Următorul pas în transformarea automobilului. Maşinile inteligente vor preveni accidentele rutiere

Autor: Bogdan Alecu Postat la 17 iunie 2015 595 afişări

Industria auto devine una tot mai dinamică. Pe măsură ce automobilele devin tot mai pline de tehnologie, următorul pas nu îl reprezintă ”electrificarea“, ci ”automatizarea“ pe măsură. Ce doresc constructorii să reducă spre zero? Numărul accidentelor rutiere.

Următorul pas în transformarea automobilului. Maşinile inteligente vor preveni accidentele rutiere

„Chiar şi în scenariile cu condus autonom, cel mai important rămâne şoferul. Vorbim despre interacţiunea dintre maşină şi cel de la volan şi despre interfaţa dintre aceştia. Spre exemplu, acum avem în maşină butoane şi manete care rămân la fel până la final, însă cu ajutorul displayurilor informaţiile de pe acestea vor putea fi modificate prin actualizarea software-ului. Spre exemplu, cu ajutorul displayurilor cu feedback cel de la volan va putea simţi ce apasă pe touchscreen”, a spus Helmut Matschi.

În cazul hărţilor, tocmai pentru că trebuie ca acestea să fie de înaltă definiţie, cum sunt cele ale Nokia Here care va duce la nivelul următor ce putem face astăzi cu Waze, sistemul va încărca autonom pe server toate informaţiile, care vor putea fi preluate mai departe. Google are sistemul Maps, însă acesta nu include şi informaţii legate de benzile de rulare.

Unul dintre obstacolele acestor proiecte este însă legislaţia. Spre exemplu, acum nu pot fi implementate sisteme care să permită celui de la volan să nu manevreze el direct volanul.

În România gigantul german are două companii în top 10 exportatori din economia românească şi trei fabrici în top 20 cei mai mari exportatori către Germania.

Grupul german, cel mai mare pro-du-cător de componente de pe piaţa auto locală, a înre-gistrat anul trecut prin cele şapte companii din România o cifră de afaceri cumulată de 2,025 miliarde de euro, în creştere cu 10% faţă de anul anterior, potrivit da-telor prezentate oficial pe Ministerul Finanţelor.

Exporturile grupului au crescut anul trecut cu 11,2% faţă de 2013, la 1,85 mi-liarde de euro, exporturile repre-zentând 91% din cifra de afaceri. În plus, ca parte a extinderii companiei, grupul Conti-nen-tal a ajuns la aproape 15.400 de salariaţi în 2014, depăşind inclusiv Automobile Dacia şi Draex-lmaier, care au apro-xi-mativ 14.500, respectiv 15.000 de angajaţi.

În plus, Grupul Continental va crea peste 1.000 de noi locuri de muncă în acest an şi între 2.500 şi 3.000 în următorii doi-trei ani, crescând numărul total al sala-riaţilor pe care compania germană îi are în România la aproape 18.000.

Cele 5 divizii ale Con-tinental sunt reprezentate în România cu Interior la Iaşi, Sibiu şi Timişoara, Powertrain - Timi-şoa-ra, Sibiu, Braşov şi Iaşi, Chassis & Safety - Sibiu, Timişoara şi Iaşi, An-velope - Timişoara, Con-tiTech - Timişoara, Nădab şi Carei. Continental are centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Iaşi şi Braşov şi unităţi de producţie în Braşov, Sibiu, Timişoara, Nădab şi Carei. Din cei peste 15.000 de angajaţi, aproape 8.000 lucrează în fabricile şi în centrul de inginerie din Timişoara, aproape 3.000 în fabrica şi centrul de inginerie din Sibiu, peste 2.000 în Carei şi alţi peste 2.000 în Iaşi, Nădab şi Braşov.

Potrivit lui Christian von Albrichsfeld, direc-torul Continental România, cei 4.500 de ingi-neri dezvoltă soluţii software şi aplicaţii ino-vative pentru siguranţa pasagerilor, redu-ce-rea emisiilor de noxe, plăcerea şi confortul în timpul călătoriei. Fabrica Continental din Timişoara a produs şi livrat peste 40 de milioane de componente electronice din anul 2007 până în prezent. Volumul de unităţi centrale de control al airbagurilor, frâne electronice de parcare, instru-mente de bord şi unităţi centrale de afişare a ajuns în prezent la aproximativ 800.000 de piese fabricate în fiecare lună. Din acest an, portofoliul fabricii Continental Timi-şoara s-a extins cu trei noi produse: sis-temul de afişaj pe parbriz, pedala de acceleraţie cu buclă de răspuns şi unitatea de control al suspensiei şi amortizării auto-turismului.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/urmatorul-pas-in-transformarea-automobilului-masinile-inteligente-vor-preveni-accidentele-rutiere-14460871
14460871
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.