Şeful Happy Tour, cea mai mare agenţie de turism: Unul dintre cele mai triste lucruri pe care le-am găsit în România este capra vecinului
Javier Garcia Del Valle conduce afacerile Happy Tour, după mai mulţi ani de acumulat experienţă în turism în Europa, Asia şi SUA. Lecţiile de management din România nu le-a învăţat însă nicăieri.
Spaniolul o numeşte „concurenţă neloială„, dat fiind că transparenţa nu este atuul principal al pieţei: „Încercăm să le explicăm potenţialilor clienţi de ce nu este în regulă să cumpere servicii cu marjă de profit zero pentru cei care le vând„. Astfel, criteriul principal de achiziţie este preţul, iar mulţi dintre jucători folosesc oferte cu preţ subevaluat ca instrument de marketing pentru a atrage parteneri noi. „Într-o lume normală, aceste agenţii nu ar putea rezista. Însă datele arată că 95% dintre jucători nu îşi plătesc corect taxele şi aşa îşi continuă activitatea„, spune şeful Happy Tour. Comparativ cu Spania, România are acelaşi număr de agenţii de turism, un indicator pe care Javier Garcia del Valle din nou nu îl poate explica.
Ca schimbare la nivelul pieţei, şeful Happy Tour observă că românii au ales să călătorească mai puţin în afara României (o scădere de 15%), însă remarcă o creştere similară ca procente pe segmentul turismului intern. Produsele care funcţionează sunt clare: iarna - staţiunile de schi din Bulgaria, Elveţia şi Austria, şi Dubai; vara - Spania, Turcia şi Grecia, preţurile pentru sejururi fiind mai mici cu zece procente faţă de nivelul din 2007.
În prezent, 30 de companii din top 100 firme după cifra de afaceri se află în portofoliul Happy Tour. Pentru anul viitor grupul estimează o creştere de până la 10% a veniturilor, faţă de o cifră de afaceri consolidată de 67 milioane de euro în 2012 şi de circa 60 de milioane de euro în 2013. Până în februarie, cel mai mare client al Happy Tour era Petrom, însă Perfect Tour a câştigat de la 1 februarie cel mai mare contract al unei agenţii de turism din România, în valoare de 10 milioane de euro pe an, şi va asigura serviciile de turism pentru OMV Petrom.
Compania petrolieră a lucrat până anul trecut cu Happy Tour, potrivit unor surse din turism. „Nu mai avem clienţi pe care dacă i-am pierde ne-ar influenţa businessul, cum s-a întâmplat în acest an. Suntem mai puternici acum„, spune Javier Garcia del Valle. Înţelegerea dintre Happy Tour şi Petrom a fost semnată în anul 2003, când proprietarul agenţiei de turism era Nicolae Demetriade, şi a expirat la finele lunii ianuarie a acestui an. La nivel central, OMV a ales furnizorul Global Star, pe care îl avea pentru serviciile din Austria, iar în România Global Star este reprezentat de Perfect Tour.
„România este de departe cea mai dificilă ţară în care am lucrat, pentru că unul dintre cele mai triste lucruri pe care le-am găsit aici este capra vecinului. Este trist să îţi consumi energia ca să-ţi distrugi concurentul. Iubesc competiţia deoarece mă ajută să fiu mai bun, dar când începem să-i vorbim de rău pe alţii doar cu scopul de a face rău nu e deloc bine„, mai spune spaniolul. În cinci ani, Javier Garcia del Valle vede compania deja vândută, însă admite că până atunci orice se poate întâmpla, „nu există nici cel mai bun, nici cel mai prost scenariu„.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro