Reportaj: Indianapolis, o legendă americană - GALERIE FOTO

Autor: Tudor Bratu Postat la 08 iunie 2012 154 afişări

La invitaţia lui Chevrolet am fost martorii “celui mai mare spectacol auto de pe Pământ”. Aşa numesc americanii cursa de 500 de mile de la Indianapolis. Şi nu ne mint când o fac.

Americanii sunt îndreptăţiţi să spună că acesta este cel mai mare spectacol auto al planetei pentru că în primul rând nicăieri nu se strâng atât de mulţi spectatori pentru un singur eveniment şi, în al doilea rând, pentru că organizarea şi comportamentul oamenilor transformă o altă cursă Indy în ceea ce este acum - spectacol. Momentele în care americanii îşi onorează eroii din armată sau îşi amintesc de piloţii trecuţi în nefiinţă sunt cutremurătoare. Spectatorii, oficialii, toţi cei aflaţi în interiorul IMS încremenesc atunci când un steag cât un cartier este desfăşurat pe una din laturile circuitului, iar imnul Americii este cântat acapella. În clipa în care din difuzoare se aude "the land of the free and the home of the brave", americanii o iau razna în cel mai frumos mod cu putinţă, iar pământul se cutremură în uralele lor.

Sunt clipe în care ai vrea să crezi că şi românii ar fi în stare să transmită la fel dragostea de ţară chiar dacă ar asista la o competiţie în care doar nouă piloţi din 33 reprezintă ţara natală... Pentru americani însă, nimic nu contează atunci când vine vorba de ţara lor. Sunt fanatici, dar într-un mod care nu te deranjează, doar te fascinează. Mulţi afişează însemnele drapelului, iar acesta este prezent obsesiv la circuit şi prin oraş. Mândria de a găzdui un astfel de eveniment este cu siguranţă mai presus decât orice. Iar dragostea pentru maşini şi pentru mărcile proprii alimentează foarte mult şi ea această mândrie de a lua parte la Indy, fie ca participant, petrecăreţ sau simplu spectator pe unul din scaunele tribunelor.

Pentru Chevrolet, centenarul 2011 a însemnat anul cu cele mai bune vânzări, marca reuşind să comercializeze 4,76 milioane de maşini la nivel global. Cu 763.000 de unităţi comercializate doar în America, Chevrolet a devenit anul trecut cea mai vândută marcă a ţării. Nu întâmplător, ea este şi cea mai iubită şi, datorită unei noi strategii de marketing care prevede implicarea masivă în motorsport pentru 2012, ofensiva Chevrolet în Indy a fost remarcabilă. Momentan, cel mai puternic şi fiabil motor din acest sezon este produs de marca americană şi foarte multe echipe au renunţat la colaborări cu alţi constructori pentru că rezultatele nu erau corespunzătoare dorinţelor lor. La startul cursei de anul acesta, nouă din primele zece maşini de pe grilă au fost propulsate de un motor Chevrolet. Pentru toate echipele şasiul este similar şi se numeşte DW12, după numele regretatului Dan Wheldon, câştigător de două ori la Indy 500, care a participat la dezvoltarea tehnică a noilor maşini.

Având în vedere că numărul de piloţi americani a fost anul acesta prea mic, toţi au sperat ca nume celebre şi cunoscute nouă din Formula 1, Takuma Sato, Rubens Barrichello sau Jean Alesi, să fie învinse măcar de o maşină propulsată de un motor american. Petrecerea a fost stricată însă de Honda, care a ocupat primele trei poziţii ale podiumului, iar Chevrolet din favorit absolut a reuşit doar un loc patru plus alte două maşini clasate în primele zece. Unul dintre noii piloţi propulsaţi de Chevrolet, Oriol Servia, glumea pe seama accidentului din calificări spunând că nu s-a obişnuit cu puterea prea mare a motorului său şi cred că doar soarta a făcut ca Chevrolet să nu se claseze pe podium.

Câştigătorul, Dario Franchitti, a intrat acum în clubul select al piloţilor care au învins în cursă de trei ori şi a oferit probabil cel mai spectaculos sfârşit de cursă Indy din istorie, rezistând unui atac devastator al mai-rapidului Sato exact în ultimul tur. Deşi criticat de americani pentru tentativa sa foarte agresivă de depăşire, japonezul Sato l-a transformat practic pe Franchitti într-un erou şi a demonstrat că la Indy 500 piloţii nu doar se învârt în cerc.

Spectacolul de pe circuit a fost fenomenal, iar senzaţiile pe care le trăieşti în tribune trebuie încercate măcar o dată în viaţă. Maşinile dezvoltă viteze de peste 360 km/h, iar acustica motoarelor şi a publicului este fabuloasă în oval. Doar imnul Americii te impresionează mai mult şi dacă cineva spunea că este stupid să te uiţi cum se învârt nişte maşini în cerc, cred că o experienţă Indy 500 îi va schimba percepţia complet despre curse, America, americani şi pasiune auto.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
reprotaj,
auto,
indianapolis,
curse,
spectacol
/analize/transporturi/reportaj-indianapolis-o-legenda-americana-galerie-foto-9696393
9696393
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.