Reteta proprietarului Blue Air pentru afaceri de jumatate de miliard de euro

Postat la 01 februarie 2010 84 afişări

2010 va fi un alt fel de “an zero” pentru afacerile lui Nelu Iordache. Dupa aproape 20 de ani de cand a intrat in afaceri, isi va uni toate firmele intr-un holding pe care il va inregistra in afara tarii si va incepe o serie de proiecte noi. Daca totul va merge ca la carte, rulajul holdingului ar putea depasi in acest an 600 de milioane de euro.

Zborurile interne sunt mult mai profitabile daca sunt efectuate cu un avion mic, iar piata zborurilor regionale merita cu siguranta incercata, deoarece competitia este destul de scazuta. Singura companie locala care efectueaza zboruri regionale este Carpatair, care leaga prin hub-ul de la Timisoara aeroporturi din Romania cu destinatii din Europa de Vest, dar si din regiune (Chisinau, Kiev, Budapesta sau Atena). "Blue Air este acum in cel mai efervescent moment de la infiintare incoace", spune ganditor Racaru, el fiind si cel care a pus pe picioare compania in 2003 si 2004. De profesie pilot, Gheorghe Racaru a fost director al transportatorului national TAROM (in perioadele 1991-1993 si 1997-2000) si a condus cativa ani Compania Societatilor Hoteliere Grand, dezvoltatorul hotelului JW Marriott din Bucuresti. Din 2004 insa se ocupa de Blue Air si, desi actuala sa functie este una mai complexa, Blue Air ramane piesa favorita. "E de suflet", explica Racaru.

Dar acum trebuie sa aiba grija si de sufletul companiei, mai precis Romstrade, care este acum una dintre primele cinci companii de constructii din Romania - dupa cum estimeaza Racaru. Si Romstrade se afla in mijlocul unui plan de dezvoltare. "Acum, Romstrade are aproape 100% contracte cu statul, procent care va mai scadea in viitorul apropiat", spune Racaru. Pe langa proiectele de constructii si intretinere de drumuri - contracte cu statul -, care au adus anul trecut afaceri de 320 de milioane de euro si un profit net de aproximativ 15%, compania a intrat in ultimii ani pe doua noi segmente: lucrarile pe aeroporturi (Baneasa si Bacau fiind primele doua proiecte) si constructiile civile. Pentru a doua categorie, cele mai importante proiecte ale companiei pentru acest an sunt constructia unui hotel la Adunatii Copaceni (cu 120 de locuri) si a finisarii noului sediu al companiei, o cladire achizitionata din toamna in zona Piata Victoriei.

O data cu infiintarea holdingului - proces care a debutat cu unificarea func­tiilor de suport din toate companiile grupului (HR, contabilitate, financiar) -, afacerile lui Nelu Iordache se vor muta intr-un singur sediu, acum fiind imprastiate in mai multe cladiri, atat din Bucuresti, cat si din Adunatii Copaceni. Iar integrarea trebuie sa mearga pana la detaliu, subliniaza Racaru: un exemplu e ca viitorul sediu va avea la parter un restaurant, care va asigura si cateringul pentru avioane, hotelul de la Adunatii Copaceni va gazdui si pilotii si asa mai departe: "Integrare maxima. Totul pentru taierea de costuri", spune Racaru, care spera ca profitabilitatea companiei sa creasca in acest an, iar afacerile sa si depaseasca 600 de milioane de euro. Cea mai importanta parte a acestora va veni tot de la Romstrade: compania va incasa in acest an 300 de milioane de euro dintr-un singur proiect, constructia celei mai inalte sosele din Romania: drumul european Novaci-Ranca e situat la peste 2.000 de metri altitudine, este mai inalt decat Transfagarasanul, iar constructia fiecaruia dintre cei aproximativ 120 de kilometri a costat peste 2 milioane de euro.

Racaru are asteptari mari de la acest proiect si spera ca finisarea lui in toamna (constructia a inceput anul trecut) va califica Romstrade pentru viitoarele proiecte de autostrazi sau alte proiecte cu dificultate crescuta. Oricand vor incepe acestea, holdingul lui Iordache va fi pregatit: se afla pe drumul spre un miliard de euro, o miza mare, dar nu si atat de indepartata.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/reteta-proprietarului-blue-air-pentru-afaceri-de-jumatate-de-miliard-de-euro-5462677
5462677
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.