Reţeta chinezească de la BMW - bavarezii investesc în a doua uzină

Autor: Bogdan Alecu Postat la 31 mai 2012 85 afişări

Piaţa auto chineză a devenit oficial cea mai mare din lume. Înregistrează creşteri de două cifre pe când în Europa cuvântul de ordine este recesiune. Tocmai pentru a acoperi această cerere, BMW investeşte în construcţia celei de-a doua uzine.

Întrebarea-cheie care se pune de fiecare dată când este deschisă o nouă uzină auto este dacă vor fi exportate maşini şi în Europa. Singurele maşini "Made in China" care au ajuns pe Bătrânul Continent au fost cele ale brandurilor locale, care însă nu au înregistrat volume prea însemnate în condiţiile în care majoritatea au punctat note slabe la testele de siguranţă.

"Momentan ne concentrăm să acoperim cererea locală şi nu luăm în calcul exporturi către alte pieţe. Acelaşi lucru este valabil şi pentru uzina de motoare care va produce doar pentru piaţa locală. Nu ar avea sens să vindem în Europa ce producem aici deoarece pe lângă taxa vamală ar exista şi un cost de transport mai mare", a spus Eichiner.

Chiar dacă maşinile sunt produse local, potrivit oficialilor, nu există o diferenţă de preţ între Seria 3 "Made in China" şi cea "Made in Germany". "Diferenţa de preţ este reprezentată de taxele vamale, iar în rest, doar diferenţe normale între versiunile de echipare. Calitatea maşinilor fabricate aici este aceeaşi cu cele din Germania. Avem aceleaşi componente, materiale şi sistem de producţie. Există cazuri în care calitatea de aici este peste cea din alte uzine BMW", a spus Eichiner. Cum este clientul chinez faţă de unul tipic vest-european? "Clientul obişnuit de BMW în China este unul mult mai tânăr decât în Germania. Este un om de afaceri de succes, are bani şi vrea o maşină premium", a subliniat executivul BMW.

Dacă un BMW Seria 7, X5, X6 sau chiar Seria 3 sau Seria 5 cu ampatament alungit este apreciat în China ca un automobil de lux pe care nu oricine şi-l permite, prin Seria 1, care a fost lansată de curând în China, constructorul german doreşte creşterea bazei de clienţi. "Acum am coborât puţin cu gama disponibilă în China şi am lansat şi Seria 1 care se adresează mai mult clasei de mijloc, motiv pentru care am venit şi cu BMW Financial Services", spune Friedrich Eichiner.

Cât despre piaţa europeană, momentan executvii BMW sunt cu ochii pe Grecia. "Orice problemă cu sectorul bancar poate avea un impact puternic asupra pieţei premium", spune oficialul cu trimitere la cazul Lehman Brothers, iar acum la al Greciei, în cazul în care iese din zona euro. "Momentan nu ne mai aşteptăm la probleme mari acolo, dar există posibilitate ca această criză să se extindă şi la alte ţări din Europa,

precum Italia sau Spania ceea ce ar afecta puternic piaţa auto europeană".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Piaţa auto,
china,
uzine

Citeşte pe Gandul.ro

/analize/transporturi/reteta-chinezeasca-de-la-bmw-bavarezii-investesc-in-a-doua-uzina-9680699
9680699
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.