Noua garda de cinci stele - schimbari in fruntea hotelurilor de top din Bucuresti

Autor: Neferu Postat la 22 ianuarie 2011 48 afişări

Piata hoteliera are o zona exclusivista care are, la randul sau, niste directori cu un statut special. Anul trecut, garda s-a schimbat la trei din hotelurile de top din Bucuresti, iar pe primul rand in job description scrie optimism pentru 2011.

In locul braseriei de la parterul hotelului, inchisa la jumatatea anului, Hilton a atras retailerul de lux Gucci, pe un spatiu de circa 250 de metri patrati. De altfel, noua strategie de atragere a marcilor internationale de lux ar putea aduce la bugetul Hilton venituri suplimentare, dat fiind ca, in general, chiriile intr-un hotel de cinci stele pot depasi chiar 100 de euro pe metrul patrat. In prezent, in hotelul Hilton sunt prezente doua magazine, respectiv cel al La Casa del Habano, care vinde trabucuri cubaneze, si un magazin de bijuterii MardiKian. Cea mai mare galerie comerciala dintr-un hotel de cinci stele este la JW Marriott, in cadrul careia se regasesc circa 30 de magazine, cu branduri precum Louis Vuitton sau Rolex.

Si la JW Marriott a demarat un proiect de modernizare inca de la inceputul anului trecut, cand a fost renovat spatiul Vienna Cafe, dar si sala de evenimente Grand Ballroom, in urma unei investitii de 1,2 milioane de euro. De asemenea, JW Mariott a mai inchis in septembrie restaurantul Cupola, cu o capacitate de 200 de locuri, in vederea renovarii. Acesta urmeaza sa fie redeschis sub numele de Steakhouse la mijlocul acestei luni. Marriott are sase restaurante si cafenele, iar conceptul de "steakhouse" este prezent in mai multe hoteluri ale lantului din intreaga lume. Tot pentru inceputul acestui an este programata modernizarea salii Constanta Grand Ballroom. In cazul Radisson, nu sunt planificate investitii in viitorul apropiat, "pentru ca hotelul este nou", dupa cum explica Yildirimlar.

Si noutatea, dar si pozitionarea centrala a Radisson Blu au atras clienti anul trecut, hotelul ajungand sa vanda anual circa 90.000 de nopti de cazare, cu o medie de 1,2-1,3 oaspeti per camera. CEO-ul de la Radisson Blu afirma ca a optat sa nu reduca preturile de cazare, dar in schimb a decis sa includa mai multe servicii in respectivul pret: "Strategia este aceeasi: incercam sa-i oferim valoare clientului pentru fiecare leu cheltuit, pentru ca majoritatea clientilor sunt oameni de afaceri si gandesc totul in termeni de investitii". La JW Marriott, situatia a fost similara. "Nu am majorat preturile, dar, din cauza inflatiei destul de pronuntate, foarte probabil vom fi nevoiti sa facem acest lucru. Cresterea TVA-ului de la 19 la 24 de procente nu ne-a afectat, avand in vedere ca industria hoteliera este supusa unui alt regim de taxare, cu un TVA de 9 plus 3 procente, in cazul camerelor", explica Porecki.

Aproape 80% din veniturile obtinute de hotelurile din Capitala provin din serviciile oferite persoanelor care se cazeaza in interes de business, lucru confirmat si de Porecki in cazul JW Marriott. "80% din clientii Marriott sunt oameni de afaceri, in general straini, dar exista si romani care vin din alte orase. Restul de 20% sunt turisti", spune Porecki. Atat in cazul Radisson Blu, cat si al hotelului JW Marriott, circa 55% din venituri provin din serviciile de cazare, restul de 45% fiind asociate segmentului food & beverage si evenimente. Linda Griffin de la Hilton nu a oferit o cifra concreta, insa a precizat ca mai putin de jumatate din cifra de afaceri vine din food & beverage. Dincolo de segmentul conferintelor, important in bugetul oricarui hotel de cinci stele, JW Marriott organizeaza in fiecare week-end (in special vara) circa 2-3 nunti si in medie, exista aproximativ 150-180 de invitati la fiecare eveniment, desi sunt si nunti mai mari de 300-400 de persoane.

Un alt segment care atrage venituri importante in hotel este apartamentul prezidential: la Radisson, apartamentul in care au innoptat celebritati precum Madonna, Mihail Gorbaciov sau familia regala din Spania costa circa 5.000 de euro pe noapte, insa pretul poate fi negociat uneori. Dincolo de segmentele punctuale care atrag venituri, competitia intre managerii de cinci stele pare mai mare ca niciodata, iar cresterea pe care acestia spera ca o va aduce 2011 ar trebui sa ajunga pentru toata lumea. Asta daca intr-adevar va fi crestere.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
turism,
hoteluri,
manageri,
Bucuresti,
schimbari
/analize/turism/noua-garda-de-cinci-stele-schimbari-in-fruntea-hotelurilor-de-top-din-bucuresti-7890223
7890223
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.