O româncă şi-a construit propria afacere angajând 20 de africani să lucreze 30.000 de produse lunar

Autor: Cristina Roşca Postat la 05 decembrie 2014 20530 afişări

Compania a pornit la drum cu o reţetă de săpun, însă ulterior gama de produse a fost extinsă. În prezent, portofoliul Wild Olive cuprinde peste 200 de produse diferite, pe lângă produsele pe care compania le manufacturează doar la comandă.

Laboratorul de creaţie şi atelierul de producţie se află într-o clădire din centrul artistic şi de design al oraşului Cape Town, unde îşi au sediul toate companiile cu profil de design din Africa de Sud. „În 2007, atunci când am cumpărat formula de săpun, compania însemna doar o formulă de săpun şi un mixer de manufactură. Nimic mai mult. Astăzi avem o clădire proprie, folosim tehnologie de ultimă generaţie în întregul proces de producţie (cel al produselor cosmetice, al porţelanurilor, în atelierul de croitorie), iar biblioteca laboratorului de dezvoltare are în permanenţă o investiţie de câteva zeci de mii de euro în materiale şi proiecte în lucru.“

Dezvoltarea s-a făcut organic, fără a apela la finanţări externe, după cum precizează antreprenoarea, care se fereşte însă să ofere cifre privind valoarea totală a businessului, afirmând că este încă la început. În primii ani compania a funcţionat cu un site realizat de Mădălina Bhatia şi de un prieten, în timp ce ambalajele erau printate la imprimantă. În timp însă businessul s-a dezvoltat şi a ajuns la o producţie lunară de 20.000-30.000 de unităţi. Preţurile sunt însă foarte variate, încep de la 2,5 euro şi ajung la 25 de euro pentru un săpun.

„Lucrăm cu peste 500 de materii prime diferite.“ Ele vin în mare parte din Africa, dar şi din restul lumii. „Materialele folosite de noi sunt în parte mult mai scumpe şi poate mai rare decât aurul. Inspiraţia mea pentru alegerea lor sau utilizarea lor în produse moderne şi eficiente vine de la diverse triburi africane precum Khoi şi San.“ Reprezentanţii acestor triburi sunt primii care au recurs la remedii naturiste pentru tratarea, înfrumuseţarea sau parfumarea personală, povesteşte antreprenoarea. „Sunt foarte puţini cei care pot spune că ritualurile pe care le propun ei sunt vechi de când lumea, iar noi ne aflăm exact în această zonă geografică de unde a pornit totul şi unde aceste ingrediente se găsesc din abundenţă, în forma lor naturală, nealterată de trecerea timpului.“

Sub brandul Wild Olive sunt deschise două magazine proprii în Cape Town, precum şi unul în Capitală, în zona Grădina Icoanei. De altfel, magazinul din Bucureşti este singurul propriu din Europa, deschis la finalul anului 2012. „Spaţiul m-a găsit pe mine, într-una din rarele vizite în România. Mă plimbam şi am remarcat această căsuţă în cartierul meu preferat, în zona Parcului Grădina Icoanei.“

Mădălina a oprit un domn care tocmai intra într-o casă vecină şi l-a întrebat dacă îl cunoaşte pe proprietarul căsuţei. Acesta locuia în vecinătate, astfel că a sunat la uşă, acesta i-a deschis şi zece minute mai târziu vizita clădirea. După alte cinci minute a ştiut că va fi spaţiul perfect pentru primul magazin Wild Olive African Artisans din Europa. Pe piaţa locală produsele mai pot fi cumpărate online din magazinul brandului, dar şi din multibranduri precum Victoria Gallery sau Ro-Land. „Librăriile Cărtureşti susţin proiectul nostru social, având prezente la raft produsele din gama Imizamo Yethu Crafters, realizate de artizani locali.“

Produsele pot fi însă găsite şi în spa-uri, ca de exemplu Delaire-Graff din Stellenbosh - al cunoscutului bijutier Graff - sau în spaţii curatorii de artă precum Africa Nova, din Cape Town, sau în magazinele cu profil naturist.

„Bineînţeles,  fiind pasionată de partea de cercetare, manufactura «sur mesure» mi se potriveşte ca o mănuşă. Astfel, oamenii sau companiile care îşi doresc un parfum, o loţiune, o cremă sau o lumânare personalizată vin către noi.“ Valoarea unui proiect de acest gen începe de la câteva sute de euro si poate ajunge chiar până la câteva mii, în funcţie de cerinţele sau de preferinţele acelui client. „Dezvolt în mod constant produse noi şi manufacturăm pentru câteva case private care au întreaga gama de baie creată de noi, dar şi pentru un hotel boutique cu care lucrăm de mai bine de 5 ani. Nu manufacturăm însă «white label», ci doar sub numele companiei noastre.“

Mădălina Bhatia spune că circa 75% dintr-un business reprezintă procesul de cercetare, respectiv noutăţile pe care le aduci în domeniu. Mai mult, ca antreprenor trebuie să poţi face toate meseriile pe care le implică businessul respectiv: „Businessul se face cu creion, gumă şi foaie de matematică, nu este un joc la întâmplare“.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/o-romanca-si-a-construit-propria-afacere-angajand-20-de-africani-sa-lucreze-30-000-de-produse-lunar-13692858
13692858
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.