Drumul in afaceri al Amaliei Nastase

Autor: Rosca Cristina Postat la 08 decembrie 2010 2397 afişări

Oamenii de afaceri se nasc, cresc si apoi ramane de vazut. In cazul Amaliei Nastase, cunoscuta in principal pentru casnicia cu Ilie Nastase si abia in plan secundar pentru apartenenta sa la mediul de business, drumul in afaceri are deocamdata o singura directie.

Cu toate acestea, ea ramane fidela domeniilor in care este deja activa si afirma ca, daca ar fi sa investeasca acum, ar face-o tot in advertising si organizare de evenimente. De alte domenii nu are timp, pentru ca "ziua are totusi 24 de ore. Nu am timp sa imi placa si alte domenii".

Cand vine vorba insa de moda, Amalia Nastase este prezenta atat din pozitia de om de afaceri, cat si din cea de consumator. Desi detine actiuni in cadrul High Fashion Group, pentru ale carui magazine luxul este cuvantul de ordine, ea spune ca s-ar orienta si catre un magazin ce se adreseaza medium-high in detrimentul unuia de lux, "daca return of investment ar fi mai bun".

Despre afacerile din cadrul High Fashion Group nu ofera prea multe detalii, "cifrele aferente afacerilor si vanzarilor urmand a fi facute publice in aprilie 2011, odata cu incheierea anului financiar".

Recunoaste insa ca cifra de afaceri a multibrandului Victoria 46 "este mai mare decat cea de anul trecut, pentru ca si bugetul de buying a crescut datorita faptului ca anul acesta am adus designeri noi precum Sergio Rossi, Giuseppe Zanotti, Roland Mouret, Jitrois". Noi designeri sunt adusi fie la cererea clientilor, fie la initiativa actionarilor.

Piata de lux din Romania a stagnat ca valoare in 2010 la 350 de milioane de euro, cele mai afectate sectoare de criza financiara fiind auto, ambarcatiuni, bijuterii, moda si calatorii, potrivit companiei de cercetare de piata CPP Luxury Industry Management Consultants. Segmentele care au fost mai la adapost sunt industria ospitaliera si cele de accesorii, parfumuri, ceasuri, SPA, gourmet/organic. Anul trecut piata a scazut cu 30 de procente, potrivit CPP Luxury Industry Management Consultants.

Principalele cauze ale evolutiilor recente sunt scaderea puterii de cumparare, mentinerea preturilor la un nivel superior celui din alte destinatii de shopping din lume, scaderea preturilor la cazare si transport catre principalele destinatii de cumparaturi si mediatizarea ideii potrivit careia persoanele cu venituri peste medie ar putea fi suprataxate. Pentru anul urmator, piata de lux va creste, si in special segmentul de moda si accesorii, odata cu deschiderea magazinelor Gucci, Emporio Armani si Burberry. "Estimez ca intrarea celor 3 brand-uri noi va creste piata de moda si accesorii cu aproape 40%", potrivit lui Oliver Petcu, managing director in cadrul CPP Luxury Industry Management Consultants. De aceeasi parere este si Amalia Nastase, care crede ca "piata romaneasca va evolua cu siguranta si pe segmentul de lux in viitorul apropiat. In momentul acesta sunt anuntate noi branduri din segmentul de lux, ca Gucci, si cu siguranta ca vor urma si altele. Daca aceste companii nu aveau incredere in potentialul pietei din Romania, ar fi amanat intrarea pe piata".

Oliver Petcu crede ca, odata cu 2011, se va observa o reasezare a acestui segment. Monobrandurile vor "fura" clientii multibrandurilor si ai magazinelor de lux din strainatate - romanii care isi faceau cumparaturile in strainatate. "Estimez ca cel putin unul dintre cele 4 magazine importante de tip multibrand va disparea in 2011."

Amalia Nastase are o alta opinie, si anume ca deschiderea unui multibrand este doar primul pas pe acest segment, deoarece "in tarile emergente in domeniul modei, se opteaza initial pentru deschiderea unui multibrand, pentru a crea si tria cererea pentru anumite branduri. Apoi, pe masura ce bugetele de buying cresc pe anumite branduri, se poate decide si deschiderea unui monobrand".

Dintre cele patru multibranduri de pe piata locala - Mengotti, Victoria 46, Victoria Men si Distinto - ultimul aparut este Victoria Men, care si-a deschis portile in aprilie. High Fashion Group a investit 850.000 de euro in deschidere, suma incluzand atat amenajarea, cat si stocul de marfa pentru primul sezon. La scurt timp de la deschidere Amalia Nastase estima pentru acest magazin o cifra de afaceri de 1,5 milioane de euro in primul an.

"Pe piata romaneasca era necesar acest magazin pentru ca toti designerii de la Victoria 46 au si colectii pentru barbati si pentru ca vrem sa oferim o gama completa clientilor nostri. Victoria 46 a avut si o sectiune de barbati pana acum un an si s-a dorit o continuare a acestui lucru." Cele doua Victorii sunt deschise unul in apropierea celuilalt, pe Calea Victoriei, "unde s-au indreptat toate brandurile de lux, cu exceptia Louis Vuitton", dupa cum spune Amalia Nastase. "Aici se va forma strada principala de shopping pe care o gasim in toate capitalele."

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/drumul-in-afaceri-al-amaliei-nastase-7776077
7776077
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.