Tiriac cel mic si businessul cel mare

Postat la 19 aprilie 2010 157 afişări

Fiul lui Ion Tiriac crede ca lumea in general si Romania in special au iesit deja din criza. Asezat de ceva vreme la conducerea afacerilor familiei, Jr crede ca mediul economic dificil de astazi este pur si simplu noua lume in care trebuie sa traim si sa facem business.

Pentru anul in curs, estimarile actionariatului merg catre o revenire pe plus a businessului, cu o crestere de 5-6%. "Niciodata nu vom mai vedea cresteri de 30-40% pe an, cum erau in trecut. S-au dus. Gata. In plus, nici nu este sanatos sa ai cresteri atat de mari. Cum este posibil ca din 2002 pana in 2007 sa cresti cu o medie de 40% pe an? Ce s-a intamplat atat de extraordinar la noi in tara ca sa ne permita asa ceva?". Planurile de dezvoltare ale holdingului nu prea fac referire la 2010, ci se refera insa mai mult la anii viitori, dupa 2011 fiind prevazute noi proiecte imobiliare, noi centre auto si o posibila alianta in ceea ce priveste Tiriac Leasing.

Anul trecut, din totalul businessului Tiriac Holdings, 600-700 mil. euro l-a reprezentat segmentul auto, prin cei patru importatori: Romcar (Ford), Hyundai Auto Romania, M Car Trading (Mitsubishi) si Premium Auto (Jaguar si Land Rover), alaturi de cele 65 de centre auto care formeaza reteaua TiriacAuto. Ponderea detinuta in prezent de auto va ajunge insa la o treime din totalul businessului Tiriac, pe masura ce va reincepe expansiunea in imobiliare, considera cel mai mare dintre fiii lui Ion Tiriac: "Serviciile financiare vor fi tot timpul foarte mari ca pondere. Acestea vor reprezenta in continuare 40-50% din business - adica Allianz, UniCredit si Tiriac Leasing. Depinde acum ce se va intampla in imobiliare. Daca incepem sa investim din ce in ce mai mult, ponderea din imobiliare va fi mai mare. Mie imi place sa fie echilibrate, sa risc egal in toate businessurile. Mixul ideal ar fi o treime in fiecare domeniu".

Dezvoltarea de proiecte imobiliare si show-room-uri auto domina planurile de viitor ale grupului, iar orice alt exit in afara celui din importurile Ford nu mai este in graficul noului director de la carma holdingului.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/tiriac-cel-mic-si-businessul-cel-mare-5914025
5914025
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.