Viitoarele cuceriri ale Dacia

Autor: Bogdan Alecu Postat la 22 ianuarie 2016 1558 afişări

Dacia a atins în 2015 o nouă piatră de hotar, cea de 600.000 de maşini vândute la nivel mondial, volum care apropie tot mai mult brandul românesc de marii producători globali. În timp ce uzina de la Mioveni se pregăteşte să producă maşini şi componente tot mai scumpe, Tangerul vine rapid din urmă.

Dacia are în prezent un grad de auto-matizare cuprins între 5 şi 10%, po-trivit preşedintelui companiei, în con-diţiile în care uzina a demarat un amplu program de automatizare pentru a îm-bunătăţi condiţiile de lucru şi siguranţa salariaţilor. Planul companiei este de a ajunge la 10% grad de automatizare anul acesta şi la 20% până în 2020.

De partea cealaltă a Mării Mediterane, în Maroc, producţia uzinei din Tanger s-a îndreptat anul trecut spre 250.000 de unităţi, apropiindu-se astfel la mai puţin de 100.000 de maşini de Mioveni într-un singur an. Mai mult, în următorii doi ani, 2017-2018, Jacques Prost, CEO al Renault Morocco Group, vizează o producţie de 340.000 de unităţi, adică un volum similar cu cel din România. Mai mult, compania a angajat anul trecut încă 1.000 de salariaţi pentru a instala un schimb de noapte cu scopul de a face faţă cererii de Sandero, în special din ţări precum Spania, unde modelul a fost în top cele mai bine vândute.

La nivelul pieţelor vest-europene, înmatriculările de autoturisme Dacia noi au scăzut anul trecut cu 6,4% în Germania, până la 45.764 unităţi, în timp ce în Franţa, cea mai mare piaţă pentru marca auto deţinută de grupul Renault, vânzările au coborât cu 5%, la 97.441 unităţi.

Cele mai mari două economii din Europa au consemnat anul trecut creşteri ale vânzărilor de autoturisme, cu 5,6% în Germania, la 3,2 milioane de maşini, respectiv de 6,8% în Franţa, la 1,92 milioane de unităţi.

Dintre cele 33 de mărci monitorizate de biroul pentru înmatriculări auto din Germania, doar şapte, inclusiv Dacia, au avut o evoluţie negativă anul trecut. Liderul pieţei germane a rămas brandul Volkswagen, cu 685.670 de maşini vândute, reprezentând o cotă de piaţă de 21,4%. Vânzările Dacia reprezintă doar 1,4% din totalul pieţei.

Evoluţia negativă a vânzărilor Dacia pe o piaţă în creştere a dus la scăderea cotei de piaţă a mărcii de la 5,71% în 2014 la 5,08% anul trecut. Liderul pieţei este Renault, cu vânzări în urcare cu 8,1%, la 382.504 autoturisme, în timp ce la grupuri auto conduce PSA Peugeot Citroën, cu 558.715 unităţi, faţă de 479.945 unităţi în cazul grupului Renault (include brandurile Renault şi Dacia).

Dacia este prezentă în Franţa şi în topul celor mai bine vândute modele pentru anul trecut, cu Dacia Sandero - pe 9 (cu 45.264 unităţi şi o cotă de piaţă de 2,4%). În top 100 se mai află şi Dacia Duster - pe locul 13 (34.501 maşini şi cotă de piaţă de 1,8%), precum şi Dacia Lodgy - pe 69, Dacia MCV II - pe 83 şi Dacia Dokker - pe 99.

Pe piaţa franceză a autovehiculelor comerciale uşoare, Dacia a vândut anul trecut 2.594 unităţi, în scădere cu 23,2% faţă de anul anterior, iar totalul (inclusiv autoturisme) urcă astfel la 100.035 unităţi, cu un declin de 5,5% comparativ cu anul anterior.

Cele mai mari trei pieţe ale Dacia, Franţa, Germania şi Spania, au atras împreună aproape 190.000 de autoturisme ale mărcii autohtone, potrivit datelor aso-ciaţiilor constructorilor de automobile. Spre comparaţie, Dacia a vândut anul trecut la nivel mondial circa 500.000 de maşini, dintre care aproape 340.000 s-au livrat din România, iar restul din Maroc, fie de la uzina din Tanger, fie din Casablanca. Chiar şi în aceste condiţii, marca autohtonă a pierdut teren în Franţa şi Germania, unde clienţii s-au orientat tot mai mult către maşini mai scumpe, însă a crescut fulminant în Spania. Astfel că, la finalul anului trecut, cele 3.100 de maşini pierdute în Germania şi 5.100 din Franţa în urma scăderilor au fost compensate de vânzarea a peste 8.000 de noi maşini în plus faţă de anul anterior în Spania.

Publicaţia britanică Autocar, una din cele mai cunoscute reviste auto din lume, a luat la verificări fiecare marcă auto prezentă pe piaţa Regatului Unit pentru a vedea cât de bine s-a vândut aceasta şi care sunt aşteptările pentru anul curent. Astfel, dacă în opinia lor Fiat acum are greaua misiune de a „readuce la viaţă“ Alfa Romeo, după ani la rând în care discuta despre relansarea sa, în timp ce Audi a impresionat cu noul coupe sport TT, iar BMW i3 şi i8 sunt considerate nu doar maşini, ci „investiţii în viitor“, Dacia a luat prin surprindere clienţii britanici, care au cumpărat anul trecut peste 2,6 milioane de maşini noi, adică de 32 de ori mai multe decât românii.

„Dacia este în prezent singura marcă auto economică din Regatul Unit pe măsură ce foştii săi competitori au urcat în gamă. Dacia poate fi Lidl al maşinilor, faţă de Waitrose Essentials care este Skoda“, spun specialiştii de la Autocar. Waitrose Essentials reprezintă gama de produse mai accesibile ale Waitrose, un supermarket premium din Marea Britanie, având în vedere că Skoda este considerată a fi marca mai ieftină a grupului Volkswagen.

În Marea Britanie Dacia are o cotă de 0,99% la finalul anului trecut, faţă de 0,97% în 2014, şi un volum de peste 26.000 de unităţi, similar cu cel atins anul trecut în România, depăşind mărci precum Mitsubishi, dar fiind la peste 5.000 unităţi distanţă de Suzuki.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/viitoarele-cuceriri-ale-dacia-14978277
14978277
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.