Şosele româneşti, asfalt în stil spaniol. Câţi bani fac cei de la FCC Construccion în România

Autor: Neferu Postat la 18 ianuarie 2012 389 afişări

Au construit în România autostrăzi, drumuri naţionale şi pasaje urbane, iar de anul trecut lucrează şi la metroul bucureştean. Chiar pe ultima sută de metri a lui 2011, au mai câştigat şi un contract pe căi ferate. Care sunt cărţile pe care mizează spaniolii de la FCC Construccion, unii dintre cei mai importanţi constructori străini din România?

Pentru 2012, strategia spaniolilor include diversificarea lucrărilor pe care le realizează, în special în domeniul căilor ferate, în contextul în care ibericii spun că în ultimii 15 ani au participat la o serie de proiecte în domeniul feroviar în Spania, ţară care în 2012 va ocupa locul al doilea la nivel mondial din perspectiva lungimii reţelei de căi ferate de mare viteză (circa 2.800 de kilometri, potrivit lui Picaut). Iar planurile celor de la FCC vor putea ajunge realitate dacă ţinem cont că, la finalul lunii decembrie, CFR SA a anunţat că a atribuit contractul de modernizare a căii ferate Sighişoara-Aţel, cu o lungime de 23,3 kilometri, consorţiului format din spaniolii de la FCC Construccion şi Azvi şi austriecii de la Alpine. Valoarea contractului nu este neglijabilă: 872,6 milioane de lei (207,8 milioane de euro).

"FCC a realizat lucrări de circa 1,3 mld. euro în domeniul reabilitării de căi ferate. În condiţiile în care piaţa din Spania a scăzut drastic în ultimii ani, resursele noastre pentru reabilitarea de căi ferate pot fi aduse în România", justifică Picaut interesul companiei pe segmentul feroviar. Mai mult, FCC vrea să participe anul acesta şi la modernizările de aeroporturi ce vor fi scoase la licitaţie.

Pentru 2012, managerul FCC Construccion are o estimare precaută privind cifra de afaceri, spunând că aceasta se va menţine aproximativ la acelaşi nivel ca în 2011. Totuşi, este de părere că sectorul construcţiilor din România are potenţial. "Premisele de creştere economică pentru România există, iar sectorul construcţiilor poate fi un important generator de creştere. 2011 a fost un an când Ministerul Transporturilor a pus <seminţele>, iar în 2012 ar trebui să vedem primele roade, însă, ca în cazul unei plante, este nevoie de apă şi de îngrăşăminte. Apa va fi reprezentată de fondurile europene ce vor veni, în timp ce îngrăşămintele vor fi procesele de modernizare şi eficientizare a administraţiei", explică Picaut.

Anul trecut piaţa locală a construcţiilor a rămas la un nivel apropiat celui înregis-trat în 2010, de circa 9,5-9,7 miliarde de euro, potrivit primelor estimări ale Asociaţiei Române a Antreprenorilor de Construcţii. Deocamdată constructorii spun că nu se pot face previziuni privind evoluţia pe 2012, însă speră că va exista un puseu investiţional, având în vedere că avem în faţă şi un an electoral.

Per ansamblu, Picaut consideră că economia românească va creşte anul viitor, însă nu la un nivel chiar atât de mare pe cât poate se estimează. Dacă sectorul construcţiilor va creşte, şi celelalte sectoare vor creşte, însă România nu va fi izolată de problemele pe care Bătrânul Continent le are, "însă sunt şanse mari ca ţara voastră să nu aibă cele mai slabe performanţe din Europa", mai spune şeful FCC Construccion România.

Picaut vorbeşte despre performanţe relativ bune ale României în 2012, bazându-se pe experienţa pe care o are deja în ţară, dar şi pe faptul că priveşte România în comparaţie cu alte pieţe pe care le cunoaşte. Primul contact al lui Picaut cu România a fost în 2008, când a fost numit manager al filialei locale a spaniolilor. "Prima oară când am venit în România am fost surprins să văd o insulă de latinitate în Europa de Est, dar am observat că românii sunt similari spaniolilor. În business este mai greu însă să te integrezi şi, deşi există empatie în acest domeniu, consider că după circa 10 ani te poţi integra în adevăratul sens al cuvântului", mărturiseşte Picaut.

Este aproape de businessul din România 24 ore din 24 şi merge destul de rar în Spania, de 2-3 ori pe an, pentru că familia sa locuieşte în România. "Nu poţi fi un manager doar de luni până vineri, trebuie să fii permanent aproape de afacerea pe care o conduci", spune Picaut.

Dat fiind că FCC Construccion are în lucru o serie de proiecte şi speră să câştige anul acesta şi altele, alegerea managerului de a se muta cu tot cu familie la Bucureşti este pe deplin justificată: în România încă mai e mult de lucru la infrastructură, fie că e vorba de cea rutieră, feroviară sau aeroportuară.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/sosele-romanesti-asfalt-in-stil-spaniol-cati-bani-fac-cei-de-la-fcc-construccion-in-romania-9150551
9150551
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.