Un talisman la gâtul clasei medii

Autor: Bogdan Alecu Postat la 15 iulie 2015 1340 afişări

Clasa medie reprezintă ultimul „bastion“ al vechii industrii auto care nu era dominată de SUV-uri mai mici sau mai mari. Pe măsură ce marii constructori precum Opel, Ford şi Renault s-au retras din clasa mare, prin dispariţia modelelor Omega, Scorpio şi Safrane, acestea au fost înlocuite de modele „medii“ mai mari şi mai competitive.

„Principalii competitori sunt Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Opel Insignia, Peugeot 508 şi Citroën C5. Passat este principalul competitor, dar asta nu înseamnă că nu putem fi competitori. Talisman are un design tipic pentru Renault, unul latin, emoţional. Noi avem un model mai mare, spre exemplu. Desigur, încercăm să fim diferiţi în materie de design interior şi exterior. Spre exemplu la interior am implementat tableta R-Link 2 amplasată vertical, avem direcţia integrală. Dar Passat este regele segmentului şi implicit concurentul nostru. Noi respectăm Volkswagen pentru ceea ce face şi din această cauză venim la muncă mai devreme“, a spus designerul-şef al Renault. Din păcate el exclude o viitoare versiune coupé a lui Talisman, după modelul Laguna Coupé, considerat a fi unul dintre cele mai frumoase automobile lansate de Renault în ultimul deceniu. În opinia sa, în comparaţie cu Passat, noul Talisman este mai spaţios, este o maşină cu proporţii bune, care poate fi personalizată şi care în modul sport poate schimba imediat zece parametri.

Centrul de design al Renault de la Bucureşti a concurat pentru proiectul noii nave-amiral a companiei. „Pentru Talisman a fost un concurs mondial între centrele de design. Întotdeauna începem cu o competiţie între centrele de design, dar de această dată centrul din Franţa a proiectat maşina deoarece aici s-a bucurat de o atenţie foarte mare. Avem aici un designer foarte talentat, Alexis Marteau. Centrul din Bucureşti a concurat ca întotdeauna, însă a avut multe proiecte şi ne-a ajutat mult cu crossoverul Kadjar“, a spus Laurens van den Acker. Designerul român Victor Sfiazof, din cadrul centrului de design al Renault din Bucureşti, a desenat schiţa câştigătoare care a stat la baza proiectului Kadjar, primul crossover compact al constructorului francez. Astfel, pe lângă modelele accesibile, proiectate pe baza platformei Logan, centrele de inginerie şi design ale Renault din România sunt implicate direct şi în proiectarea celor mai avansate automobile ale mărcii franceze.

În plus, Renault Talisman a fost inclusiv testat în România, presa de specialitate de la noi prezentând maşina camuflată aflată în teste. Potrivit lui Laurens van den Acker, maşina a fost testată nu doar în România, ci şi în Olanda, Africa de Sud, Suedia sau Japonia, pe lângă alte ţări, tocmai pentru a o supune tuturor condiţiilor atmosferice posibile.

Dilema la care trebuie să răspundă noul Talisman este dacă va putea să intre cel puţin în top cinci vânzări în segmentul mediu, suficient de sus pentru a concura cel puţin cu Peugeot 508. În plus, cea de-a doua miză este aceea de a obţine profit cu noul model.

„Nu oferim date legate de vânzări, dar putem spune că anual vom livra peste 40.000 de unităţi de Talisman. În industria auto nu poţi produce un automobil doar pentru imagine, pentru că asta te distruge. Acesta trebuie să producă şi profit. Iar dacă acest profit contribuie şi la imagine, poate avea un efect de bumerang asupra întregii game. Important pentru Talisman este că nu am fi lansat acest model dacă nu am fi atins un target de cost“, spune Jerome Stoll, chief performance officer, Group Renault, al doilea om din conducerea companiei franceze, după Carlos Ghosn.

Pentru Renault Talisman sunt multe componente preluate, precum platforma CMF-CD de la Espace şi care va fi utilizată mai departe şi pentru alte modele. Aceste elemente face din Talisman un model competitiv pe piaţă. În opinia executivului, inclusiv datorită atractivităţii şi designului noilor modele, valoarea reziduală a maşinilor Renault creşte. „Avem un obiectiv clar pentru Renault de a atinge venituri de 15 miliarde de euro. Toate deciziile luate astăzi sunt luate pentru a atinge aceste venituri. Nu putem spune acum care model este mai mult sau mai puţin profitabil, dar putem spune că toate deciziile pe care le luăm sunt să atingem ţinta. Ne aşteptăm cu siguranţă la o marjă de profit peste cele ale Laguna şi Latitude.“

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/un-talisman-la-gatul-clasei-medii-14588593
14588593
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.