Portretul turistului modern în 2014: caută pe internet destinaţia, compară preţurile, citeşte părerile altora şi cumpără online

Postat la 08 august 2014 468 afişări

Înainte de a alege o destinaţie de vacanţă, utilizatorii de internet analizează, compară şi citesc online părerile altor turişti. De la lectură şi analiză până la achiziţia online a mai fost doar un pas.

Portretul turistului modern în 2014: caută pe internet destinaţia, compară preţurile, citeşte părerile altora şi cumpără online

Remus Vişan spune că în prezent deciziile de călătorie se bazează foarte mult pe căutările în online, iar comunităţile de prieteni virtuali au cea mai mare influenţă în alegerea destinaţiei, precum şi consultantul de turism la care se apelează. „Turiştilor care vor să evite pachetele gata făcute le oferim posibilitatea să îşi construiască singuri vacanţa, cumpărând separat biletul de avion charter şi hotelul pentru sejururile la mare.“ Paravion a pus la vânzare 4.000 de bilete dus-întors pe avioane charter pentru 281 de curse către destinaţiile de vacanţă Antalya, Bodrum, Mallorca, Tenerife şi insulele greceşti Corfu, Creta, Kos, Mykonos, Rhodos şi Santorini. Pentru cei care vor să opteze numai pentru servicii de cazare, fără transport, preţul unui sejur de şapte nopţi porneşte de la 274 de  euro/persoană, potrivit oficialilor agenţiei. Pachetele care includ şi cazare încep de la 528 de euro/persoană.

O altă agenţie online de turism, care şi-a crescut cifra de afaceri de patru ori şi jumătate anul trecut, este Fly Go Voyager, controlată de italianul Stefano Iervolino. Site-ul de rezervări  Fly Go a fost lansat pe piaţa locală în 2008, fiind prezent şi pe pieţele din Italia şi Spania. „În decursul anului trecut am vândut, în medie, 300 de bilete pe zi. De altfel, cifra s-a păstrat şi în primul semestru al acestui an. În ceea ce priveşte rezervările de camere, noi abia de anul acesta am început să punem sistemul de rezervări hoteliere la dispoziţia turiştilor. În medie, vindem cam 5 camere pe zi şi sperăm ca această cifră să se schimbe până la finalul lui 2014“, a spus Stefano Iervolino.

Vacanţele de tip city break au ajuns să contribuie cu 15% în cifra de afaceri a agenţiei online de turism. Compania plănuieşte să extindă gama de sejururi de tip city break. „Datorită zborurilor combinate, pachetele de city break (3 nopţi, 4 zile) au preţuri pornind de la 175 euro către destinaţii precum Milano, Londra, Viena. Pentru anul acesta estimăm că vom creşte acest segment, iar primele şase luni ale anului arată un trend ascendent.“ Anul trecut agenţia online a avut o cifră de afaceri de circa 10 milioane de euro, iar pentru anul în curs proprietarul aşteaptă o creştere cu 15%: „Piaţa online de turism se dezvoltă de la an la an.

Creşterea este evidentă, iar potenţialul foarte mare. Este un motiv în plus pentru care apar an de an noi jucători. Românii învaţă să cumpere online, numărul de rezervări a crescut simţitor în ultimii doi ani şi vor mai creşte. Dacă la început se rezervau doar bilete de avion, în ultimul timp există această tendinţă de a rezerva pachete, hoteluri, nu doar zboruri. Iar aici este loc de creştere semnificativă.“ Conform lui Iervolino, pentru un bilet de avion românii cheltuiesc aproximativ 180 de euro, pentru o cameră de hotel circa 50 de euro/zi, iar pentru un pachet aproape 450 de euro.

Potenţialul internetului şi creşterea cererii pentru bilete de avion online i-a determinat şi pe proprietarii de businessuri offline să investească în platforme online. În 2011, agenţia de turism Eximtur din Cluj-Napoca, una din cele mai mari de pe piaţa locală, controlată de familia Morariu, a lansat un portal de rezervări online, fly.ro, în urma unei investiţii de 120.000 de euro.

Pe fly.ro se pot rezerva online bilete de avion pe zboruri de linie şi low-cost.

În acest an două agenţii de turism offline au investit în platforme online de rezervări. Compania Accent Travel & Events, cu afaceri de aproape 11 mil. euro în 2013, a investit jumătate de milion de euro într-o platformă de rezervări online, Traveo.ro, care are printre furnizori sistemele Amadeus, Gulliver Travel Associates şi Expedia. Pe această platformă utilizatorii îşi pot rezerva bilete de avion, camere de hotel şi pot închiria maşini sau cumpăra vacanţe. Oficialii agenţiei estimează că această platformă online va genera venituri de 3 milioane de euro.

Şi agenţia de turism OVI Travel, controlată de familia Dumitru, a investit în dezvoltarea unei platforme online (Vivolis.ro) de rezervări bilete de avion, hoteluri şi pachete city break, adaptată atât pentru calculatoare şi tablete, cât şi pentru telefoane mobile. Compania mai are o platformă online, RED booking, adresată agenţiilor de turism partenere. Investiţia totală pentru cele două platforme online a fost până în acest moment de 250.000 euro. Oficialii companiei estimează încasări de aproximativ un milion de euro până la finalul anului viitor.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/turism/portretul-turistului-modern-in-2014-cauta-pe-internet-destinatia-compara-preturile-citeste-parerile-altora-si-cumpara-online-13058013
13058013
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.