Perspectiva celui mai înalt fotoliu

Autor: Georgiana Călin Postat la 30 mai 2017 313 afişări

Cu rezultate record înregistrate anul trecut şi un promiţător început de 2017, afacerile Dacia sunt pe val. La un an de la preluarea mandatului de conducere a celei mai mari companii de pe piaţa locală, Yves Caracatzanis povesteşte care sunt lucrurile pe care mizează, oportunităţile şi dificultăţile de pe plan local, dar şi care sunt elementele strategice pe care construieşte planurile pe termen lung.

Perspectiva celui mai înalt fotoliu

Comparativ cu acum 10 ani, când Caracatzanis venea pentru prima dată în România, ocupându-se la acea vreme de crearea şi dezvoltarea unui centru de prototipuri la Mioveni, mentalitatea angajaţilor s-a schimbat foarte mult, apreciază el. Dă şi un exemplu: dacă inginerii români alături de care lucra în trecut erau lipsiţi de încredere vizavi de ceea ce ştiu şi pot, astăzi spun ce gândeasc, sunt mai dezinvolţi, mai deschişi. n prezent, CEO-ul Renault România consideră că oportunităţile cele mai mari ale grupului pe care îl conduce constau în ”valoarea produsului şi echipa puternică“, în care se încrede şi mizează pe termen lung; pe de altă parte, temerea principală a acestuia este ascuţirea concurenţei, o provocare cu care se confruntă întreaga piaţă. ntre cele două se află, însă, datoria ”de a construi viitorul, la care lucrăm în fiecare zi“, precizează Yves Caracatzanis.

Francezul este directorul general al Dacia şi grupului Renault România din aprilie 2016, când l-a înlocuit pe Nicolas Maure. Francez de origine, Caracatzanis este inginer absolvent al École Centrale de Paris, însă şi-a început cariera în consultanţă. A lucrat o perioadă la HP, iar din 1992 face parte din echipa Renault. Per total, toate companiile grupului Renault din România au înregistrat, cumulat, un business de 5,1 miliarde de euro în 2016, fiind pentru prima dată când este depăşit pragul de 5 miliarde de euro, potrivit aceleiaşi surse. Cu acest rezultat, Dacia rămâne şi în 2016 cea mai mare companie din România după cifra de afaceri. 

În primul trimestru al acestui an, piaţa maşinilor noi a avut o creştere de 27,6% în comparaţie cu perioada similară a anului trecut, dar unele mărci precum Opel, Citroën, Ford şi Renault au avut evoluţii de peste 50%, conform unei analize a Autovit.ro. n schimb, liderul Dacia a crescut sub media pieţei, cu numai 11%. Despre rezultatele anului trecut, Liviu Bocşaru, director executiv administrativ şi financiar al Grup Renault România, spunea anterior: ”Cât priveşte piaţa din România, chiar dacă s-a înregistrat o creştere faţă de 2015, aceasta rămâne în continuare la mai puţin de 40% - 50% faţă de anii dinainte de criza din 2008 şi încă foarte jos versus potenţialul său, având în vedere rata de motorizare a clienţilor din România.

În plus, piaţa locală a vehiculelor noi este astăzi mult afectată de vehiculele de ocazie importate, care nu sunt deloc fiscalizate“. O altă activitate importantă, în afara celor de producţie şi comercializare, este activitatea de cercetare şi dezvoltare a Renault Technologie Roumanie, care este responsabilă la nivel mondial pentru dezvoltarea întregii game Global Access. Din 2000 până în prezent, investiţiile realizate de către grupul Renault România se ridică la 2,5 miliarde de euro, fiind vorba de investiţii în noile produse (vehicule, motoare, cutii de viteze, componente mecanică) şi de investiţii în creşterea competitivităţii proceselor de producţie (condiţii sociale, creşteri de capacitate, procese de automatizare, calitate şi reducere de costuri). Ponderea cea mai mare a fost alocată platformei industriale de la Mioveni.

Comparând atât datele publice oferite de Direcţia Regim Permise de Conducere şi nmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), cât şi datele din site înregistrate în primele trei luni ale anului versus perioada ianuarie-martie 2016, analiza arată că în primul trimestru s-au înregistrat recorduri la toate categoriile – atât la maşini noi, fiind înmatriculate peste 22.000 de vehicule, cât şi la cele rulate – peste 128.000. Reînmatriculările s-au situat şi ele la aproape 130.000 de unităţi, doborând toate recordurile din ultimii ani şi semnalând, în acelaşi timp, o revenire la o situaţie de normalitate privind ponderea acestora în piaţa tranzacţiilor auto.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.