Salvarea dealerilor auto: Noroc ca masinile se mai si strica

Postat la 17 noiembrie 2009 96 afişări

Cu vanzarile de masini noi la jumatate, dealerii auto (re)descopera clientii din service-uri. Profitul de pe urma unui filtru de aer sau al oricarei alte piese de schimb inseamna inca o zi de supravietuire.

Lipsa unei strategii si viziuni comune a dealerilor este, de altfel, principala problema pe care o au reprezentantele locale ale producatorilor internationali. Pornite de mici antreprenori in cadrul unor spatii aflate in proprietate personala, dealershipurile auto au ajuns pe fondul exploziei vanzarilor din ultimii opt ani afaceri de multe zeci de milioane de euro, cu investitii realizate de cele mai multe ori pe banii bancilor. Antreprenorii erau de cele mai multe ori si la conducerea companiei, iar cresterea peste asteptari a pietei a compensat lipsa unei structuri eficiente si a unei viziuni in dezvoltarea companiei. Dar acum, o data cu criza din industria auto, multi dintre antreprenori descopera ca nu sunt chiar atat de buni mangeri cum credeau si apeleaza de multe ori la managerii importatorilor, pentru a-i ajuta sa ia decizii grele.

Iar una dintre cele mai frecvente recomandari ale importatorilor este, pe langa inchiderea showroom-uriloe situate la parterul blocurilor si concedierea angajatilor din departamentele de vanzari, pe fondul puterii de cumparare mai reduse si a invaziei de masini second-hand.

La fel ca multi alti importatori, Hagenburger incearca sa vada jumatatea plina a paharului, cel putin in privinta masinilor second-hand. "O parte tot mai mare din aceste masini vin in atelierele noastre. O masina aproape noua, cumparata din Germania, a costat mult pentru ca include tehnologie avansata. Nu e ca inainte, cand toti puteau repara automobilul, acum e nevoie de service-uri bine echipate".

Practic, spune el, totul depinde de varsta. Masinile vechi de cateva luni sau un an au de cele mai multe ori garantie, iar proprietarii sunt interesati sa mearga la reviziile programate, pentru ca autovehiculul lor se afla in perioada de garantie. Daca masina are in schimb cinci sau sase ani vechime, este mai probabil ca se vor duce in serivce-uri independente.

Optimist in privinta rezultatelor de anul acesta ale afacerilor din activitatea de service, Hagenburger se arata insa mult mai circumspect cand vine vorba de 2010 sau 2011 cand, potrivit estimarilor, piata auto locala ar trebui sa revina pe crestere, cel putin in privinta vanzarilor de noi automobile. "La noi, in after-sales avem o intarziere, dar vom simti din plin criza in urmatorii doi ani. Trebuie sa gasim metode pentru a evita acest lucru".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
masini,
dealarii,
Philipp Hagenburger,
Mercedes
/analize/transporturi/salvarea-dealerilor-auto-noroc-ca-masinile-se-mai-si-strica-5104821
5104821
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.