World Travel Market 2012 - o lume care se mişcă. Tendinţele industriei turismului în 2013

Postat la 14 decembrie 2012 164 afişări

Ca să vă aduc cele mai proaspete informaţii m-am deplasat mai întâi la Londra, la World Travel Market (WTM), unul dintre cele mai mari târguri de turism de vacanţă din lume, şi mai apoi voi merge la Barcelona, la Eibtm, de asemenea un foarte important târg destinat specialiştilor pentru turismul de business, întâlniri de afaceri, incentive, conferinţe şi evenimente.

După ce am punctat câteva noutăţi absolute în materie de trenduri pentru viitoarele destinaţii de vacanţă, aş vrea să vă vorbesc puţin şi despre turismul de shopping, gen care se pare că în următorii ani va avea o creştere fulminantă. Aşa se face că pe traseul Bahrain - Arabia Saudită, cei cu dare de mână se vor caza în superhoteluri de lux de cinci stele şi peste, hoteluri care, mai nou, spre uşurinţa clienţilor, sunt construite direct în megamalluri.

Aceste super-mega-malluri sunt ultima găselniţă pentru atragerea turiştilor de shopping şi în Emiratele Arabe Unite, Liban, Egipt şi Qatar.

O altă noutate în materie de inovaţie şi lux exorbitant o constituie şi construirea de către marile companii de maşini de superlux a unor hoteluri ce poartă chiar numele brandului respectivei companii auto. Astfel Tonino Lamborghini va deschide în următorii ani circa 40 de hoteluri de lux în Asia. Se pare că mare parte dintre acestea vor fi deschise în Vietnam şi China. Nu veţi fi astfel surprinşi dacă într-o vizită

într-una dintre aceste destinaţii vă veţi putea caza

într-un resort de vacanţă Porsche sau într-un bungalow Bentley sau Ferrari. Eu una mi-aş dori să dorm într-un pat Mercedes!

O să vorbim acum un pic despre turismul de honeymoon. Se pare că destinaţiile clasice pentru acest gen de produs îşi vor păstra clasamentul din anii anteriori şi anume: Santorini (Grecia), Creta (Grecia), Maui (Hawaii), Florenţa şi Veneţia (Italia), insulele Turks & Caicos (Oceanul Atlantic), insula Martinica (Caraibe), insulele St. Martin - St. Maarten (Caraibe), Paris (Franţa), Maldive (Oceanul Indian), Bora Bora (Polinezia), Jamaica (Caraibe), Puerto Rico (Caraibe). După cum se observă, este un amalgam de destinaţii exotice combinat cu destinaţii europene cu un renume impresionant în materie de turism de lună de miere. În ceea ce priveşte turismul de citybreak, Parisul, Londra, Roma, Barcelona şi Madrid se află în topul preferinţelor. Vin din urmă Viena, München, Praga şi Budapesta. România a fost reprezentată la acest târg de turism de circa 36 de companii, reprezentanţi ai agenţiilor de turism şi ai hotelurilor. Personal nu am remarcat o creştere a interesului pieţelor externe de a cunoaşte frumoasa noastră ţară. Păcat! Din an în an mi se pare ca avem tot mai puţini operatori de turism străini interesaţi în a cumpăra şi a distribui produsul "România". Marii jucători din piaţa din întreaga lume afirmă că România este prea scumpă în raport cu calitatea oferită, mai ales pentru turismul de litoral. Aşa se explică de ce an de an Bulgaria ne surclasează la acest capitol. Surprinzător este faptul că nu reuşim să ne impunem pe segmentul de turism cultural, acolo unde România ar putea avea un cuvânt greu de spus, mai ales în Europa Centrală şi de Sud-Est. Mulţi ani am crezut că poate interesul scăzut în materie de turism pentru România este cauzat de lipsa infrastructurii, însă chiar în acest material am enumerat destinaţii care aş zice că stau mai prost decât noi. Să fie de vină până la urmă preţul sau serviciile oferite?

Iată întrebări la care cuget de ceva vreme.

Probabil că nici nu ştim să ne vindem. Nu creăm "valuri în târg" şi considerăm, adică unii consideră că România nu poate excela în turism. Ei bine, iată că eu cred tocmai contrariul şi mai cred că o strategie bună, gândită pe termen mediu şi lung, unitară şi susţinută cu tenacitate ar putea atrage mai mulţi turişti, ar transforma sectorul de turism într-un constant şi important contribuabil la bugetul de stat şi ar asigura locuri de muncă şi venituri tuturor celor implicaţi în această activitate, restaurante, pensiuni, hoteluri, transportatori, operatori în turism, precum şi în nenumeratele industrii orizontale care concură la derularea activităţii de turism. Dar aceasta este doar părerea mea. Ne revedem la Barcelona, la EIBTM, alături de profesioniştii turismului de afaceri.

În acest articol nu o să vă povestesc, aşa cum v-am obişnuit, despre o destinaţie de vacanţă. Intenţionez să vă împărtăşesc câte ceva despre tendinţele în materie de turism de vacanţă şi de afaceri pentru perioada 2013-2014.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
World travel market 2012,
turism,
vacanta
/analize/turism/world-travel-market-2012-o-lume-care-se-misca-tendintele-industriei-turismului-in-2013-10392170
10392170
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.