Tinerii de la Timişoara care lucrează la maşina care se conduce singură

Autor: Bogdan Alecu Postat la 11 noiembrie 2013 3098 afişări

Automobilele din filmele SF, capabile de a se pilota singure şi de a citi mediul prin care rulează, sunt tot mai aproape de realitate. Cel târziu în 2020 acestea vor circula deja pe străzi şi vor avea la bază sisteme proiectate de continental, la Timişoara.

Atunci când o maşină foloseşte tempomatul adaptiv, iar în faţă este o maşină care merge între benzi şi care ulterior va schimba banda fără semnalizare, sistemul va menţine maşina pe traiectorie, menţinând şi viteza. Dar şoferul deja a detectat o situaţie care poate deveni periculoasă şi care va determina o frânare bruscă, fiind afectat confortul celor la bord. Este o funcţie pe care o vor dori toţi şoferii pe viitor şi care ţine de comunicarea între maşini. Atunci când maşinile vor comunica una cu cealaltă printr-un WiFi special cu o rază de 800 de metri, maşinile vor putea comunica, iar maşina ce schimbă banda va putea porni în doar câteva milisecunde semnalizatorul. 

„Un pilon important este comunicarea între maşini cu un sistem special. Acest lucru va dura. Trebuie să punem la punct un sistem de hărţi care să poată fi îmbunătăţit cu date mult mai exacte decât avem în prezent. Este impresionant câte date pot fi generate de un automobil„, a spus Senger. În cazul unui viraj, care pe hartă este afişat sub forma unei imagini brute cu unghi, realitatea este de fapt mult mai complexă, iar informaţiile vor fi colectate chiar de către maşini. „La fel putem proceda şi cu indicatoarele rutiere. Pe vreme rea.

Pe vreme bună avem detecţie de 100%, iar informaţia este trimisă la centru, iar pe vreme rea maşina, cu toate că nu vede semnul, ştie că este acolo. Aceasta este ideea„, a subliniat executivul Continental.

Pe lângă gradul de siguranţă oferit de sistem, există riscul unui atac cibernetic asupa sistemului de control al maşinii, aşa cum în prezent există astfel de atacuri asupra serverelor. „Suntem conştienţi că există pericolul de hacking. Dar deciziile sunt luate întotdeauna de unitatea de control a maşinii. Din afară vin doar informaţii. Cineva poate amplasa pe o autostradă un semn rutier de limitare a vitezei la 30 km/h ca o glumă, dar maşina face calcule, şi, în funcţie de calitatea informaţiei, ia o decizie", a spus Senger.

Ideea celor de la Continental, alături de IBM, este de a pune bazele unui serviciu cloud dedicat informaţiilor pentru maşinile autonome cu o securitate apropiată de cea a datelor financiare. „Şi atunci când plătim cu cardul, datele sunt transmise wireless la centru printr-o conexiune sigură. Noi colaborăm deja cu producători de software care lucrează şi în industria financiară, soft capabil de un nivel foarte ridicat de securitate. Este un sistem foarte complex proiectat de ingineri de top. Dacă un astfel de sistem ar fi <spart>, cineva la un moment dat ar avea puterea de a opri toate maşinile din lume. Dar nu trebuie să uităm că pentru a ataca un vehicul şi a-i afecta siguranţa, este mult mai simplu de intervenit asupra unui automobil clasic decât în cazul unuia modern deoarece sisteme precum cel de frânare sau de direcţie sunt vulnerabile. Noi, cu ajutorul noilor sisteme, vom face maşinile şi mult mai sigure".

Pentru a crea maşinile autonome, tehnologia hardware este deja disponibilă. Toate automobilele de top dispun deja de senzori, camere video sau radare, echipamente ce vor fi folosite şi de viitoarele maşini independente. „Nu avem nevoie de computere cuantice. Sistemele trebuie doar îmbunătăţite, iar conectivitatea există. Ce trebuie să facem este să coordonăm toate aceste sisteme„. Oficialul Continental aminteşte de Apple, care, deşi nu a venit de fiecare dată cu o inovaţie hardware, a combinat ce exista deja cu noi programe software şi cu o poveste de marketing pentru a oferi noi posibilităţi utilizatorilor.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/tinerii-de-la-timisoara-care-lucreaza-la-masina-care-se-conduce-singura-11663391
11663391
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.