Cum s-a făcut de-a ajuns Amazon să câştige Globuri de Aur

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 19 ianuarie 2015 350 afişări

Netflix a ocupat, pentru o lungă perioadă de vreme, poziţia de lider al industriei de servicii de transmisie a conţinutului video. Acest fapt se datorează mai multor factori, printre care originalitatea şi cantitatea de material disponibilă. Netflix a fost prima companie care să dezvolte o platformă de mari dimensiuni pentru transmiterea conţinutului video, iar biblioteca digitală pusă la dispoziţia abonaţilor este cea mai extinsă de pe piaţă.

În 2013, Amazon a semnat contracte de difuzare cu CBS, cel mai urmărit post de televiziune din Statele Unite, pentru serialul Under the Dome. Prime a început să ofere episoadele la trei zile după lansarea oficială de la începutul lunii iunie. „Această înţelegere arată că piaţa de difuzare a conţinutului video devine din ce în ce mai robustă“, a declarat atunci Scott Koondel, oficial al CBS. „Modul în care tehnologia avansează şi mai ales modul în care companii precum Amazon sau Netflix integrează această tehnologie vor aduce avantaje pentru toată lumea.“

„În viitor, companiile mari din industrie vor şti ce vrei să urmăreşti chiar înainte ca tu să îţi dai seama“, a spus Neil Hunt, chief product officer al Netflix. „Nu va mai fi nevoie să pierzi timpul alegând un serial sau un film din lista de mii de titluri.“ Aceasta este doar una din predicţiile pe care Hunt le-a făcut la sfârşitul anului 2014, în cadrul New York City Internet Week Conference. Hunt a mai vorbit despre transformarea totală a televiziunii, cel puţin din punctul de vedere al posturillor de divertisment. În opinia sa, nu există în acest moment posturi care să ofere în permanenţă conţinutul dorit de telespectatori; şi chiar dacă acest lucru ar fi posibil, acel conţinut ar satisface doar o mică parte a audienţei. Odată cu trecerea televiziunii pe internet, conţinutul va fi personalizat pentru fiecare persoană în parte. „Cred că această viziune este una realistă“, a mai spus Hunt. „Am făcut paşi mari în această direcţie şi mai avem mult, dar vom ajunge acolo.“

CĂTRE CE se îndreaptă Amazon?

Întrebarea care se pune este următoarea: cât de departe poate ajunge Amazon? În urmă cu 20 de ani, atunci când Jeff Bezos, fondatorul companiei, a renunţat la jobul său din finanţe şi s-a mutat la Seattle pentru a porni o nouă afacere, el a închiriat o casă cu garaj şi a început să vândă cărţi. A numit afacerea Amazon pentru că fluviul cu acelaşi nume reflecta măsura ambiţiilor sale. Multe dintre lucrurile ce par astăzi banale au fost concepute şi lansate de către Bezos; spre exemplu, ideea de a-ţi introduce datele cardului de credit pe o pagină web părea ceva de neconceput până când Amazon a arătat cât de simplu şi sigur poate fi să cumperi pe internet. Astăzi, valoarea globală a cumpărăturilor online se apropie de 2.000 de miliarde de dolari.

Amazon a fost şi printre primele companii care au încurajat clienţii să îşi exprime părerile. Site-ul a permis încă de la început evaluarea cărţilor, acest sistem oferind sfaturi importante altor clienţi; astăzi, toate companiile care se respectă permit evaluarea serviciilor sau a produselor. Cu toate acestea, cel mai mare merit al Amazon este popularizarea cărţilor în format electronic. Odată cu lansarea Kindle în 2007, cititul a devenit „cool“. Kindle a redefinit piaţa, fiind uşor de folosit şi permiţând accesarea cărţilor în mod direct, fără a mai necesita o conexiune la calculator.

Un alt moment important în istoria recentă a Amazon a fost lansarea tabletei media Kindle Fire. „Scopul celor de la Amazon este să îi păstreze pe oameni în ecosistemul lor, acesta fiind motivul pentru care au lansat tabletele media şi pentru care se luptă să adauge conţinut“, a declarat Edward Williams, analist la BMO Capital Markets New York, citat de Bloomberg.

La începutul acestui an, Amazon a anunţat crearea a peste 6.000 de locuri de muncă în Europa în 2014, ca parte a dezvoltării companiei pe continent. Reprezentanţii companiei au anunţat că peste 32.000 de persoane lucrează pentru Amazon în state membre ale Uniunii Europene, noile joburi fiind în logistică, dezvoltare de software şi design. „Suntem încă în faza de investiţii şi suntem nerăbdători să ocupăm cât mai multe poziţii în 2015“, a declarat Xavier Garambois, vicepreşedinte pe zona Europa. „Putem facem aceste lucruri bazându-ne pe cererea tot mai mare din partea clienţilor din aceste state.“ În Germania, a doua piaţă ca mărime după Statele Unite, Amazon a creat 1.200 de noi locuri de muncă anul trecut, numărul total ajungând la peste 15.000.

Într-o perioadă în care Wall Street se preocupă de rezultate trimestriale, Amazon pare să îşi fi convins acţionarii că cea mai bună metodă de a obţine profit este să îl reinvesteşti. Rezultatul acestei strategii este o dezvoltare în mai multe domenii, de la retail la robotică şi chiar producţie de film.F

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/film/cum-s-a-facut-de-a-ajuns-amazon-sa-castige-globuri-de-aur-13769149
13769149
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.