Schita pentru un aeroport privat

Postat la 12 august 2008 1038 afişări

Acest text se adreseaza investitorilor care s-au gandit macar o data la oportunitatea constructiei in Bucuresti a unui aeroport privat si incearca inca sa isi raspunda catorva intrebari precum unde ar trebui amplasat, cam cat costa si daca este sau nu necesar.

Schita pentru un aeroport privat

Prospectul Search Corporation pentru costurile de constructie ale unui asemenea aeroport arata ca acestea pot varia in functie de factori precum categoria de importanta a aeroportului in peisajul infrastructurii zonale, relieful, accesul la carburanti, dimensiunea terminalelor de pasageri si cargo, calitatea terenului de fundare si, bineinteles, costul terenului. “Un aeroport de capacitate medie costa intre 120 si 300 mil. euro”, spune Stanciu.

Suma minima avansata de el este egala cu suma avansata de investitori pentru constructia aeroportului de la Brasov, singurul aeroport din Romania proiectat de la zero in ultima vreme si primul privat din Romania. Anunturi privind viitoare aeroporturi private au mai fost: chiar amplasamentul din sudul Bucurestiului, despre care vorbeste Ministerul Transporturilor, a fost intai vizat pentru investitia intr-un aeroport privat de catre Nelu Iordache, proprietarul companiei aeriene low-cost Blue Air. Un alt proiect, aflat inca la nivel de intentie, este cel al clujeanului Arpad Paszkany, care a castigat disputa cu un investitor american pentru terenurile din satul Chidea (comuna Vultureni, judetul Cluj), oferind proprietarilor mai mult cu 1.000 de euro pe hectar, deoarece spune ca vrea sa ridice in apropierea casei sale un aeroport privat.

 

Proiectul de la Brasov, cu amplasament la Ghimbav, va fi construit de un investitor canadian, Intelcan Technosystems Inc. Ottawa, in parteneriat cu Primaria Brasovului. De fapt, constructorul este si actionarul principal, care va aduce bani direct proportional cu actiunile la compania aeroportuara, si detine 64,3% din totalul actiunilor societatii Aeroportul International Brasov-Ghimbav SA. Consiliul Judetean Brasov controleaza 20% din actiuni, Consiliul Local Brasov are un pachet de 10%, Primaria Ghimbav are o participare de 5%, in timp ce Consiliul Judetean Covasna si Consiliul Judetean Harghita detin 0,5%, respectiv 0,2%. Canadienii de la Intelcan au mai construit terminalele 1 si 3 ale Aeroportului Havana, trei aeroporturi in Bulgaria si alte trei militare in Romania - la Fetesti, Campia Turzii si Boboc. Proiectul de la Ghimbav, a carui constructie a inceput in aprilie, ar trebui finalizat in 30 de luni, dupa cum declara oficialii, iar investitia necesara va fi intre 100 si 120 de milioane de euro.  

 


Ce ii trebuie unui aeroport

Ce avem acum

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/schita-pentru-un-aeroport-privat-2917430
2917430
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.