Cum sa-ti masori castigurile cu centimetrul de croitorie

Autor: Rosca Cristina Postat la 12 februarie 2011 1195 afişări

In strainatate e o practica de traditie si cu siguranta am vazut-o in filme. In “The Tailor of Panama”, Geoffrey Rush facea vizite la domiciliu pentru a lua masuri oamenilor ocupati. Tudor Personal Tailor face acum acelasi lucru in Romania. Vine si la birou, daca doar acolo poate lua masurile pentru costum. Piata de “croitor la domiciliu” din Romania este insa abia la inceput.

Cum sa-ti masori castigurile cu centimetrul de croitorie

Croitorul merge la intalnire cu o serie de tipare prestabilite si cu catalogul de peste 150 de materiale. Pe baza formularului, se stabilesc forma costumului - slim-fit (italian) sau clasic (englezesc) -, forma reverelor, numarul de nasturi si toate detaliile estetice, pentru ca toate sunt personalizabile, iar ulterior se da comanda la atelierele specializate cu care compania lucreaza. In 15-20 de zile, va fi livrata comanda la o adresa indicata de client. Cei mai multi clienti vin pentru un costum, dar pleaca de la Tudor si cu a doua pereche de pantaloni, "pentru ca acestia se strica cel mai repede", cu o camasa sau un blazer, "foarte purtat in afara". Un costum la Tudor Personal Tailor costa intre 1.400 si 4.000 de lei, media situandu-se intre 2.000 si 2.500 de lei.

Pentru acest an, cei trei fondatori ai Tudor Personal Tailor au in plan sa lanseze si o linie de accesorii, care sa cuprinda printre altele cravate, papioane si butoni. "Batista de buzunar la sacou este foarte importanta. Poti sa ai trei costume si zece batiste, si astfel isi creezi mult mai multe tinute", spune Alexandru, care se va ocupa de lansarea liniei de accesorii si care spune ca a intrat in acest business pentru ca este pasionat de haine, dar si pentru ca nu este facut sa lucreze intr-o multinationala, lucru pe care l-a aflat dupa ce a facut un internship.

Cei mai multi clienti provin insa din acest mediu de business. "Clientii nostri au intre 35 si 45 de ani. Sunt liber profesionisti, antreprenori cu peste 5 ani de experienta, middle sau top manageri, oameni de afaceri care nu au timp sa intre intr-un centru comercial sau intr-un magazin sa probeze sau sa ceara modificari." Conform descrierii celor trei fondatori, clientii sunt oameni ocupati, care ajung la birou pe la noua jumatate - zece si raman acolo pana la sapte sau chiar opt seara, iar astfel timpul de cumparaturi este redus. Totusi, in Romania nu se poate vorbi inca de costume comandate pe internet, desi in afara tarii aceasta reteta se practica. "Barbatul roman nu este pregatit sa isi ia singur masurile si sa comande pe internet", spun fondatorii Tudor Personal Tailor.

Relatiile se schimba insa la a doua comanda, deoarece "le facem recomandari de materiale si modele in functie de evenimentul pentru care au nevoie si de profilul clientului. Uneori vin si ne cer costume de ceremonie, dupa ce si-au luat costum de zi cu zi anterior". Desi exista o paleta larga de materiale, clientii romani se orienteaza mai mult catre culori precum bleumarin, albastru deschis, negru sau negru in dungi. Si cand vine vorba de croiala, romanii sunt conservatori: prefera croiala clasica.

"Tudor porneste de la un tipar de eleganta clasica, britanica. Nu poti crea tendinte azi, poti doar sa propui variatiuni pe aceeasi tema cu ce vezi pe strada. Strada ne inspira." Acesta este si motivul pentru care cei trei s-au limitat la 150 de materiale, desi de la producator primesc o colectie intreaga. "Exista materiale care nu ar prinde la clientul roman, de aceea nu are sens sa le luam pe toate si sa le tinem pe stoc, pentru ca toate materialele existente in portofoliu se gasesc pe stoc la Tudor. Pentru cele mai cerute modele, stocurile sunt mai mari, pentru ca stim ce se cere si facem intotdeauna previziuni cu trei luni in avans".

La fel ca si in moda feminina, si in acest caz se poate vorbi de sezonalitate. Astfel, garderoba se innoieste primavara si toamna, doar camasile se schimba tot timpul anului. Desi nu este in "sezon", ianuarie a fost o luna buna, dupa cum spun fondatorii Tudor Personal Tailor: "Primul client a venit pe 4 ianuarie". In prezent, numarul clientilor este de domeniul sutelor, spun cei trei, care nu vor sa dea foarte multe cifre. Spun ca abia peste trei ani vor putea vorbi de o afacere matura si de cateva mii de clienti. "Nu este o afacere de volum. Nu vrem sa intram in retail, de aceea nici cand vine vorba de cifra de afaceri nu este o suma mare", concluzioneaza ei, fara a da mai multe detalii.

Desi nu aveau experienta cand au pornit la drum, cei trei fondatori spun ca au invatat citind, in special pe bloguri de moda externe. Mai mult, exista o serie de reguli pe care, daca nu le incalci, nu gresesti si o sa ai in permanenta o tinuta corecta.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/cum-sa-ti-masori-castigurile-cu-centimetrul-de-croitorie-7951749
7951749
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.