Reportaj: Abu Dhabi - pasiunea pentru viteză

Autor: Alecu Postat la 31 ianuarie 2012 56 afişări

Emiratele Arabe doresc cu tot dinadinsul să facă parte din elita mondială, indiferent de domeniu. Dacă Dubai este renumit pentru pasionaţii de shopping, Abu Dhabi începe să devină metropola favorită a pasionaţilor de motorsport.

Al doilea test derulat cu anvelope P Zero a fost cel de manevrabilitate - cu ajutorul conurilor a fost realizat un slalom, parcurs de această dată cu un Renault Laguna 2,0i benzină, dar şi cu sistem de direcţie 4Control care permite şi rotirea roţilor spate, nu doar a celor faţă pentru a se oferi impresia că maşina este mai scurtă decât în realitate. Ca şi primul test, şi slalomul a pus multă presiune pe anvelope. Fiind şi de această dată organizat ca o întrecere contra cronometru, au existat accelerări puternice, frânări, dar şi o presiune suplimentară asupra talonului - în cazul anvelopelor. Suplimentar trebuie luat în calcul şi impactul asupra frânelor care se încing. Şi de această dată anvelopele P Zero au oferit o performanţă bună, cu toate că după mai multe ore de teste acestea erau aproape uzate. Cel de-al treilea şi cel mai intens test a fost cel pe circuit. Prima parte a fost cea de acomodare, la volanul unui Renault Clio Sport RS de 200 CP echipat de curse, iar cea de-a doua pe un Aston Martin GT4 de aproape 600 CP, capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 3,5 secunde.

Cu toate că testele erau doar pe o porţiune a circuitului Yas Marina, aceasta era suficient de lungă pentru a crea senzaţia unei curse adevărate. Pentru a ajuta "piloţii" de teste, pe circuit erau amplasate conuri care indicau cu precizie unde trebuie să frâneze, unde să accelereze, dar şi trasa ideală pe fiecare dintre cele aproape zece viraje. Senzaţia de a merge pe un circuit, într-o maşină cu roll cage, cu cască pe cap şi cu un instructor britanic care permanent te îndeamnă să mergi mai tare, şi mai tare, cât poţi tu de tare, creează o senzaţie de adrenalină unică, mai ales că în aceste condiţii se pot testa fără probleme automobilele, dar şi anvelopele.

Aston Martin Vantage GT4 a reprezentat şi cea mai spectaculoasă parte a primei zile de teste. Interiorul maşinii de curse nu mai avea nimic de-a face cu cel al versiunii de serie. Singurul lucru rămas comun erau manetele pentru semnalizare şi spălarea parbrizului. Pe centru exista o consolă realizată din fibră de carbon, comutatoare în loc de butoane, scaun "bucket" sport, volan sport şi, desigur, centuri de siguranţă în cinci puncte, care pur şi simplu te ţintuiesc în scaun. Mai mult, pentru a reduce greutatea, maşina nu dispune de izolare fonică, iar sunetul metalic produs de motor este asurzitor. Este atât de puternic încât şoferul nu-l poate auzi pe cel din dreapta nici dacă ţipă.

Cu toate că maşina este echipată de curse din toate punctele de vedere, printre cele mai importante elemente rămân anvelopele care livrează practic puterea către asfalt şi menţin permanent contactul cu acesta. Testul de competiţii este probabil cel mai dur prin care trebuie să treacă o anvelopă, mai ales că diferenţa dintre câştigător şi următoarele locuri poate fi extrem de mică, iar acea diferenţă este determinată inclusiv de anvelope.

În sezonul trecut din Formula 1, Pirelli a livrat către echipele din F1 24.000 de anvelope pentru asfalt uscat, 4.600 pentru ploaie şi alte 6.000 penttru teste. Cea mai mare viteză atinsă de o maşină de Formula 1 sezonul trecut a fost de 349,2 km/h de către pilotul Sergio Perez în calificările de la Monza.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
curse,
circuit,
Emiratele Arabe,
Dubai,
F1
/analize/turism/reportaj-abu-dhabi-pasiunea-pentru-viteza-9192955
9192955
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.