Regii asfaltului nu ţin cont de criză. Cât au câştigat în 2011
Câştigurile regilor români ai asfaltului pentru autostrăzile şi drumurile pe care le-au construit sau reabilitat au rămas semnificative şi în 2011, în ciuda anului prost despre care se plânge mai toată lumea. De fapt, pentru drumari nu prea a existat an prost nici în criză, nici înainte, iar viitorul sună destul de bine.
Pe de altă parte, Delta ACM, companie controlată de omul de afaceri bucureştean Florea Diaconu, a încasat facturi de puţin peste 11 milioane de euro anul trecut de la CNADNR. Compania a avut în 2010 afaceri de 91 milioane de euro, cu 18 milioane de euro mai mult faţă de anul anterior, dar încă mult sub nivelul anului 2007, când Delta ACM a realizat venituri de peste 150 milioane de euro. Delta ACM a câştigat anul trecut un contract de construcţie a unei autostrăzi în Irak, în valoare de 66,7 milioane de dolari (47,8 milioane de euro), dar şi un contract de 215 milioane de euro pentru construcţia tronsonului de metrou Râul Doamnei-Eroilor din Capitală, la care lucrează alături de firmele Astaldi, FCC Construccion şi AB Construct. Diaconu estima la mijlocul anului trecut că Delta ACM va înregistra în 2011 o cifră de afaceri de circa 100 de milioane de euro, în creştere cu circa 10% faţă de 2010.
Trăgând linie, la finalul anului 2011 regii români ai asfaltului au câştigat cel puţin jumătate din contractele de 2,4 miliarde de euro atribuite anul trecut în infrastructura rutieră de Ministerul Transporturilor şi Ministerul Dezvoltării, potrivit unei estimări a BUSINESS Magazin. De cele mai multe ori, antreprenorii români din construcţii nu s-au concurat unii pe alţii în licitaţiile mari de drumuri (cu excepţia autostrăzilor) , ci au rămas "aproape de casă", mizând pe avantajul terenului propriu.
Spedition UMB şi Tehnostrade, cu sediul în Bacău, au câştigat în 2011 contracte de cel puţin 388 milioane de euro în regiunea Moldovei, în timp ce Romstrade, cu sediul în judeţul Giurgiu, a ales zona de sud, Oltenia şi Muntenia, unde şi-a adjudecat proiecte de cel puţin 258 milioane de euro.
Situaţia este similară în cazul constructorului Straco Grup din Bucureşti, care anul trecut a câştigat proiecte de cel puţin 111 mil. euro în Muntenia.
În 2012, se anunţă noi proiecte de infrastructură care le-ar putea face cu ochiul antreprenorilor români din construcţii. Este vorba de 111 kilometri de autostrăzi în valoare estimată de circa 1,1 miliarde de euro pe care Ministerul Transporturilor are în plan să îi scoată la licitaţie în prima parte a anului 2012, dar şi de alte proiecte de reabilitări de drumuri naţionale, judeţene sau locale. CNADNR a scos la licitaţie până acum un tronson de autostradă de 8,7 kilometri, cu o valoare de circa 73- 80,3 milioane de euro, pe ruta Gilău-Nădăşelu, care face parte din Autostrada Transilvania. Urmează noi licitaţii, noi şantiere, dar şi proiecte demarate anul trecut pentru care firmele de construcţii vor încasa cel mai probabil sume importante de bani. Viitorul sună roz. Cel puţin pentru regii asfaltului.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro