Cand concediul e un lux

Postat la 10 noiembrie 2009 52 afişări

Mai putin de trei sferturi dintre romani au mers anul acesta in concediu, iar precautia este cuvantul de ordine: tot mai multi aleg sa renunte la vacante sau sa scada bugetele dedicate acestora.

In ce priveste vacantele vandute in tara, reprezentantii Eximtur spun ca numarul turistilor a scazut fata de acelasi interval din anul trecut si ca majoritatea clientilor solicita numai servicii de cazare, in detrimentul pachetelor ce ofera si masa. Exceptie fac sejururile din hotelurile ce ofera servicii all inclusive sau in sistem bufet de pe litoral. Pe ansamblul pietei, rezultatele din 2009 sunt chiar si mai slabe, fiind in scadere cu aproape 40% fata de anul trecut. In 2008, cele mai mari zece agentii de profil din Romania au avut incasari de aproape 275 de milioane de euro din turism intern si extern si activitati de ticketing. Cea mai mare pondere o detin vanzarile de bilete de de avion, care au suferit anul acesta scaderi accentuate.

O alta tendinta este identificata de Sorin Stoica in modificarile vizand numarul si durata perioadelor de concediu luate intr-un an: "In 2009, romanii nu au mai plecat de trei ori in vacanta, ci mai curand s-au limitat la maximum doua perioade de vacanta: una vara si una iarna". Eturia are insa in cea mai mare parte clienti cu venituri mari, care doresc sejururi personalizate, "asa incat destinatiile noastre nu sunt cele cu care s-au obisnuit majoritatea agentiilor de turism din Romania", precizeaza Stoica. Cele mai bine vandute destinatii la Eturia sunt Costa Rica, Thailanda, Vietnam, SUA, Mexic, Galapagos si Irlanda.

Studiul 360insights mai arata ca opt din zece romani prefera sa se descurce pe cont propriu pentru planificarea in detaliu a vacantei, ocupandu-se ei insisi de rezervarea hotelului si de alegerea mijlocului de transport. Doar unul sau cel mult doi romani din zece apeleaza la serviciile agentiilor de turism, "majoritatea fiind persoane educate si cu venituri mari", spune Manuela Danila. Suma medie alocata de fiecare client al Eturia pentru o vacanta este de 1.000 de euro. Firma, infiintata in 2007, a avut in primul an de functionare o cifra de afaceri de 1 milion de euro, iar previziunile pentru anul in curs se refera la o cifra de afaceri de 3 milioane de euro.

Conform studiului citat, cea mai mare parte a romanilor (sase din zece) prefera sa-si petreaca vacanta in timpul verii, in lunile iulie-august, pe cand doar unul din zece participanti la studiu a ales inceputul verii (mai-iunie). Pentru un sfert din participantii la studiu nu a fost vorba deloc de concediu in acest an. "Printre cei care nu au avut parte de o vacanta sunt semnificativ mai multi varstnici (55-64 de ani), persoanele cu nivel scazut de educatie sau cu venituri mici", detaliaza Manuela Danila.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/turism/cand-concediul-e-un-lux-5086909
5086909
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.