În turism, nu concura cu vecinii, fii în competiţie cu destinaţiile din alte ţări

Autor: Liviu Iancu Postat la 12 ianuarie 2013 847 afişări

Când Marius Usturoiu, proprietarul agenţiei mareea, a preluat anul trecut operarea pentru 15 ani a unui complex de hoteluri din mamaia, mulţi din industria turismului nu i-au dat şanse de reuşită. Una e să conduci o agenţie de turism, fie ea şi cea mai mare specializată în turismul de litoral, şi alta e să ai în administrare un hotel, pe care, culmea, vrei să-l mai faci şi all inclusive.

SUCCESUL CU COMPLEXUL DE LA MARE L-A FĂCUT PE OMUL DE AFACERI SĂ SE EXTINDĂ ŞI LA MUNTE, unde a preluat recent un hotel. Acesta urmează să fie transformat de la finalul acestui an în prima structură all inclusive de la munte, în România. "Rozmarin din Predeal e un hotel cu care lucrăm de mult, iar în discuţia cu proprietarii am decis să îl preluăm pentru o perioadă de zece ani. Vrem să-l transformăm puţin atât pe zona de leisure, cât şi pe cea de conferinţe.

El devine all inclusive, începând cu sărbătorile de iarnă. În primul an vom merge în paralel atât cu all inclusive, cât şi cu sistemul clasic, à la carte", spune Usturoiu. El este mulţumit că Rozmarin nu necesită investiţii foarte mari. Cu toate acestea, a făcut deja câteva investiţii în creşterea calităţii serviciilor, iar pentru la vară va dezvolta şi zone de agrement. "Hotelurilor din staţiunile româneşti le lipsesc, în primul rând, agrementul şi activităţile pentru copii.

Portofoliul de astfel de servicii nu este maturizat. Acum lucrăm foarte mult pe zona de management hotelier, schimbăm abordarea clasică, şi dacă echipa va confirma şi lucrurile vor merge pozitiv, probabil că vom continua investiţiile în zona asta. Vom lua o decizie anul viitor", crede Marius Usturoiu.

El spune că dacă ai parte de un sezon bun, un hotel este mai profitabil decât o agenţie de turism. Problema este că riscurile sunt mai mari la un hotel. Poţi să ai un an în care, dacă nu ai un minim grad de ocupare, pierzi bani. Agenţia se poate replia pe alte destinaţii, în funcţie de cererea pieţei. Usturoiu crede că este mai greu să gestionezi un hotel decât o agenţie de turism. Investiţiile sunt mult mai mari, iar serviciile trebuie îmbunătăţite permanent.

După ce a trimis peste un milion de compatrioţi în staţiunile autohtone de la Marea Neagră în cei 15 ani de când conduce agenţia de turism, Usturoiu a ajuns la concluzia că românii sunt poporul care-şi iubeşte cel mai mult litoralul. "Sunt cea mai fidelă piaţă", spune el.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
turism,
destinaţii,
vecinii
/analize/turism/in-turism-nu-concura-cu-vecinii-fii-in-competitie-cu-destinatiile-din-alte-tari-10452463
10452463
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.