Unde îşi petrec vacanţele cei mai puternici manageri din România

Autor: Mirabela Tiron, Cristina Roşca Postat la 15 septembrie 2012 132 afişări

În Statele Unite şi chiar şi în unele state din Europa de Vest există moda ca după terminarea studiilor tinerii să îşi ia un an liber pentru a călători. În cultura occidentală această călătorie este privită ca una iniţiatică, cu rol educaţional. În România mulţi spun că este un privilegiu sau chiar o nebunie. “Nu am mai avut un concediu de x ani”, se plâng mulţi angajaţi.

Tot în Europa a ales să meargă în acest an şi Dragoş Petrescu, unul dintre cei mai importanţi antreprenori din domeniul restaurantelor. Petrescu, care deţine lanţul City Grill şi administrează Caru' cu Bere, a mers în vacanţă în Norvegia pentru a vizita fiordurile şi pentru a admira peisajele din zonă.Dacă ar fi însă să aleagă cea mai frumoasă vacanţă de până acum, ar alege insula Bird Island din arhipelagul Seychelles, care "găzduieşte anual trei milioane de păsări din Oceanul Indian".

Călător activ, Petrescu spune că se implică în cercetarea zonei unde îşi petrece vacanţa pentru că "acesta este cel mai frumos cadou pe care mi-l fac". Deşi a călătorit de multe ori în afara graniţelor, omul de afaceri alege de multe ori şi România ca destinaţie turistică. Ba mai mult, drumeţia din această vară de pe crestele din Munţii Piatra Craiului o consideră printre cele mai interesante aventuri de vacanţă. "Avem munţi extraordinari. Cu ocazia acestei drumeţii am dormit la prici la cabana Curmătura şi am mâncat bulz la stâna din preajmă."

Un călător activ este şi Oana Iliescu, director executiv al companiei de consultanţă imobiliară DTZ Echinox. "Nu sunt amatoare de aventuri extreme, dar nu sunt nici un turist pasiv. Nu aş putea să îmi petrec o vacanţă întreagă stând la plajă, dar prefer marea în faţa muntelui." În acelaşi timp însă ea mai spune că îi place să simtă pulsul marilor oraşe, să încerce noi experienţe culinare. "Aş putea spune că destinaţia perfectă de vacanţă pentru mine ar fi un oraş aflat în vecinătatea unei ape, fie ea mare, ocean sau golf." Barcelona, Istanbul, Salonic, Tel Aviv, New York, Singapore sunt câteva exemple. Şi destinaţia aleasă pentru acest an s-a încadrat în acest tipar. "La începutul lunii iunie am vizitat Sydney.

Este poate cel mai cosmopolit oraş pe care l-am vizitat până acum şi am avut norocul să îl descopăr «sub îndrumarea» unor prieteni apropiaţi care locuiesc acolo." Nu a fost doar o experienţă turistică, ci o adevărată incursiune în viaţa oraşului. O altă metropolă cu renume turistic este Bangkok, capitala Thailandei. Philippe Besadoux, care conduce grupul Kenvelo în România - grup alcătuit din brandul cu acelaşi nume, Tom Tailor, Lee Cooper şi TimeOut - alege acest oraş asiatic ca fiind destinaţia sa preferată. Prima dată când a vizitat Thailanda a fost anul trecut, când a ales capitala şi insula Phuket. "Eram curios să văd aceste locuri pe care le vedeam doar în poze. Ce m-a cucerit nu au fost doar peisajele, ci şi modul în care te primesc locuitorii.

" El pune acest lucru pe seama mentalităţii budiste pe care o apreciază foarte mult. În timpul vacanţei sale în Thailanda a ales nu doar să meargă cu barca şi să viziteze, experienţele cele mai căutate de turişti, ci şi să călătorească pe elefant. "A fost o experienţă interesantă care a completat vacanţa."În acest an va reveni în Thailanda de Crăciun şi Revelion, fiind ultima vacanţă din acest an după ce anterior a petrecut o săptămână în Normandia (Franţa) şi cinci zile la Ierusalim. Thailanda este destinaţia preferată şi a Ilenei Nicolae, directorul general al producătorului de materiale de construcţii Sika România. "Au fost foarte multe concedii frumoase, atât datorită destinaţiilor alese, cât şi datorită companiei, însă ies în evidenţă cele câteva zile petrecute în Thailanda." Ea caracterizează această ţară ca fiind exotică, plină de mister, desprinsă parcă din poveşti. Mai mult, oamenii sunt extrem de primitori. "Îşi păstrează şi-ţi împărtăşesc tradiţiile lor într-un mod care te farmecă din prima clipă."

Anul acesta Ileana Nicolae a ales ca destinaţie de vacanţă Ibiza, deoarece merge însoţită de cei doi băieţi, care au 20 şi respectiv 17 ani. "Atât mie, cât şi întregii familii ne place marea şi în special această insulă care este una plină de viaţă." Deşi recunoaşte că nu este atrasă de activităţi care stimulează foarte mult adrenalina, şefa Sika afirmă că apreciază foarte mult animalele inteligente, cum sunt câinii, caii şi delfinii. "Câini avem acasă. Dacă am posibilitatea, îmi place să călăresc. Mai mult, am avut ocazia să înot alături de delfini, experienţă pe care aş repeta-o oricând cu foarte mare plăcere", spune ea.

Sorin Văduvoiu, directorul general al agenţiei de turism Perfect Tour, a spus că până acum agenţia a vândut multe pachete turistice cu preţuri de la 5.000 de euro, vacanţe ce intră în categoria celor de lux. Managerii scot din buzunare până la 30.000 de euro pentru o vacanţă de unul singur sau cu familia. În general, pachetele de lux sunt achiziţionate de persoane din top managementul unor companii private, care au venituri mari. Există şi antreprenori cu afaceri de succes, dar şi cei care lucrează ca avocaţi, medici, consultanţi, care optează pentru o vacanţă exclusivistă.

Într-o lume atât de variată, o viaţă întreagă este insuficientă pentru a vedea totul, însă zeci, chiar sute de destinaţii pot să încapă într-o viaţă de om.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Statele Unite,
Europa de Vest,
/analize/turism/unde-isi-petrec-vacantele-cei-mai-puternici-manageri-din-romania-10051998
10051998
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.