Tehnologia SF, acum pe drumurile publice. Gadgeturi sau siguranta?

Autor: Alecu Postat la 15 martie 2011 453 afişări

Tehnologia care pana de curand o regaseam doar in filmele SF este acum disponibila pentru drumurile publice. Masinile echipate cu radare, camere video sau senzori, si capabile sa se parcheze singure sunt acum o realitate.

Sistemul "City Safety" de evitare a coliziunilor la viteze mici poate detecta un obstacol (nu persoane) aflat in miscare sau nu si poate frana automat masina cat de mult posibil de la cel mult 30 km/h pentru a minimaliza sau chiar evita un accident.

Cu toate ca in general pe piata locala multi clienti merg pe ideea scaderii, pe cat posibil, a pretului masinii, iar cand vine vorba de optionale sunt alese de obicei cele legate de confort si design, exista o clientela care alege tot mai mult astfel de gadgeturi. "Cei care opteaza pentru aceste sisteme de siguranta au in general intre 30 si 45 de ani, o stare materiala buna, sunt entuziasti, tineri in gandire si personalitate, bine informati si sunt la curent cu ultimele noutati tehnologice", a spus Florescu. Cel de-al doilea tip de client este cel care are peste 50 de ani si care este un client fidel al Volvo, rational si care cauta sa fie la curent cu toate noutatile in materie de sisteme avansate de siguranta. "Piata romaneasca nu este inca dezvoltata din acest punct de vedere, insa are toate sansele sa evolueze ascendent in urmatoarea perioada. Premisele exista si sunt create de investitiile majore pe care foarte multi producatori le-au facut in acest sens", a spus Alexandru Florescu.

Accesul la informatie si rapiditatea cu care cele mai noi sisteme hi-tech apar pe piata romaneasca cu siguranta ca vor duce treptat la o deschidere si mai mare. Daca discutam despre domeniul auto, lucrurile stau insa putin altfel prin prisma faptului ca, atunci cand vrei sa promovezi sisteme high tech in materie de siguranta, spre exemplu, trebuie sa ai si conditiile necesare demonstrarii eficientei acestora in viata reala. "Spre exemplu, daca am vrea sa prezentam eficienta unui sistem precum pilotul automat adaptiv cu functie de autofranare de la 0 la 200 km/h, ar trebui sa avem si autostrazi care sa permita acest lucru", a subliniat oficialul Volvo. Odata cu lansarea noului Ford Focus, tehnologii care pana acum le regaseam numai pe modelele premium din segmentele superioare vor fi disponibile si pentru clientii de masini compacte.

La nivel european, Focus va oferi mai multe tehnologii de asistare decat oricare alta masina din segmentul sau, precum sistem de siguranta la viteza redusa, asistare la parcare, ajutor pentru mentinerea benzii de rulare si avertizare pentru momentul in care masina paraseste banda fara semnalizare, faruri automate inclusiv pentru faza lunga, recunoasterea semnelor de circulatie, avertizare pentru sofer in cazul in care se observa o stare de oboseala a acestuia, tempomat adaptiv si avertizare pentru masina in unghiul mort.

"In opinia noastra tehnologia nu este legata de varsta sau un anumit profil. Pentru Ford tehnologia inseamna siguranta si calitate, nu un «gadget». Desigur, sunt clienti care sunt mai interesati decat altii sa adopte aceste tehnologii, dar nu credem ca are vreo legatura cu varsta, ci mai mult cu atitudinea", spune Henrik Nenzen, seful diviziei de importuri a Ford Romania.

Pe piata locala, Ford are in plan sa ofere majoritatea acestor tehnologii pe modelele care vor fi lansate in showroomuri incepand cu luna mai. Potrivit celor de la Ford, clientii care vor testa aceste sisteme vor intelege avantajele acestora. "Daca ne uitam la viteza cu care cele mai noi tehnologii sunt primite in Romania, clientii le-au adoptat si s-au adaptat foarte repede la ele. Asadar, exista un potential ridicat in piata. Pentru Ford aceste tehnologii nu reprezinta doar gadgeturi, ci siguranta si calitate", a spus Nenzen.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
tehnologie,
SF,
masini,
gadgeturi
/analize/transporturi/tehnologia-sf-acum-pe-drumurile-publice-gadgeturi-sau-siguranta-8053919
8053919
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.