Viscolul, coşmarul transportatorilor. Cât de mari sunt pierderile?

Autor: Ioana Mihai Postat la 21 februarie 2012 86 afişări

Stocurile de mărfuri din magazine au fost îndestulătoare până acum, astfel încât cumpărătorii au plecat cu sacoşele pline din cele mai multe super sau hipermarketuri. Dar pentru operatorii logistici şi distribuitori nămeţii şi viscolul sunt un coşmar ce are corespondenţe şi în cifre. Reducerea pierderilor este pe lista de priorităţi.

Pe ansamblu, pierderile înregistrate în această perioadă se plasează "la minim 25-30%, într-un an care nici măcar nu se arată optimist la nivel de creştere economică globală", estimează Dragoş Geletu. Tot el apreciază că decalajul între nevoia de aprovizionare şi posibilitatea efectivă de livrare este, în medie, de 72 de ore. "În cazul nostru întârzierile sunt mult mai mici deoarece am hotărât să suportăm pierderi financiare, dar să ţinem sub control timpii de livrare", spune reprezentantul KLG Europe. Concret, firma a făcut livrări cu maşini de capacitate mică chiar şi către propriile depozite, în locul camioanelor de 20 de tone, "ceea ce a crescut ameţitor costul".

Totuşi stocurile din magazine nu s-au epuizat complet, chiar dacă sunt categorii de produse care lipsesc de pe rafturi. Cătălin Olteanu, care nu pune preţ pe "ce vede la TV", estimează că stocul de mărfuri din piaţă mai ajunge pentru încă două săptămâni şi este improbabil ca drumurile să rămână blocate atâta timp. Pe de altă parte, punctează Olteanu, oamenii din zonele calamitate se bazează mai mult pe autoconsum decât pe aprovizionarea din comerţul modern.

Jumătatea plină a paharului constă în faptul că "în curând vom avea ceva mai mult de lucru ca să reconstruim stocurile", spune optimist Olteanu. Optimismul se vede şi în planurile altor companii, iar un exemplu este Vos Logistics, o companie olandeză, care a anunţat că va intra pe piaţa românească prin deschiderea unui punct de lucru în judeţul Cluj, unde ar urma să angajeze 100 de persoane. Un alt operator logistic - NDL Frigo Logistis - a atacat piaţa la finalul anului trecut, entitatea fiind o asociere de tip joint venture între producătorul de lactate Danone şi filiala din România a transportatorului internaţional Norbert Dentressangle.Odată topite zăpezile, magazinele şi cumpărătorii se vor afla (tot) la capătul drumului camioanelor. Aşa că minusurile transportatorilor de la început de an ar putea fi şterse odată cu venirea primăverii.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
hipermarketuri,
magazine,
logistic
/analize/transporturi/viscolul-cosmarul-transportatorilor-cat-de-mari-sunt-pierderile-9262368
9262368
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.