XC90 - Volvo vrea să se reinventeze mizând pe cartea care l-a dus odată la masa bogaţilor

Autor: Bogdan Alecu Postat la 05 septembrie 2014 605 afişări

La patru ani de când Volvo a ieşit oficial din Premier Automotive Group, divizia brandurilor premium şi de lux a Ford, suedezii vor să se relanseze în liga superioară cu ajutorul celei de-a doua generaţii de XC90, model care în urmă cu 12 ani şi ducea în concurenţă directă cu BMW şi Mercedes-Benz.

XC90 - Volvo vrea să se reinventeze mizând pe cartea care l-a dus odată la masa bogaţilor

XC90 este prima maşină din lume dotată cu tehnologii de frânare automată dacă şoferul ia curba în faţa unui vehicul ce vine din sens opus. Acesta este un scenariu obişnuit în intersecţiile aglomerate ale oraşelor precum şi pe autostradă, unde limitele de viteză au valori mai mari.

City Safety devine denumirea umbrelă pentru toate funcţiile de frânare automată ale Grupului Volvo Car, acestea făcând parte din echiparea standard a noului XC90. În prezent, tehnologia detectează vehicule, biciclişti şi pietoni în faţa maşinii, atât pe timp de zi, cât şi pe timp de noapte. „Noile tehnologii ne vor ajuta să facem un pas mare înainte către viziunea noastră, conform căreia nimeni nu va mai fi ucis sau rănit grav într-un Volvo nou până în anul 2020“, spune Mertens.

Pentru a-şi atinge Viziunea 2020, Volvo Cars se concentrează inclusiv pe proiectul maşinilor autonome. „Cu XC90, facem primul pas spre maşinile ce se conduc singure. O funcţionalitate nouă care urmează automat vehiculul din faţă într-un trafic tip acordeon va oferi o experienţă auto radical simplificată şi semiautonomă“, spune Lex Kerssemakers.

Interiorul noului XC90 este cel mai luxos creat vreodată în uzinele Volvo. Caracteristica cea mai evidentă este o consolă de control cu ecran de tip touchscreen, asemănătoare unei tablete, care formează inima unui sistem de control nou, in-car. Acest sistem este practic lipsit de butoane şi reprezintă pentru şoferi un mod complet nou de a controla vehiculul şi de a accesa o serie de produse şi servicii bazate pe Internet. De asemenea, contribuie la crearea unui interior modern dar şi spaţios şi foarte puţin aglomerat.

Interiorul noului XC90 combină materiale precum pielea moale şi lemnul cu detalii făcute de mână, inclusiv un schimbător de viteze din cristal de Orrefors, faimosul producător suedez de sticlă.

Un adevărat şapte locuri, noul XC90 este dotat cu scaune cu design nou şi inovativ care oferă mult mai mult loc atât pentru pasagerii din rândul doi, cât şi pentru cei de pe rândul trei. Al treilea rând de scaune primeşte doi pasageri cu o înălţime de până la 1,70 m în cele mai confortabile scaune din această categorie.

XC90 este dotat cu unul dintre cele mai performante sisteme audio disponibile pentru industria auto după ce experţii de sunet de la Volvo Cars şi-au unit forţele cu cei de la renumita companie britanică de echipament audio Bowers & Wilkins, aceeaşi companie care este furnizor şi pentru Range Rover şi Jaguar. Acest sistem intrat în dotarea XC90 cuprinde un amplificator clasa D de 1.400 W şi 19 incinte acustice Bowers & Wilkins. De asemenea, include unul dintre primele subwoofere cu răcire pe aer destinate utilizării în industria auto. Fiind integrat în corpul maşinii, acesta transformă tot habitaclul într-un subwoofer uriaş.

Noul XC90 este disponibil cu o gamă de accesorii ce permit posesorului să îşi personalizeze cu adevărat maşina. Pentru styling exterior sunt disponibile două teme majore: pachetul Urban Luxury combină un body kit asortat în culoarea maşinii cu detalii de oţel inoxidabil polizat, precum cadre deco faţă, skid plates faţă şi spate şi praguri de oţel. Jantele polizate exclusiviste de 21 inchi completează aparenţa elegantă. Pachetul Rugged Luxury pune în valoare partea dură a SUV-ului XC90 cu accesorii de exterior negre cu finisaj tech matte, skid plates în oţel inoxidabil, praguri iluminate şi ţevi de eşapament integrate. Această versiune este suplimentată cu jante unice de 22 inchi.

Preţurile noului XC90 vor fi comunicate cel mai probabil în toamna acestui an, după Salonul Auto de la Paris din octombrie, iar pe piaţa europeană lansarea comercială va avea loc în prima parte a anului viitor. Având în vedere strategia Volvo de a oferi modele cu preţuri mai mici decât cele ale concurenţei, noul XC90 porneşte de la 51.962 de euro, TVA inclus, cu cel puţin 5.000 de euro mai puţin decât concurenţa.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
volvo,
relansare,
concurenta,
mercedes-benz
/analize/transporturi/xc90-volvo-vrea-sa-se-reinventeze-mizand-pe-cartea-care-l-a-dus-odata-la-masa-bogatilor-13210713
13210713
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.