Povestea celui mai greu moment din istoria Blue Air

Autor: Razvan Muresan Postat la 29 august 2013 12128 afişări

„A fost cea mai grea lovitură. Nu ar trebui să se poată mai rău. Batem în lemn că am trecut cu bine de această situaţie„, spune Gheorghe Răcaru, directorul singurei companii româneşti low-cost. Blue Air a trecut în ultimele luni prin cel mai greu moment de la înfiinţare şi încearcă să se redreseze. Dar s-au terminat problemele?

Povestea celui mai greu moment din istoria Blue Air

„Blue Air este în 2013 într-o fază de consolidare, ţinând cont de toate problemele de la sfârşitul anului trecut cu intrarea Romstrade în insolvenţă şi cu acest transfer de business dintr-o parte în alta. În momentul în care se va finaliza transferul, business planul pentru anul acesta este să se consolideze ceea ce operăm în momentul de faţă„, spune Răcaru. De anul viitor, noii acţionari vor stabili planul de business. „Nu am încă acces la el, dar nimeni nu cumpără ceva ca să nu dezvolte, deci va fi probabil o dezvoltare." Blue Air a lansat deja la vânzare biletele pentru sezonul de iarnă 2013/2014, iar vânzările decurg conform parametrilor stabiliţi. Mai importantă decât cifra legată de biletele rezervate este, după Răcaru, percepţia pe care o are compania în piaţă în faţa propriilor clienţi.

„Publicul are în continuare încredere în Blue Air, iar pasagerii care zboară cu noi ştiu că suntem o companie 100% românească.„ Oficialii operatorului low-cost estimează un profit de 2-3% la finalul anului. Despre concurenţă, Răcaru nu observă mari modificări în piaţă, dat fiind că rivalii de la Wizz Air folosesc aceeaşi strategie încă de la intrarea pe piaţă - „Le doresc să se dezvolte cât mai mult, că poate îşi frâng gâtul".

Aeroportul de la Bacău, luat în concesiune în 2010 de o firmă deţinută de acelaşi Nelu Iordache, a pus din nou Blue Air în atenţia presei în această vară, după ce Consiliul Judeţean Bacău a decis rezilierea contractului de concesiune. Firma Blue Aero avea obligaţia să realizeze în 30 de luni investiţii de minimum 45 milioane de euro, având un drept de concesionare de 35 de ani. Dragoş Benea, preşedintele CJ Bacău, spunea în presa locală că firma care ar urma să preia concesiunea aeroportului, actualul proprietar al Blue Air, este „aceeaşi Mărie cu altă pălărie„, adică în spatele ei ar fi acelaşi Nelu Iordache.

CONTRACTUL DE LA BACĂU NU E SUSPENDAT, E ÎNGHEŢAT PUŢINTEL PÂNĂ CÂND SE FACE TRANSFERUL DE BUSINESS„, spune Gheorghe Răcaru. El vorbeşte despre existenţa unui memorandum de  înţelegere ca Blue Air să transfere businessul la o nouă entitate complet separată de grup. Blue Air nu a putut să vândă acţiunile deoarece majoritatea acţiunilor sunt deţinute de firma Romstrade, aflată în procedură de insolvenţă, şi atunci s-a găsit această soluţie. Contractul de concesiune trebuie rearanjat astfel încât compania care a preluat Blue Air să deţină şi concesiunea pentru aeroportul de la Bacău. Planul de investiţii de la Bacău de 45 de milioane de euro nu s-a putut respecta ca urmare a problemelor de ordin financiar ale Romstrade, astfel că doar 17-18 milioane de euro s-au investit în aeroportul de pe Siret. Dintre sarcini, noua platformă a fost dusă la bun sfârşit, iar reabilitarea pistei, construcţia unui nou turn de control şi a unui nou terminal se află încă în lucru.

Apele s-au liniştit la Blue Air, iar 2013, care nu i-a permis până acum lui Răcaru să-şi ia concediu, va rămâne probabil în istoria firmei drept cel mai greu din cei aproape zece ani de existenţă. Viitorul nu mai poate surprinde pe nimeni din din clădirea de pe Buzeşti, deoarece „nu ar trebui să se poată mai rău„.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/povestea-celui-mai-greu-moment-din-istoria-blue-air-11279159
11279159
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.