Reteta lui Valmar: sa faci profit chiar si cand se prabusesc vanzarile de masini
Vanzarile celui mai mare importator de masini s-au prabusit in ultimii doi ani, la fel ca intreaga piata. Dar profiturile raman de ordinul zecilor de milioane de euro.
"E doar aparent mai ieftin, pentru ca in cazul multor service-uri care nu sunt autorizate de producator nu exista transparenta in privinta provenientei pieselor, iar o piesa de calitate slaba inseamna o dauna si mai mare ulterior, deoarece intreg mecanismul functioneaza sub parametri optimi", spune cu naduf Valmar, care incepe sa scrie cu caractere mari numarul 60 pe spatele foii A4 pe care avea tiparita statistica vanzarilor companiei pana la luna septembrie.
"Termenul mediu in care un service incaseaza banii de la asigurator a ajuns la 60 de zile, chiar daca cele mai multe contracte sunt incheiate cu plata la 30 de zile. Asiguratorii incep sa puna piedici, refuza tot mai multe deconturi, intarzie plati. E periculos, daca luam in calcul ca anul trecut 10% dintre dealerii de masini s-au inchis", afirma Valmar.
Privind dincolo de piata auto, mai periculoasa pare o alta remarca a managerului, care confirma adancirea ecartului dintre diferitele zone ale Romaniei, asa cum l-au resimtit deja mall-urile din orasele de provincie, mult mai afectate de criza decat cele din Capitala.
"Cu 100.000-115.000 autoturisme, cate vor fi vandute in acest an, ne intoarcem in 2003, numai ca acum sunt marci care ajung sa faca chiar si 60% din vanzari in Bucuresti. Iar ponderea este in crestere", afirma Valmar.
Semn ca pentru dealerii din provincie, efectele crizei se vor resimti inca multa vreme de acum incolo, chiar si dupa ce Capitala isi va fi revenit (desi si acest orizont pare tot mai indepartat pe zi ce trece).
"A fost si va fi in continuare greu. Dealeri se vor mai inchide in continuare, iar altii vor fi cumparati si inghititi de concurenti. Pretul mediu pe masina vanduta va fi tot mai mic, mai ales ca multi dintre producatori au lansat modele mai mici si mai economice. Insa nu cred ca la anul vanzarile de masini vor mai scadea. Dar in niciun caz nu ne vom apropia prea curand de anul 2007." Privit prin prisma unei cote de piata de 20% si a unui profit anual de ordinul zecilor de milioane de euro, greul de care vorbeste Valmar pare mai usor de acceptat de catre actionari.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro