Unde sunt fanii Harley Davidson? Cele mai bine vandute motociclete de strada in 2010

Autor: Alecu Postat la 28 aprilie 2011 268 afişări

Clientii de motoare sunt pasionati de bijuteriile pe doua roti si urasc cozile de la semafoare. Cine a facut business din pasiunea lor?

In timp ce Harley se adreseaza unui public mai exclusivist, marci precum Honda se adreseaza clasei medii, care a fost cea mai afectata de criza. In consecinta, vanzarile acestora au cunoscut un declin si mai accentuat decat cel al masinilor.

Oficialul importatorului motocicletelor Honda spune ca, in aceste conditii, clientii s-au orientat in general catre motocicletele aflate in oferta, cele din stoc, dar s-a observat si o filtrare a vanzarilor in functie de categorie: "Au fost vandute motociclete din mai toate categoriile, dar s-a vazut o orientare catre cele cu utilitate practica. Astfel, categoriile <naked> si all road au inregistrat scaderi mai mici decat media pe celelalte categorii. Cele mai mari scaderi le-au inregistrat motocicletele specializate - cele supersport si cele pentru off-road".

Pe fondul scaderii pietei de motociclete, Automotive Trading Services, companie controlata de fostul premier Calin Popescu-Tariceanu, a inchis la inceputul lunii septembrie a anului trecut showroomul de motociclete Harley-Davidson, la numai cateva luni de la inaugurarea sa si la aproape un an de la deschiderea centrului din Baneasa, aflat in cadrul actualului complex Ford al ATS, in care Tariceanu a investit 700.000 de euro. Showroomul Harley-Davidson din Constanta, de 150 mp, amplasat in zona centrala a orasului, a fost inaugurat in primavara anului trecut, iar in cadrul acestuia se comercializau atat motociclete, cat si echipamente de protectie, vestimentatie si life-style. Centrul din Constanta era al doilea al marcii dupa cel din Capitala. Pretul de pornire al unei motociclete Harley-Davidson este de 6.700 de euro fara TVA, in cazul unui model din gama Sportster - care anul trecut a reprezentat mai mult de jumatate din vanzari -, si ajunge la aproape 40.000 de euro in cazul unui motor personalizat.

Cu toate ca vanzarile de motociclete si scutere au scazut de aproape 20 de ori in ultimii trei ani, anul acesta au aparut si stiri pozitive pentru pasionatii de viteza pe doua roti: la inceputul lunii aprilie s-a organizat la Romexpo (Bucuresti) cea de-a noua editie a Salonul de Motociclete, Accesorii si Echipamente. Dealerii nu au fost insa foarte incantati de rezultatele lui: "Salonul moto SMAEB din acest an a fost unul de compromis pentru majoritatea importatorilor. Unii nu au venit deloc, iar altii s-au orientat catre vanzarea produselor din stoc. Drept urmare, nu se poate spune ca evenimentul a avut un impact prea mare asupra pietei", a spus Tones.

La fel ca si in cadrul SIAB-ului auto, si la SMAEB principalele atractii au fost standurile marilor companii, precum cel al Automobile Bavaria, importatorul motocicletelor BMW Ducati care a prezentat motorul Diavel de 17.000 de euro, cel al Harley-Davidson sau al scuterelor Vespa. Lipsit de stralucirea si fotomodelele de la editiile anterioare, importatorii de motoare au continuat organizarea de evenimente care sa atraga atentia potentialilor clienti, intr-un an in care, pentru a doua oara consecutiv, a fost anulat Salonul Auto de la Bucuresti. Pana la urma, motoarele nu sunt o necesitate, ci o placere, iar bugetele pentru acestea din urma inca nu au disparut.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
motoare,
afaceri,
vanzari,
piata
/analize/transporturi/unde-sunt-fanii-harley-davidson-cele-mai-bine-vandute-motociclete-de-strada-in-2010-8179984
8179984
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.