Cum desluşeşte Barcelona viitorul recompenselor corporatiste

Postat la 01 februarie 2013 83 afişări

Iată că am intrat în noul an şi, aşa cum am promis, am să vă spun câteva cuvinte despre EIBTM şi despre ce reprezintă, ca potenţial şi profesionalism, evenimentele şi programele de corporate incentive pentru angajaţi şi client, evenimente şi programe pe care industria de turism le concepe şi dezvoltă an de an.

Noi nu avem nici astăzi o organizaţie profesională activă în acest domeniu. În 1997 un grup de entuziaşti au fondat Romanian Convention Bureau, dar astăzi acesta este practic în stand-by. O asemenea organizaţie poate crea cultura necesară profesioniştilor în domeniu, iar aceştia, la rândul lor, prin prestaţie competentă pot forma o piaţă performantă în primul şi în primul rând în beneficiul clienţilor. În lume există circa 248 de Convention Bureau afiliate la ICCA (International Congress and Convention Association).

Revenind la EIBTM, Barcelona, în spiritul celor de mai sus, organizatorii de evenimente aduc an de an cele mai noi şi creative programe, fiecare în dorinţa de a atrage potenţiali clienţi în ţara lor. Este incredibil până unde poate duce această industrie. Am văzut atât programe extrem de interesante, cât şi programe care mai de care mai extravagante, programe unde deplasarea invitaţilor se face cu elicopterul sau cu maşini de epocă, unde cadourile constau în mici bijuterii de la Fabergé, iar cinele sau prânzurile se desfăşoară în localuri exclusiviste. Din păcate, spaţiul nu îmi permite să vă prezint numeroasele programe aduse la târg de profesioniştii din domeniu.

De exemplu, un program avangardist de incentive propus în Portugalia cuprinde cazarea invitaţilor într-un castel ("pestana" în portugheză), tur de oraş cu balonul cu aer, cină de gală într-un local unic şi exclusivist puţin accesibil unui turist normal. Programul poate fi condimentat la nesfârşit cu multe alte activităţi interesante, cum ar fi degustări de vinuri, cine sau prânzuri în restaurante cu stele Michelin sau cu un chef celebru (Tavares sau Fortaleza do Guincho), excursii făcute într-un mod mai deosebit la care deplasarea se poate face cu mijloace de transport neconvenţionale. Pentru că am pomenit de un chef celebru, există programe de incentive a căror unică temă este tocmai oportunitatea de a întâlni persoana şi opera unui asemenea personaj.

Dacă vorbim de destinaţii, în topul preferinţelor pentru 2013 cele mai dorite pentru incentive sunt destinaţiile din Caraibe şi America Latină, Republica Dominicană, Cuba, Mexic, Brazilia, urmate de cele din Orientul Apropiat, Dubai, Oman, Iordania şi Orientul Îndepărtat, China, Malaiezia, Vietnam, Nepal şi mai apoi Europa, Paris, Riviera franceză, Londra, Portugalia, Spania, Roma, Istanbul. Se constată o tendinţă de creştere a vânzării programelor de incentive pentru destinaţii din Europa de Est şi aici amintesc ţări precum: Cehia, Polonia, Ungaria, Croaţia.

CÂT DESPRE ROMÂNIA, ea este apreciată ca o destinaţie atractivă pentru evenimente şi incentive. Ultimele date statistice prezentate de ICCA spun că la 1 ianuarie 2013 România este considerată ca destinaţie interesantă pentru 7.715 potenţiale evenimente. Faţă de 2008-2009, cifra s-a dublat. Aceasta nu înseamnă însă că în mod automat vom şi atrage concret unele dintre aceste evenimente. Contează cum ne prezentăm în lume, contează profesionalismul prestatorilor, precum şi costurile pentru potenţialii beneficiari.

Spre exemplu, la EIBTM, România a avut un stand, după părerea mea, neinspirat, cu coloane care obturau vederea spre interior şi cu imagini nu prea fericite. Nu ştiu de unde ideea pe care o văd în ultimii ani de a promova imaginea României în culori de toamnă. Ai impresia că în România este o toamnă eternă. Standul îţi induce o imagine încremenită la nivelul anilor '90 şi nu conformă cu dinamica actuală. Nu am înţeles încă noi, românii, că trebuie să ne prezentăm mai creativ, mai dinamic, mai deschis şi acesta este probabil unul dintre punctele noastre nevralgice?

Pentru că sunt o persoană optimistă şi pentru respectarea realităţii, vreau să vă asigur că dacă vă gândiţi să organizaţi un incentive sau un teambuilding, România vă poate oferi tot ce doriţi, iar destinaţii precum Poiana Braşov, Predeal, Azuga, Sinaia, Sibiu, Sighişoara, în afara unui peisaj deosebit, dispun de resurse şi de infrastructura necesară. În fiecare din locurile amintite aveţi cel puţin un hotel de cinci stele sau patru stele de o calitate deosebită dotat cu tot ce este necesar, inclusiv din punct de vedere tehnic, pentru organizare de incentive şi evenimente. În concluzie, interesul pentru România ca destinaţie de incentive şi evenimente este real şi în creştere, dar trebuie să depăşim stadiul de "tânără speranţă" şi să confirmăm. Iar asta se poate doar prin profesionalism şi seriozitate, prin preţuri competitive şi politici de promovare adecvate.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
turism,
roxana balcescu,
recompense,
corporatii
/analize/turism/cum-desluseste-barcelona-viitorul-recompenselor-corporatiste-10537147
10537147
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.