Au fost odata Jocurile Olimpice

Postat la 02 decembrie 2008 36 afişări

Au trecut trei luni de la incheierea Olimpiadei de la Beijing, iar organizatorii, sponsorii si companiile care au folosit pretextul olimpic pentru promovarea propriilor produse au tras linie si au socotit cat (sau daca) au castigat.

Un semn clar de criza este ca unul dintre sponsorii Comitetului Olimpic International, Johnson & Johnson, a anuntat la finalul lunii noiembrie ca nu va innoi contractul de sponsorizare, in valoare de 100 de milioane de dolari. Reprezentantii companiei au refuzat sa comenteze decizia.

 

Pe de alta parte, dupa Olimpiada, analistii se intrebau ce se va intampla cu economia Chinei, avand in vedere efortul financiar considerabil angajat pentru organizarea evenimentului. Deocamdata, se poate conchide ca bugetul tarii nu numai ca are suficiente resurse pentru a sustine un show opulent precum spectacolul de deschidere a Jocurilor si intreaga masinarie a organizarii Olimpiadei, dar poate sa-si permita si efortul de a sustine economia afectata de criza din restul lumii. Recent, China a anuntat un plan de relansare economica de 4.000 mld. yuani (586 mld. dolari) pentru urmatorii doi ani.

 

In aceste conditii, piata chineza continua sa fie atractiva pentru brandurile de lux, de exemplu, care pot compensa astfel scaderea cererii de pe piata americana sau din alte piete de export. In China, industria luxului a ajuns la maturitate, iar marile branduri deschid reprezentante si organizeaza evenimente fastuoase de lansare a produselor. Casa Dior, de pilda, a organizat o expozitie intr-un spatiu industrial din Beijing, un fel de capsula a timpului prin lumea modei, care spune intreaga poveste a casei, de la Christian Dior si pana la John Galliano. Max Mara a lansat vernisajul expozitiei itinerante “Coats” la muzeul Namoc din Beijing si a organizat o prezentare de moda si o petrecere la templul Tai Miao, unde au participat celebritati locale, printre care Guo Jingjing, saritor de la trambulina medaliat cu aur la Jocurile Olimpice, sau actrita Maggie Cheung, faimoasa pentru filmul “In the Mood for Love”.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/au-fost-odata-jocurile-olimpice-3596241
3596241
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.