Viteză de creştere

Autor: Matei Postat la 27 septembrie 2012 116 afişări

DSV Solutions şi-a dublat în ultimii cinci ani cifra de afaceri, iar ţinta sa pentru următorii cinci este şi mai ambiţioasă de atât: un plus de 300%. Şi cum prin creştere organică ar putea ajunge doar la jumătatea drumului spre ţintă, compania vizează o achiziţie pe piaţa românească.

Una peste alta, logistica este unul dintre motoarele economiei, iar investiţiile sunt o dovadă că, spre deosebire de alte domenii, aici lucrurile sunt mai dinamice. Segmentul cuprinde mai multe arii precum transport (feroviar, naval, aerian, rutier), servicii vamale, de depozitare şi manipulare, cu valoare adăugată (ca împachetări şi etichetări), întermedieri de servicii. Ca ansamblu, pieţei de logistică nu-i poate fi atribuită o valoare precisă, punctează Adriana Pălăşan, managing partner supply chain management center şi vicepreşedinte al ARILOG, asociaţia de profil.

Şi asta pentru că există companii care au activităţi de logistică, dar valoarea veniturilor nu poate fi însumată, "pentru că producătorii îşi duc cu maşinile lor marfa şi nu ştim cât costă, atâta vreme cât maşinile de 1,5 tone nu sunt licenţiate, nu ştim câte sunt şi ce fac proprietarii cu ele", argumentează Pălăşan. Or, pentru dimensionarea pieţei, explică tot ea, ar trebui să existe un bilanţ cu elemente speciale care să listeze veniturile din transport şi depozite proprii, venituri din expediere şi alte tipuri de servicii logistice.

"Altfel nu putem şti cât e piaţa logistică. Ne dorim să reuşim să dimensionăm piaţa pentru că nu este toată în mâna operatorilor şi nu se poate face decât pe cale fiscală", spune vicepreşedinta ARILOG. Sunt câteva sute de firme care au ca profil de activitate logistica, dar doar 60 dintre ele au cifre de afaceri de peste un milion de euro. Cele mai mari zece firme din domeniu (între care se numără Schenker, Gefco România, DHL Logistics, Express - Interfracht România şi Kuehne Nagel) au înregistrat în 2010, conform datelor de la Ministerul Finanţelor, venituri cumulate de aproape 300 de milioane de euro. Cât priveşte companiile care au venituri şi din operaţiuni logistice, nici măcar numărul acestora nu poate fi estimat.

În acest peisaj, DSV are fixat clar obiectivul de creştere pentru următorii cinci ani: plus 300%, ceea ce ar însemna depăşirea pragului de 100 de milioane de euro. "Din creştere organică am putea realiza un plus de 100-150%", apreciază Sergiu Iordache. Pentru a ajunge însă la ţinta propusă, compania este dispusă să facă achiziţii, fiind "cu ochii aţintiţi pe piaţă" şi având chiar angajat un consultant care să-i ajute.

Compania-mamă are reprezentanţe în 60 de ţări iar România este una dintre zonele fierbinţi. Şi asta pentru că în vreme ce în ţările mature procentele de creştere sunt firave, în pieţe ca România evoluţiile anuale sunt din categoria procentelor cu două sau chiar trei cifre. Mai mult chiar, filiala din România "exportă" clienţi către firmele surori de pe alte pieţe. Concret, DSV Solutions din România a început să lucreze pe plan local cu firme precum Samsung, Kraft Foods, Intersport, Siemens sau General Motors. Apoi aceste companii au început să lucreze cu filialele DSV din alte ţări.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
DSV Solutions,
crestere,
/analize/transporturi/viteza-de-crestere-10127180
10127180
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.