Trecerea de la analiză la acţiune, oportunitatea de care companiile trebuie să profite

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 14 februarie 2017 375 afişări

Bogdan Tudor, CEO şi fondator al StarTech Team, vorbeşte despre modul în care tehnologia a devenit disponibilă tuturor companiilor, indiferent de mărime, şi de oportunitatea pe care acestea o au de a se reorienta de la analiză către acţiune.

Trecerea de la analiză la acţiune, oportunitatea de care companiile trebuie să profite

În ultimii opt ani a existat o tendinţă a folosire a resurselor interne, dar acum lucrurile par a se schimba, crede managerul de la StarTech Team. Dar chiar şi în anii de după criză, companiile care au externalizat o parte dintre atribuţii şi s-au concentrat pe dezvoltarea produselor de bază au avut de câştigat. „Fiecare minut petrecut în back office e un minut pierdut pentru dezvoltarea companiei”, spune Tudor. „Noi am externalizat tot ce s-a putut: contabilitate, recrutare şi ne-am concentrat pe ce ştim să facem mai bine.” Aparent e mai ieftin să creşti propriii angajaţi, dar, subliniază Bogdan Tudor, pe termen lung costurile vor fi mult mai mari. „E doar o percepţie, noi ne luptăm cu o percepţie. Tu investeşti în certificări, în dezvoltarea angajatului, în cursuri iar el are timp să evolueze. Ce va face apoi? La tine în companie va avea o bază de lucru limitată; dacă vorbim de un angajat ajuns la nivelul de expert, el nu va putea exploata ceea ce ştie la maximum doar în compania ta. Îşi va atinge vrând-nevrând pragul de competenţă, iar atunci va pleca în altă parte. Mai e şi altă problemă: un singur om nu poate să le ştie pe toate; eu n-am întâlnit IT-ist care să ştie şi IoT (Internet of Things), şi analiză de business, să fie şi specialist în implementare, să facă şi suport pentru utilizatori. Ce să mai facă, să administreze şi infrastructura? E imposibil. Companiile vor ceva ce nu există”, spune el. „Soluţia naturală e să lucrezi cu experţi pe fiecare bucată”.

Există patru tipuri de companie în România, explică managerul de la StarTech Team: transformatorii sau cei care transformă cu adevărat lumea - spre exemplu Tesla, vizionarii sau cei care văd încotro se îndreaptă lumea şi merg în direcţia respectivă - aşa cum este Apple, exploatatorii tendinţelor - unde cel mai bun exemplu este Android - şi cei care se întreabă ce se întâmplă - un exemplu în acest caz fiind Nokia. „Nokia a reuşit ceea ce n-a reuşit să facă nicio companie în lumea asta: să ajungă la peste 50% cotă într-o piaţă globală cu un produs pentru consumatori - cu un telefon”, spune Tudor. „În 2006 aveau cotă de piaţă de 50%, iar în 2012 mai aveau doar 3%. E de ajuns să nu faci nimic şi o să te transformi într-un studiu de caz.”

În România, remarcă el, sunt destule companii care peste câţiva ani se vor întreba, probabil, ce s-a întâmplat; sunt de asemenea şi multe companii care exploatează din plin oportunităţile: „România e practic un focar de companii care iau ceea ce se întâmplă în afara ţării şi aplică aici. Şi sunt şi câteva companii vizionare, atât în zona de tehnologie, cât şi în altele. Cred că românii au un potenţial fantastic de a scala, pentru că au aici toate resursele, mai ales cei de 30-40 de ani, care au fost expuşi la o educaţie bună. A fost esenţial să nu avem ca să ajungem să ne dorim foarte mult şi atunci a trebuit să depunem efort ca să ajungem acolo. Mai trebuie menţionat şi faptul că România e o piaţă hipercompetitivă - dacă reuşeşti aici cu afacerea, în afară e uşor.”

În 2016, compania avea 150 de angajaţi, iar pentru anul în curs Bogdan Tudor estimează că numărul acestora va depăşi 200. Cifra de afaceri previzionată pentru 2017 este de 8 milioane de euro, o creştere considerabilă faţă de cea din 2016, când a realizat 4,5 milioane de euro. „Suntem deja pe un trend ascendent, pentru că orice contract adăugat în portofoliul unei companii de servicii IT va deveni vizibil în anul următor”, argumentează managerul. Anul trecut, compania a adăugat în portofoliu 150 de companii noi. „2016 a fost un an bun, am crescut cu aproape 50%. Ne propunem ca în 2017 să ne dublăm activitatea şi vrem să facem acest lucru exact prin zona de soluţii şi servicii IT care să aducă mai multă valoare. O soluţie pe care o implementezi nu va funcţiona pe termen lung decât dacă este şi administrată; intrăm în zona de soluţii, forăm cu încredere şi ne dezvoltăm competenţe aici, pentru că dorim să şi continuăm gestiunea acestor soluţii şi dezvoltarea lor ulterioară. Companiile din România au un moment bun, atât economic cât şi din punct de vedere al punctului de plecare. Sunt multe tehnologii care le pot ajuta, iar noi vrem să fim cei care le arată drumul”, remarcă Bogdan Tudor.

După spusele sale, StarTech Team activează pe trei segmente: cel al companiilor mici, cu cifră de afaceri între 100.000 şi 2.000.000 de euro – de regulă profesionişti cu un nivel înalt de expertiză care au atras o echipă în jurul lor, activând mai degrabă în zona de servicii decât în cea de producţie; cel al companiilor, cu cifre de afaceri cuprinse între 2 milioane de euro şi 10 milioane de euro; şi companii foarte mari, unde şi contractele sunt de ordinal miilor de euro, incluzând auditări şi soluţii de business intelligence.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.