Primim străini, dar nu cum trebuie. Cine aduce turiştii în România şi de ce trec ei graniţele noastre?

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 22 august 2016 453 afişări

În următorii zece ani, sumele generate de turismul de business ar trebui să ajungă la 13,6 miliarde de lei pe an, iar cele aduse de turismul de agrement ar trebui să ajungă şi ele la aproape 17 miliarde de lei anual. Cine aduce turiştii în România şi de ce trec ei graniţele noastre?

Anul trecut, 2 milioane de turişti străini au ales România, dar, atrage atenţia consultantul, marea lor majoritate au venit pentru afaceri sau evenimente. „Nimic rău, deoarece turiştii de evenimente cheltuiesc, în medie, pe zi, de trei ori mai mult decât turiştii de leisure. Unica problemă este că în acest caz participanţii nu vin neapărat pentru o anumită destinaţie, ci pentru că în acea ţară are loc evenimentul X. De asemenea, peste 100.000 de străini vin anual pe croazierele de pe Dunăre şi aleg excursii în România. Dar ei au optat pentru produsul «croazieră pe Dunăre», nu neapărat pentru România. În concluzie, ţara noastră nu este încă suficient de atractivă ca destinaţie în sine“, adaugă Bădulescu.

De unde vin însă acei turişti care ajung în cele din urmă în România? În ce priveşte sosirile turiştilor străini în structurile de primire turistică, cea mai mare pondere au deţinut-o cei din Europa (74,5% din total turişti străini), iar din aceştia 85,6% au fost din ţările aparţinând Uniunii Europene. Înnoptările înregistrate în structurile de primire turistică în 2015 au însumat 23,4 milioane, în creştere cu 15,9 % faţă de cele din 2014. Din numărul total de înnoptări, românii au dominat, ei reprezentând 81% din ocupările în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare. În ceea ce priveşte înnoptările turiştilor străini în structurile de primire turistică, cea mai mare pondere au deţinut-o cei din Europa (72,6% din total turişti străini), iar din aceştia 83,7% au fost din ţările aparţinând Uniunii Europene. Durata medie a şederii în anul 2015 a fost de 2,5 zile la turiştii români şi 2,0 zile la turiştii străini, iar sosirile înregistrate în structurile de primire turistică anul trecut au crescut cu 17,2% faţă de cele din anul 2014.

Principala creştere din acest an va fi pe incoming, ceea ce este foarte bine pentru turismul românesc, deoarece aduce bani în ţară, se aşteaptă Bădulescu. România este din ce în ce mai «pe val» ca imagine. „Lonely Planet a declarat Transilvania drept regiunea turistică a anului 2016, avem din ce în ce mai multe investiţii în infrastructură, conexiunile aeriene sunt din ce în ce mai bune“, mai spune Bădulescu. El se aşteaptă să bifeze plusuri şi turismul intern („mulţi turişti români realizând că şi în România găsesc servicii de calitate şi, în plus, suntem o ţară sigură“), dar şi cifrele pe outgoing.

Care este soluţia pentru a aduce mai mulţi turişti în România, mai ales pe zona de agrement? Care ar trebui să fie strategia şi cine ar trebui să o implementeze? „Consider că mediul privat trebuie să completeze ceea ce nu poate face statul. Şi fiecare dintre noi să-şi vorbească de bine ţara şi să o promoveze pe toate canalele pe care le avem. Pentru că aşa ne va fi mai bine tuturor celor care alegem să rămânem în România“, spune Traian Bădulescu. „Ca în orice organizaţie sau corporaţie, ca să poţi promova brandul în exterior, trebuie să crezi întâi în el din interior. Noi, românii, trebuie să credem întâi că locuim într-o ţară frumoasă, care are ce oferi.“

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.