Morganit sau tanzanit?

Postat la 13 octombrie 2007 2 afişări

Succesele de casa ale creatorilor de bijuterii, precum linia Love de la Cartier sau colectiile inspirate de animale de la Boucheron, impart prim-planul cu creatii unice si personalizate, in care vedetele sunt pietrele pretioase. Nu numai smaralde sau diamante, ci si pietre mai putin cunoscute, cu denumiri exotice.

Cea mai personala bijuterie este cea construita in jurul pietrei clientului - uneori o mostenire de familie, cum a fost cazul maharajahului Patiala, care in 1928 le-a cerut celor de la Boucheron sa realizeze o montura speciala pentru peste 8.000 de carate de smaralde si diamante. Acest gen de serviciu formeaza o parte importanta din afacerile designerului de bijuterii Franklin Adler, care spune ca este mai bine sa „porti pietre montate decat sa le lasi sa zaca uitate intr-un sertar“.

Cererile de personalizare a bijuteriilor nu sunt foarte usor de satisfacut. Directorul casei franceze Boucheron, Jean-Christophe Bedos, isi aminteste despre o comanda care presupunea o bijuterie realizata din opt smaralde in forma de inima. „Specialistul nostru a gasit numai sapte. Pana la urma o doamna a intrat in magazinul din Paris cu un smarald pe care dorea sa il puna in valoare. Era perfect pentru proiectul nostru si am convins-o sa il vanda.“

La asemenea nivel al luxului, casele sunt foarte discrete in privinta bijuteriilor create. „Pentru o bijuterie construita in jurul unei piese foarte speciale alegem clientii cu mare atentie“, spune Laurence Graff, al carui atelier cu 70 de bijutieri este unul dintre cele mai mari din Occident. „Prezentam piesele numai celor care si-au exprimat interesul. Un eventual client nu trebuie sa fie vazut purtand o bijuterie refuzata in trecut de altcineva“, subliniaza el.

Valoarea mare a bijuteriilor realizate cu pietre unicat le transforma intr-o tinta vanata deopotriva de investitori si de amatorii de frumos. Conform lui Graff, „marii colectionari sunt barbatii care considera ca a detine o piatra mare si rara este o dovada de bogatie, de cunoastere si de fler pentru investitii“. Designerul britanic Barbara Tipple a observat ca „barbatii pot fi la fel de usor sedusi de o piatra ca si femeile si apoi ajung sa o doreasca indiferent de cost. Am descoperit recent o pereche de pietre de opal mexican pentru cerceii unei cliente, pe care sotul ei ar fi fost dispus sa le cumpere, chiar daca ea nu le dorea“.

Cat despre categoriile de clienti, nimeni din industrie nu ar folosi o expresie nepotrivita precum „noii imbogatiti“, dar, dupa cum subliniaza Francesco Trapani, CEO al Bvlgari, „a vinde piese de sute de mii de euro este mult mai usor decat in trecut“. Vanzarea de bijuterii unicat este facilitata si de faptul ca potentialii clienti se informeaza constiincios despre pietre, materiale si slefuire. „Acoperirea media si internetul educa publicul“, spune Raymond Graff, director de productie al Graff Diamonds, in prezent lider de piata pe segmentul de diamante galbene. „Oamenii inteleg diferitele metode de slefuire si calitati si stiu la ce pret sa se astepte“, adauga el. Purtatorul de cuvant de la Moussaieff, casa faimoasa pentru diamantele colorate rare, este de acord: „A sporit atentia acordata pietrelor. Noi ne prezentam bijuteriile ca piese finale, insa in cazul in care clientului ii place o anumita piatra pe care o doreste montata altfel, noi ne conformam“.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
colectii,
bijuterii,
pietre pretioase
/arta-si-societate/lifestyle/morganit-sau-tanzanit-955046
955046
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.