Povestea românului care a "creat" una dintre cele mai populare maşini din Europa

Autor: Bogdan Alecu Postat la 26 iunie 2016 3016 afişări

„Sunt două căi prin care comerţul şi investiţiile pot dezvolta relaţiile între cele două ţări. Cred că relaţiile economice dintre SUA şi România sunt puternice şi pot deveni foarte puternice“

La universitatea de arhitectură din Bucureşti sunt specializări pentru arhitectură, urbanism şi arhitectură de interior mobilier şi amenajări interioare, nu şi design auto.

„În România nu există cursuri pentru design auto, profesorii au fost greu de convins în facultate de această ramură. Renault m-a recrutat la un workshop organizat la Cluj înainte ca centrul de design din Bucureşti să fie deschis şi am fost selectat pentru un internship“, a spus Victor Sfiazof.

În opinia sa, un tânăr designer trebuie să se bazeze în primul rând pe munca sa şi să creeze cât mai multe schiţe. „Trebuie să studieze foarte mult industria auto. Designerii trebuie să ştie că dacă au talent şi determinare pot reuşi“.

Care este maşina visurilor pentru tânărul designer? „Ferrari GTO, dar nu modelul nou, ci cel clasic din anii ’60. Este pentru mine cea mai frumoasă maşină din lume. Sunt multe maşini frumoase în lume acum, dar vechile Ferrari au un design foarte senzual şi probabil m-au inspirat.“

Într-un interviu acrodat BM, Laurens van den Acker declara că până acum designerii din Europa de Est, inclusiv România, erau dezavantajaţi deoarece au crescut într-un mediu în care nu aveau acces direct la o gamă variată de automobile şi implicit nu au avut posibilitatea de a vedea pe viu tot atâtea maşini precum poate vedea un german sau un francez. Pe de altă parte, Victor Sfiazof consideră că acest dezavantaj a fost depăşit tocmai pentru că în România internetul a cunoscut o dezvoltare extraordinară în ultimul deceniu, iar fiecare român interesat a putut avea acces la orice informaţie.

„Nu contează din ce ţară vii, atât timp cât eşti talentat şi eşti determinat poţi urca în top. Dacă vrei să vezi maşini, poţi călători oriunde acum sau le poţi vedea pe internet. Eu am fost des în Franţa, am fost la expoziţii de maşini clasice pentru a mă inspira pentru viitoarele proiecte“, explică designerul.

Un alt proiect câştigat de Victor Sfiazof este cel pentru Alpine Vision Gran Turismo, un supercar proiectat exclusiv pentru jocul video Gran Turismo 6 de pe PlayStation. Pentru acest proiect a concurat alături de alţi 14 designeri ai Renault.

În cazul proiectului Kadjar este pentru prima dată când centrul de la Bucureşti proiectează designul exterior al unui model Renault, altul în afară de cele proiectate pe platforma Logan. Până acum designerii români se mai ocupau de designul interior sau de tapiţerii.

Ce modele proiectate la Bucureşti vor urma? Biroul de design de la Bucureşti al Renault alături de Renault Technologie Roumanie a intrat „în linie dreptă“ cu viitorul Duster, cea de-a doua generaţie a SUV-ului Dacia aşteptat în 2018, la opt ani de la lansarea primului model.

Este cel mai important proiect derulat în prezent, în condiţiile în care Duster, comercializat atât sub brandul Dacia, cât şi Renault dar şi Nissan, este cel mai bine vândut model al Grupului Renault la nivel mondial.

Potrivit lui Laurens van den Acker, designul viitorului Duster nu era complet gata în septembrie anul acesta, dar a fost adoptată decizia finală. Acum proiectul este în România pentru a fi dus spre realizare.

Miza lui Duster este însă mai mare, fiind printre puţinele modele create vreodată sub imaginea de maşină comercializată pe toate continentele, Asia, Europa, Africa şi America de Sud.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/povestea-romanului-care-a-creat-una-dintre-cele-mai-populare-masini-din-europa-14905088
14905088
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.