Ce faci când domeniul în care lucrezi nu mai seamănă cu ce-a fost odată

Autor: Iuliana Roibu Postat la 03 martie 2012 208 afişări

Ce face o familie de antreprenori în turism într-o perioadă când domeniul nu mai seamănă mai deloc cu ce a fost odată? Se reinventează.

CMB EVENTS a intrat astfel pe o piaţă puternic concurenţială: industria locală de reuniuni - cunoscută la nivel internaţional prin conceptul MICE (Meetings, Incentive, Conferences, Exhibitions) - reprezintă un segment de piaţă a cărui valoare a ajuns la sfârşitul anului 2008 la un nivel de circa 150 de milioane de euro. 2009 a frânat vizibil tendinţa de creştere a veniturilor din organizarea de evenimente corporate, comerciale, asociative sau administrativ-guvernamentale, arată datele Romanian Convention Bureau (Asociaţia Organizatorilor Profesionişti de Conferinţe şi Expoziţii din România), iar 2010 şi 2011 au stabilizat această piaţă în jurul valorii de 100 de milioane de euro, după cum spun acum specialiştii din domeniu. "Primul an după înfiinţarea CMB EVENTS a fost extraordinar, au venit mulţi clienţi noi, am primit feedback pozitiv şi de pe această poziţie am intrat în perioada de criză, când cerinţele companiilor în materie de evenimente s-au rafinat şi au căpătat noi valenţe: a devenit tot mai important ca evenimentul de vânzări să îşi atingă obiectivul pentru organizator, dar şi pentru invitaţii săi, sau ca declanşarea motivaţională a angajaţilor să se întâmple într-un interval de timp mult mai scurt ca în trecut şi toate acestea cu bugete mai mici", povesteşte Roxana Bălcescu prin ce a trecut piaţa în ultimii ani.

Chiar dacă piaţa de evenimente a fost afectată de criză, după cum arată şi datele RCB, scăderea nu se compară cu cea din turism, unde scăderea pieţei a fost mult mai mare (cu aproape 50% în cei trei ani de criză), foarte afectate fiind vacanţele individuale.

Astfel, în ultimii trei ani, ponderea evenimentelor în întreaga activitate a crescut de 2,3 ori, iar anul trecut activitatea CMB TRAVEL (care reprezenta activitatea de bază a companiei din anii trecuţi, în special prin turism individual) a reprezentat doar 29% din cifra de afaceri. Activitatea corporate a avut însă o pondere de 71%, 39% din acest procent fiind evenimentele (conferinţe sau seminarii). Din divizia CMB EVENTS fac parte segmentele de evenimente corporate, conferinţe, seminarii, teambuilding, incentives şi petreceri de companie. Industriile preponderente pentru care lucrează divizia sunt farma, oil & gas şi companii cu reţele largi de distribuitori din celelalte industrii.

"Segmentul corporate îşi revine mai repede şi într-un ritm stabil din criză", crede Roxana Bălcescu, care speră ca standardele pe care le-a impus în firmă (politici clare de calitate şi organizare sau înţelegerea clară a nevoilor şi bugetului clientului) şi faptul că sunt în general cunoscuţi în piaţă pentru evenimente cu un număr mediu de 150 de participanţi va face mai uşoară creşterea bazei de clienţi pe viitor. Acum, CMB EVENTS ţinteşte companiile de pe segmentul mediu din punctul de vedere al bugetelor alocate organizării de evenimente. "Aceste companii nu au implementate întotdeauna politici de travel clar definite precum companiile multinaţionale şi mulţi dintre furnizorii specializaţi în organizarea de evenimente se feresc de barierele comunicaţionale ce pot apărea uneori, precum şi de relativul dezechilibru între volumul de muncă depus şi mărimea cifrei de afaceri ce se poate derula", spune Roxana Bălcescu, care crede că poate contracara neajunsuri de acest tip tocmai printr-o politică proprie de organizare bine definită. "Anul 2012 se dovedeşte dificil în multe privinţe", consideră Roxana Bălcescu, care este optimistă deoarece cam de pe la mijlocul anului trecut a remarcat o creştere uşoară a domeniului şi speră că trendul va continua.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
turism,
antreprenori,
reinventare,
CMB EVENTS
/analize/turism/ce-faci-cand-domeniul-in-care-lucrezi-nu-mai-seamana-cu-ce-a-fost-odata-9364244
9364244
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.