri disponibile, fondatorii îşi doresc să extindă acest program prin parteneriate cu alte săli de fitness din Capitală, iar ulterior şi în alte oraşe din ţară. Concret, sălile ar urma să pună la dispoziţia Limitless spaţiul în anumite intervale orare, cu o investiţie de numai câteva sute de euro. „Aproape tot programul va fi implementat de noi, de la selectarea şi formarea antrenorilor până la crearea şi derularea programului de comunicare, a programului de antrenament şi a planului de nutriţie personalizat pentru fiecare participant“, explică Andra Munteanu. Principala dificultate a extinderii este formarea altor instructori care să fie la fel de pasionaţi ca şi cei care au pus bazele Limitless.

Pentru fiecare sală afiliată ar fi nevoie de cel puţin doi oameni, care ar putea lucra cu cel mult 22 de clienţi, pentru că antrenorii, conform cerinţelor Limitless, trebuie să realizeze coregrafia, să explice mişcările, să urmărească şi să corecteze greşelile. Spre comparaţie, programele de antrenament de la studio se desfăşoară cu maximum 18 participanţi. „În momentul în care intră în sală, eu ştiu despre fiecare participant ce istoric are, obiectivul său, ce a mâncat înainte de antrenament, ce urmează să mănânce, care este rezistenţa sa“, explică Valentin Vasile.

De fapt, în cadrul acestui program, cei care se înscriu trebuie să aducă un set de analize de bază, pentru a face dovada stării de sănătate, pentru că, explică Vasile, „programul de remodelare corporală este accelerat, iar persoana trebuie să fie sănătoasă din punct de vedere clinic“. Urmează apoi măsurătorile, cu un aparat performant, care determină volumul masei musculare, a celei osoase şi al grăsimilor. Tot în această etapă are loc o discuţie şi este întocmită o fişă personală, cu istoric de diete şi alte programe urmate anterior de participant. Următorul pas este cel în care participantul primeşte pe mail un plan de nutriţie personalizat, alcătuit în funcţie de obiectivul dorit de participant (de exemplu să slăbească 4 kg în patru săptămâni). „Sunt luate în considerare alergiile sau intoleranţele, dar nu şi preferinţele culinare“, explică Valentin Vasile, care este pasionat de maşini şi spune că adeseori cei care se înscriu la Limitless sunt, la intrarea în program, ca un Matiz, iar la terminarea acestuia seamănă cu maşinile de curse.

După ce participanţii primesc planurile de nutriţie, încep programele de antrenament, câte două pe săptămână, la studio. „În funcţie de capacitatea de efort a fiecărei persoane construim programul de exerciţii“, spune Valentin Vasile, care adaugă că o lecţie se axează pe biometrica mişcării, pentru ca exerciţiile să fie executate corect. „Programul de antrenament are o abordare ştiinţifică şi avem filme cu exerciţii pentru fiecare participant care pot fi făcute la alte săli sau în concediu“, adaugă Vasile.

În cadrul acestui program sunt organizate şi un semninar de nutriţie, o sesiune de întrebări şi răspunsuri şi o sesiune de coaching pentru fiecare participant, pentru că „nevoia de remodelare corporală se află la baza piramidei lui Maslow, cu elemente emoţionale şi iraţionale, de aceea este nevoie ca fiecare participant să fie susţinut“, spune Andra Munteanu.

La finalul programului participantul este din nou măsurat, iar Valentin Vasile spune că „oamenii sunt fixaţi în targeturi referitoare la scăderea în greutate, dar noi avem şi alte obiective, cum ar fi îmbunătăţirea calităţilor motrice, de rezistenţă, coordonare, mobilitate, un nivel energetic bun, accelerarea metabolismului sau postura“.

El povesteşte că prin mişcare şi nutriţie echilibrată se recalibrează metabolismul, iar una dintre preocupările celor care au creat acest program este, după cum spun chiar ei, „să formăm un motor care consumă mai multe calorii, care să nu se mai transforme în grăsime“.

Cât priveşte planurile de extindere, prima ţintă este Bucureştiul, unde se află circa 70% din consumatorii de fitness din întreaga ţară. Andra Munteanu spune că această piaţă este, la nivelul Capitalei, foarte dinamică; 400 de săli există în Bucureşti şi în zonele apropiate. „Cam 10% dintre ele îndeplinesc cerinţele noastre în ce priveşte, în principal, dimensiunea (4 mp pentru fiecare participant) şi standardele de curăţenie. Nu ne interesează condiţiile de lux“, adaugă reprezentanta Limitless.

Ea estimează că nici în câţiva ani programul nu va fi implementat în mai mult de 20 de săli, în Bucureşti. Completează şi că nu se aşteaptă să întâmpine dificultăţi mari în negocierile cu sălile de fitness, pentru că „o sală afiliată ar avea costuri infime, dar o marjă de profitabilitate fantastică, de circa 60 de euro pentru fiecare participant la program, în condiţiile în care preţul unui program va fi de 150-155 de euro pe ediţie“.

Circa trei sferturi dintre participanţii la program sunt femei, cu vârste mai ales între 22 şi 44 de ani, cu studii superioare şi venituri medii, a căror prioritate este remodelarea corporală. „Pentru că preţul programului nu este mic, ne-am fi aşteptat să vină oameni cu venituri mari, dar în principal sunt cei cu venituri medii, extrem de motivaţi să-şi atingă ţelurile“, afirmă Munteanu. Or mulţumirea clienţilor este cel mai bun model de promovare şi rampa sigură către creşterea afacerilor, aşa cum sunt desenate planurile pe mai mulţi ani. Dacă Limitless este acum la doar 5% din potenţialul de clienti, în cinci ani ar trebui să ajungă la cateva zeci de mii de participanti. Modelul motivaţional îl au, rămâne de văzut ce va spune piaţa.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/patru-tineri-cresc-o-afacere-de-wellness-care-va-ajunge-la-zeci-de-mii-de-clienti-13181287
13181287
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.