Românii s-au îndăgostit de maşinile de lux

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 25 aprilie 2017 534 afişări

După un an record în 2016, Porsche România vrea să depăşească încă o dată cifrele atinse în anul precedent. Despre ce maşini de lux s-au vândut anul trecut, cine le cumpără şi cât de departe suntem de restul Europei când vine vorba de piaţa premium vorbeşte Adrian Pascu, brand manager Porsche la Porsche Inter Auto România.

Românii s-au îndăgostit de maşinile de lux

Cu toate acestea, în portofoliul Porsche va apărea un vehicul full electric, cu încărcare de la priză, pe lângă modelele plug-in hybrid. Maşina va rezolva problema distanţei parcurse, preconizându‑se o autonomie de peste 500 de kilometri. „Problema este însă tot de infrastructură, pentru a încărca maşina 15 minute ai nevoie de o staţie care să încarce la 800 kW. În momentul de faţă nu există aşa ceva, nu doar în România, ci în toată Europa.”

La finalul anului trecut, BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company şi Volkswagen Group cu Audi şi Porsche au semnat un memorandum de înţelegere pentru a crea cea mai puternică reţea de încărcare din Europa. Obiectivul este construirea rapidă a unui număr mare de staţii de încărcare pentru a permite călătorii pe distanţe lungi pentru conducătorii de automobile electrice (BEV).

Staţiile de încărcare ultrarapide şi de mare putere vor avea până la 350 kW, fiind mult mai rapide decât orice staţie de încărcare din prezent. Conform planului, construcţia staţiilor va începe anul acesta. Ţinta este construirea a aproximativ 400 de astfel de puncte de încărcare în Europa. Până în 2020, clienţii vor avea acces la sute de puncte de încărcare de mare putere. Scopul este de a permite călătoriile pe distanţe lungi cu ajutorul reţelei deschise de staţii de încărcare plasate de-a lungul autostrăzilor şi arterelor importante, ceea ce nu a fost posibil pentru majoritatea conducătorilor de automobile electrice (BEV) până în prezent. Această soluţie ar urma să permită sistemului de încărcare cu energie electrică să devină la fel de simplu ca alimentarea cu combustibil de la benzinăriile clasice.

Reţeaua se va baza pe tehnologia standard Combined Charging System (CCS). Infrastructura de încărcare planificată se extinde de la standardul tehnic existent de încărcare pentru curent continuu şi alternativ către următorul nivel al capacităţii de încărcare rapidă cu curent continuu, de până la 350 kW. Maşinile electrice care sunt compatibile cu puterea maximă a staţiilor de încărcare se pot reîncărca, indiferent de marcă, în mult mai puţin timp decât în prezent. Reţeaua este proiectată pentru a deservi toate automobilele echipate cu CCS, facilitând astfel adoptarea maşinilor electrice (BEV) în Europa. „Dar linia se opreşte undeva dincolo de Ungaria, care nu este pe listă. Este pe undeva pe lângă Slovacia şi Cehia”, spune Adrian Pascu, referindu-se la harta staţiilor ce urmează a fi construite de către producătorii auto.

La Geneva s-a prezentat noua caroserie pentru Panamera, sport turismo, precum şi varianta GT3 a Carerra. Ambele vor fi disponibile anul acesta şi în România, precum şi celelalte noutăţi pe care Porsche le pregăteşte pentru Salonul Auto de la Frankfurt. „Tot ce pot să vă spun este că data de lansare pentru România este identică cu data de lansare pentru Europa de Vest. Din acest punct de vedere nu există nicio diferenţă.”

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.