Cocor, magazinul celor 34 designeri romani de moda

Autor: Rosca Cristina Postat la 06 februarie 2011 4163 afişări

Clientul pe care il tinteste magazinul Cocor este din Bucuresti, are masina, trece o data pe saptamana prin fata media-fatadei, isi intretine copiii, dar si parintii, are un buget familial de circa 2.000-3.000 de euro si varsta intre 30 si 50 de ani. Dar vine clientul la Cocor?

Cine sunt insa clientii Cocor? Potrivit unor declaratii mai vechi ale lui Dan Barbulescu, ce dateaza de la deschiderea magazinului, clientul este din Bucuresti, are masina, trece o data pe saptamana prin fata media-fatadei - ce include 13 ecrane pentru spoturi publicitare, dar si pentru continut non-comercial ce au costat 4 milioane de euro -, iar ca venituri, isi intretine copiii, dar si parintii, avand un buget familial de circa 2.000-3.000 de euro. Tot atunci, Dan Barbulescu mai spunea ca vrea ca 10-15% dintre vizitatori sa fie turisti straini si expati.

Desi nu exista inca statistici privind numarul de clienti care trec astazi pragul Cocor, unii designeri, precum Kristina Dragomir, spun ca vanzarile merg bine, conform planului, si ca a fost o oportunitate sa fie selectata in randul designerilor din Cocor. "Am fost invitata sa imi expun produsele in magazinul Cocor. Mi-a fost prezentat un contract, care avea conditii foarte bune, chiria nu era mare, de aceea am ales sa functionam aici." Ea nu da detalii despre valoarea chiriei, insa la deschidere, in octombrie, Barbulescu vehicula cifra de 5 milioane de euro din inchirierea tuturor spatiilor comerciale in primul an de functionare, respectiv 10% din valoarea vanzarilor. Ultimii doi designeri care s-au alaturat Galeriei sunt Catalin Botezatu, care ofera produse atat sub nume propriu, cat si sub brandul Valeria Marini, si Mihai Albu.

Arhitectul pantofilor, cum mai este numit Albu, spune ca nu poate face o estimare a vanzarilor si ca asteapta incheierea unui sezon complet pentru a putea exprima o parere bine documentata. "Trebuie sa asteptam sa se construiasca vadul si atunci vanzarile ar putea creste. Pentru cei interesati este bine de stiut ca in Galeria Designerilor Romani se gaseste 90% din moda romaneasca." Albu considera ca magazinul Cocor acopera acum toata plaja consumatorilor romani, nu doar a pasionatilor de moda, "de la cei care vor plastic la cei care vor ceva extravagant".

Mihai Albu isi mai vinde produsele la atelierul personal si in galeria comerciala a hotelului Marriot. In fiecare dintre cele trei spatii, creatorul spune ca vinde altceva: "La atelier, vin clientele care vor ceva personalizat. La Marriot este vorba de o alta piata si de o clientela exclusivista. Exista foarte putine modele comune in cele trei puncte de desfacere". Produsele lui Mihai Albu din magazinul Cocor au preturi situate intre 500 de lei si 1.800 de lei.

Dan Barbulescu spune ca pretul este unul dintre principalele atractii pentru clienti. Alaturi de pret, sta si posibilitatea realizarii produselor pe comanda. O alta bila alba pentru magazinul Cocor o reprezinta pozitionarea, aproape de centrul vechi al Bucurestiului si de Unirea Shopping Center. Acesta din urma atrage un numar mare de clienti cu ajutorul magazinelor Zara, Bershka, ale grupului spaniol Inditex, si New Yorker, pozitionate stradal la parterul centrului comercial.

In acest an, traficul magazinului Unirea este asteptat sa creasca odata cu atragerea de noi chiriasi, precum H&M - asteptat sa se deschida in aceasta primavara -, Pull & Bear si Stradivarius, alte doua branduri ale celor de la Inditex. Traficul de la Unirea e trafic si pentru Cocor, mai ales daca acesta din urma va reusi sa ajunga la masa clientilor medii din Bucuresti, fie ei si aspirationali.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
Cocor,
criza,
clienti,
designeri,
magazine,
mall,
fashion,
moda
/arta-si-societate/lifestyle/cocor-magazinul-celor-34-designeri-romani-de-moda-7929131
7929131
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.