Schita pentru un aeroport privat
Acest text se adreseaza investitorilor care s-au gandit macar o data la oportunitatea constructiei in Bucuresti a unui aeroport privat si incearca inca sa isi raspunda catorva intrebari precum unde ar trebui amplasat, cam cat costa si daca este sau nu necesar.
Prospectul Search Corporation pentru costurile de constructie ale unui asemenea aeroport arata ca acestea pot varia in functie de factori precum categoria de importanta a aeroportului in peisajul infrastructurii zonale, relieful, accesul la carburanti, dimensiunea terminalelor de pasageri si cargo, calitatea terenului de fundare si, bineinteles, costul terenului. “Un aeroport de capacitate medie costa intre 120 si 300 mil. euro”, spune Stanciu.
Suma minima avansata de el este egala cu suma avansata de investitori pentru constructia aeroportului de la Brasov, singurul aeroport din Romania proiectat de la zero in ultima vreme si primul privat din Romania. Anunturi privind viitoare aeroporturi private au mai fost: chiar amplasamentul din sudul Bucurestiului, despre care vorbeste Ministerul Transporturilor, a fost intai vizat pentru investitia intr-un aeroport privat de catre Nelu Iordache, proprietarul companiei aeriene low-cost Blue Air. Un alt proiect, aflat inca la nivel de intentie, este cel al clujeanului Arpad Paszkany, care a castigat disputa cu un investitor american pentru terenurile din satul Chidea (comuna Vultureni, judetul Cluj), oferind proprietarilor mai mult cu 1.000 de euro pe hectar, deoarece spune ca vrea sa ridice in apropierea casei sale un aeroport privat.
Proiectul de la Brasov, cu amplasament la Ghimbav, va fi construit de un investitor canadian, Intelcan Technosystems Inc. Ottawa, in parteneriat cu Primaria Brasovului. De fapt, constructorul este si actionarul principal, care va aduce bani direct proportional cu actiunile la compania aeroportuara, si detine 64,3% din totalul actiunilor societatii Aeroportul International Brasov-Ghimbav SA. Consiliul Judetean Brasov controleaza 20% din actiuni, Consiliul Local Brasov are un pachet de 10%, Primaria Ghimbav are o participare de 5%, in timp ce Consiliul Judetean Covasna si Consiliul Judetean Harghita detin 0,5%, respectiv 0,2%. Canadienii de la Intelcan au mai construit terminalele 1 si 3 ale Aeroportului Havana, trei aeroporturi in Bulgaria si alte trei militare in Romania - la Fetesti, Campia Turzii si Boboc. Proiectul de la Ghimbav, a carui constructie a inceput in aprilie, ar trebui finalizat in 30 de luni, dupa cum declara oficialii, iar investitia necesara va fi intre 100 si 120 de milioane de euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro