Amway, intr-o noua perioada pilot

Postat la 03 noiembrie 2010 115 afişări

Primele reactii ale Amway la efectele crizei economice au fost doua proiecte noi: lansarea unei linii de produse pentru clientii cu venituri medii si deschiderea la Londra a unui centru in care clientii sa testeze produsele si sa le cumpere ca dintr-un magazin obisnuit. Cu alte cuvinte, daca Amway nu ajunge la client, poate ajung clientii la Amway.

Revenind insa la Amway Romania, compania are in momentul de fata 37 de angajati, la care se adauga circa 50.000 de distribuitori si de clienti inregistrati in baza de date a Amway. "Peste 70% din comenzile de produse se realizeaza online. Avem de asemenea un centru de selectie a produselor, un fel de magazin unde distribuitorii pot veni sa-si ridice produsele, iar acesta realizeaza circa 20% din vanzari. Restul de 10% sunt comenzi realizate prin e-mail, fax etc.", spune George Popescu. Valoarea medie a facturilor Amway in Romania se situeaza intre 400 si 500 de lei. Romania se plaseaza in topul celor mai importante zece tari europene in care compania isi desfasoara activitatea. Compania a ramas pe plus anul trecut, inregistrand pe piata locala un profit de 9 milioane de lei (2,1 milioane de euro). "Anul trecut, au avut de suferit produsele cu pret mai mare, pe fondul crizei", explica branch manager-ul de la Amway Romania.

In Romania, produsele cu cel mai mult succes sunt cosmeticele si produsele de ingrijire personala, acestea acoperind circa 60% din vanzari. Pe locul al doilea, se situeaza suplimentele alimentare, cu 25%. Ponderea acestora in vanzari este ceva mai mare in vestul Europei, ajungand chiar si la 40%. De altfel, gama Nutrilite, de suplimente alimentare, este considerata in acest moment cea mai stabila la nivelul portofoliului de produse. Nutrilite este in prezent sponsor oficial al echipei AC Milan, asigurand in acelasi timp suplimentele alimentare pentru intreaga echipa.

Raportand la situatia din celelalte state din Europa de Est, tot produsele cosmetice au castig de cauza. De altfel, gama Artistry pe care o comercializeaza Amway se numara printre primele cinci marci de produse de lux pentru ingrijirea tenului din lume, alaturi de Clinique, Estée Lauder, Lancôme si Shiseido, conform unui studiu realizat de Euromonitor International pe baza vanzarilor din 2008. Anul 2010 a adus de asemenea o noua gama in portofoliul de produse pentru ingrijire a tenului din cadrul Amway, si anume beautycycle, care se vinde exclusiv in Europa si se comercializeaza la preturi medii. "Am vrut sa extindem portofoliul de produse pentru a putea aborda noi clienti, mai tineri, cu venituri mai mici, pentru ca acesta este un segment cu un potential foarte mare de crestere.

Produsele sunt mai simple, au un pret mediu si sunt integral dezvoltate de Amway si vandute prin sistemul de vanzari directe", explica George Popescu. De altfel, aceasta noua gama a reusit sa impulsioneze vanzarile, astfel ca in numai patru luni de la lansarea din februarie anul acesta, volumul de produse cosmetice comercializat de Amway a urcat cu circa 20%. Pentru intreg anul 2010, se estimeaza o crestere de 35% datorita gamei beautycycle la nivel european. In ciuda crizei, compania de vanzari directe a continuat sa-si extinda prezenta la nivel european, astfel ca, in 2010, Amway a patruns si in tarile baltice. De altfel, se poate observa o cerere din ce in ce mai mare in partea de est a Europei, acest lucru fiind confirmat si de ceea ce se intampla in Rusia. Astfel, acum exista 13 centre de selectie a produselor in 11 orase rusesti precum si patru centre logistice situate in Moscova, Habarovsk, Novosibirsk si Rostov pe Don.

Chiar daca nu este numarul unu pe plan mondial si nici in Romania la capitolul vanzari directe, acest titlu revenindu-i rivalului Avon, Amway spera sa creasca in urmatorii ani, dintr-un motiv foarte simplu: oamenii vor simti nevoia unor venituri suplimentare si se vor inregistra ca distribuitori pentru vanzari directe. Ramane insa de vazut care dintre companiile de vanzari directe ii vor atrage pe cei mai multi dintre potentialii doritori.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
lifestyle,
Amway,
cosmetice,
magazine
/arta-si-societate/lifestyle/amway-intr-o-noua-perioada-pilot-7618555
7618555
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.