Cum să ajungi milionar în euro când în magazin îţi intră doar zece clienţi pe zi

Autor: Ioana Matei Postat la 15 mai 2013 1069 afişări

Marca Hugo Boss a „renăscut" la începutul lui 2009, printr-un act de curaj al unor tineri. Dacă până atunci clienţii brandului cumpărau haine fără să se limiteze la preţ, în timpul crizei ei au ajuns să cumpere produse de lux mai mult „de nevoie". Ce şanse are să crească un brand în ale cărui magazine intră, în medie, zece clienţi pe zi?

Cum să ajungi milionar în euro când în magazin îţi intră doar zece clienţi pe zi

Pe rafturile nemţeşti de pe Calea Victoriei sau de pe malul mării pot fi găsite între două şi trei mii de produse, cu preţuri ce pleacă de la 80 de lei pentru o pereche de ciorapi sau o pereche de butoni cu 300 de lei până la 6.000 de lei pentru cel mai scump costum. Valoarea bonului mediu ajunge astfel la circa 900 de lei. Liniile sunt schimbate de patru ori pe an şi cei doi tineri investesc aproape un milion de euro pe an pentru reînnoirea stocurilor de marfă; suma nu include bugetele destinate redecorării. Printr-o comparaţie cu alte mărci de lux de pe piaţă - Cavalli, Valentino sau Burberry - Hugo Boss este, din perspectiva lui Alecu, destinat activităţilor cotidiene şi „nu înseamnă neapărat un costum de ceremonie sau o rochie lungă, ci costum, cămaşă sau pantofi de calitate".

Dar cât de dispuşi sunt românii să cheltuiască pe costume în medie 2.500 de lei? Circa zece clienţi intră zilnic în magazinele Hugo Boss, dar ei cumpără mult mai puţin decât în perioada 2006 - 2008, când, în opinia lui Alecu, oamenii nu cumpărau de nevoie. „Aveam atunci clienţi care cumpărau cinci-şase costume, iar acum, tot ei cumpără de trei ori mai puţin, se limitează la o cămaşă şi două costume.„ Poate astfel se justifică şi lipsa liniei Boss Selection, vârful de gamă al brandului Hugo Boss în magazinele de aici. „Acesta se adresează clienţilor Dolce & Gabbana, exclusivişti şi dispuşi să poarte haine deosebite, cambrate sau lucioase."

În cei trei ani de când conduce afacerea, mai puţin de zece persoane au întrebat de această linie. Motiv pentru care apreciază intrarea recentă a brandului exclusivist Cavalli în noul pol al luxului din Bucureşti, hotelul Marriott, drept un act de curaj. „Din ce am observat eu din vânzări, piaţa luxului nu s-a dezgheţat deloc". Totuşi, susţine că există suficienţi cumpărători de lux pentru ca orice brand să îşi găsească publicul. Chiar dacă el şi partenerul lui anticipau în 2010 afaceri de patru milioane de euro, extinderea în Timişoara, Iaşi sau Cluj şi aducerea de noi mărci sub umbrela Future Fashion International, acum sunt rezervaţi în legătură cu previziunile.

Scăderea de 10% a vânzărilor Hugo Boss pe piaţa locală nu face distincţie de evoluţia acestuia la nivel mondial: potrivit informaţiilor recente publicate pe siteul companiei, rezultatele înregistrate în primul trimestru din 2013 arată un profit redus cu 7-13%. Dar, potrivit aprecierii lui Andrei Alecu, acum nu este nici mai greu, dar nici mai bine decât în 2009, motiv pentru care el îşi păstrează optimismul. „Creştem în continuare afacerea".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
clienti,
brand,
lux,
criza,
tineri,
calea victoriei,
hugo boss
/arta-si-societate/lifestyle/cum-sa-ajungi-milionar-in-euro-cand-in-magazin-iti-intra-doar-zece-clienti-pe-zi-10878566
10878566
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.