Animale de casa cu baterii
Producatorii de jucarii au lansat si continua sa lanseze jucarii robotizate, care isi exprima emotiile si sentimentele aproape uman, danseaza si se indragostesc, dar mai ales aduc profit.
“Ceea ce il face atat de special este mimica fetei. Chiar si sprancenele se ridica”, spune Heatherly. Robotul are o telecomanda si fiecare buton include o minifotografie cu o emotie sau o miscare. Iar Wall-E raspunde la orice comanda. Thinkway Toys, cei care au produs jucaria sub licenta Disney, au realizat aceasta performanta prin includerea a 10 motorase in robot. Jucaria a fost testata de 50 de angajati ai Disney inainte sa fie introdus in magazine, la pretul de 250 de dolari. Disney a dezvoltat si jucarii mai ieftine, cum ar fi Clickables Fairy Charms, de 29,99 de dolari, destinat copiilor de 7 ani, cu un colier, trei brelocuri si o cutie de bijuterii USB pentru jocurile pe internet.
“Este o revolutie a jucariilor virtuale”, spune Laurie Schacht, co-publisher al publicatiei The Toy Insider, un ghid de cumparaturi pentru jucarii. Disney a creat televizoare, DVD-uri sau playere MP3 pentru copii, ba chiar si camere digitale pentru prescolari. Producatorii de jucarii abordeaza aceasta rafinare a pietei cu maxima seriozitate, iar proiectele pentru viitoarele jucarii robot sunt tratate ca in filmele cu agenti secreti. Disney, de exemplu, a conceput proiectul Toymorrow, considerat “top secret”, in ideea ca oamenii alesi sa lucreze in cadrul echipei pot decide intr-un fel viitorul industriei. Echipa de opt experti, care include ingineri, gameri si designeri, a fost creata in urma cu 18 luni si se intruneste lunar spre a concepe proiecte de produse.