Politica pasilor marunti

Postat la 04 decembrie 2007 154 afişări

Marile hoteluri de sute de camere pe care lanturi internationale precum Kempinsky sau Sheraton le anunta de ceva timp sunt planuri pentru viitorul mediu spre indepartat. Pentru viitorul apropiat sau mai precis pentru 2008 se anunta doar hoteluri mici, iar lanturile hoteliere internationale prezente pe piata vor afilia de asemenea hoteluri mici.

Atat Fantanita Haiducului, cat si viitoarele hoteluri care vor intra in portofoliul Best Western sunt hoteluri mici, de aproximativ 50-60 camere. „Pentru provincie este capacitatea ideala si permite o echilibrare corecta intre beneficiile aduse de apartenenta la un lant si beneficiile financiare“, spune oficialul Best Western. Malineanu da ca exemplu penultimul hotel afiliat la retea, Rogge din Resita, care ar putea depasi in acest an ca venituri hotelul afiliat la Cluj, dat fiind ca hotelul din Resita, fiind singurul cu un nume cunoscut, capitalizeaza toata zona din jurul Resitei. „Din acest motiv, ne uitam foarte mult si spre orase din esalonul al doilea ca numar de locuitori“, spune Malineanu, care precizeaza ca i s-ar parea mult mai interesant de afiliat un hotel la Slatina decat la Brasov. Cu cele opt hoteluri din portofoliu, Best Western Romania va avea in acest an o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro, dintre care o treime este adusa de hotelul Parc din Bucuresti, primul afiliat la retea.

Tot spre provincie se uita si Paul Marasoiu pentru extinderea brandului Golden Tulip, dupa ce acum cateva luni s-a inau-gurat la Cluj hotelul Sunny Hill, primul din provincie cu aceasta afiliere. Pentru aprilie 2008, Marasoiu anunta inaugurarea unui Golden Tulip Resort din Romania, la Moeciu. „Va fi un hotel cu 66 de camere care va fi extins cu inca 84 la anul si va castiga mult din designul peisagistic si atmosfera relaxata a zonei“, spera Marasoiu, care considera ca dezvoltarea acestui proiect, cu o investitie de 8 milioane de euro, a permis ca hotelul sa poata atrage inclusiv activitati corporatiste, team-building-uri. Golden Tulip este prezent cu trei hoteluri in Bucuresti - Golden Tulip Times, Tulip Inn si Golden Tulip Victoriei -, dupa ce in cursul lui 2007 a inceput procesul de dezafiliere a hotelului Golden Tulip Sky Gate de la Otopeni. Acesta a fost achizitionat de catre grupul austriac Warimpex si va fi relansat ca Angelo Airporthotel.

Dincolo de Moeciu, numele Golden Tulip va mai aparea in 2008 pe frontispiciul a trei hoteluri din provincie: Cluj, Sibiu si Satu Mare. Paul Marasoiu spune ca la Cluj poarta discutii pentru trei potentiale proiecte, dar ca va afilia in prima faza doar unul, deoarece nu vrea sa riste: „Clujul este o piata hoteliera disproportionata, cu multe hoteluri mici si fara functiuni clar delimitate“. Cu toate acestea insa, si Clujul e pe listele tuturor lanturilor care au in vedere Romania, chiar daca venirea efectiva aici nu se va intampla mai devreme de cativa ani buni.


Proiecte amanate

Puncte de interes

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
hoteluri,
investitii,
fonduri,
proiecte
/analize/turism/politica-pasilor-marunti-1073343
1073343
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.