Transportul conectat în viziunea Daimler

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 04 octombrie 2016 492 afişări

Hala de producţie are o suprafaţă de 4.000 mp şi este destinată doar producţiei de conducte de înaltă presiune pentru motoarele pe benzină Mercedes-Benz; Star Transmission va fi furnizor unic al acestei componente la scară mondială. Linia de producţie este parţial automatizată şi aici se vor produce 17 tipuri diferite de conducte care vor fi montate ulterior pe 5 tipuri de motoare, potrivit Ziarului Financiar. Conductele de înaltă presiune fac legătura între pompa de injecţie şi injector fără a avea pierderi de presiune. Acestea sunt solicitate intens în timpul funcţionării, atât datorită presiunii ridicate a combustibilului, cât şi datorită frecvenţei mari a injecţiilor de combustibil. Anul trecut Star Transmission a urcat pe locul 10 în topul exportatorilor, cu o producţie de 300.000 de cutii de viteze, cele mai multe cu şapte trepte, alături de 8 milioane de componente mici pentru cutii.

Revenind însă la Hanovra, cel mai impresionant produs al celor de la Daimler a fost Future Bus, autobuzul pe care producătorul german îl vrea în circulaţie în mai puţin de cinci ani. Este vorba de un autobuz semi-autonom care foloseşte un sistem numit CityPilot pentru a prelua informaţii de la sistemul de trafic, eficientizând astfel modul în care maşina îşi derulează rutele obişnuite. Reprezentanţii companiei spun că acesta reprezintă un punct de reper atât în istoria transportului în comun, cât şi un pas important spre reducerea numărului de accidente în trafic.

Tehnologia din spatele CityPilot este bazată pe sistemul Highway Pilot, prezentat în urmă cu doi ani la Hanovra; dat fiind faptul că aceasta este o maşină semiautonomă care va circula în oraş, Daimler a adăugat mai multe funcţii precum recunoaşterea luminii de la semafor, detectarea obstacolelor şi a pietonilor de pe drum, frânare automată în caz de pericol sau oprirea în staţii fără intervenţia şoferului. Pentru a reuşi toate aceste lucruri, Future Bus este dotat cu peste zece camere de filmat care scanează în permanenţă drumul. Deşi Future Bus a încheiat cu succes în luna iulie un prim drum în Amsterdam, nu orice oraş are infrastructura necesară pentru a pune în circulaţie astfel de maşini. Principala condiţie, au explicat reprezentanţii Daimler, este existenţa unei linii rapide de autobuz (bus rapid transit sau BRT - n.red.).

Un alt vehicul prezentat de producătorul german a fost Vision Van, o dubă dotată cu două drone ce reprezintă vârful de lance al proiectului adVANce. Vision Van, spun cei de la Daimler, este primul vehicul comercial complet digitalizat care serveşte lanţul distribuitor-retailer.

Salonul de la Hanovra a încercat să şteargă amintirea scandalului legat de practici neconcurenţiale, care a avut ca efect amendarea producătorilor de camioane Daimler, DAF Trucks, Volvo-Renault şi Iveco cu o sumă record, de aproape 3 miliarde de euro. Companiile au prezentat concepte şi prototipuri ce vor marca, într-un fel sau altul, viitorul transportului la nivel global. Este de aşteptat ca ideea de conectivitate să joace, şi în anii ce urmează, un rol extrem de important.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.