Panamera vs. S-Klasse vs. seria 7 - duelul anului între limuzinele de lux

Autor: Bogdan Alecu Postat la 03 aprilie 2013 121 afişări

Segmentul rarefiat al limuzinelor de lux reprezintă poarta de intrare a celor mai noi tehnologii în producţia de serie. Acum, noua clasă S de la Mercedes-Benz vrea să impună un nou standard în ceea ce priveşte luxul, în timp ce Porsche Panamera şi seria 7 doresc să cucerească partea sportivă a clasei superioare.

În privinţa dotărilor opţionale, cele mai solicitate sunt cele care ţin de siguranţa în trafic. Clienţii apreciază elementele de siguranţă şi sistemele de asistenţă la conducere; printre cele mai cerute dotări sunt pachetul de asistenţă la conducere, Night View Assist, sistemul inteligent de iluminare, dar şi cele care ţin de confort, cum ar fi scaune climatizate, scaune multicontur şi funcţiile de infotainment.

Dana Cortina, directorul general al Porsche Inter Auto, pariază tot mai mult pe creşterea puternică a segmentului premium în următorii ani, în condiţiile în care acesta a pierdut mai puţin de 30% din vânzări în ultima perioadă într-o piaţă care a căzut cu aproape 80%. Şi în acest caz, lansările de noi modele au un impact puternic asupra vânzărilor, atât Cayenne diesel, dar şi Panamera şi viitorul SUV compact Macan având deja sau vor avea un impact puternic semnificativ asupra cifrelor. „Pasionaţii de Porsche aşteaptă noile versiuni, fie că este vorba de o generaţie cu totul nouă sau despre un facelift, pentru a-şi înlocui automobilul anterior. Iar cum anul acesta Porsche pregăteşte numeroase lansări, ne aşteptăm şi la vânzări bune„, a spus Dana Cortina.

Proprietarii de Panamera sunt oameni de business, pasionaţi de marcă, dar care pe lângă performanţele dinamice ale unui automobil super-sportiv, îşi doresc şi confortul şi luxul pe care îl oferă o limuzină cu patru uşi. Mulţi dintre ei folosesc maşina în viaţa de zi cu zi, necesităţile lor diferind de cele ale clientului tradiţional de Boxter sau Carrera. Mai mult, Panamera este o limuzină aflată deopotrivă în preferinţele publicului feminin şi masculin al Porsche. 

În funcţie de gradul de individualizare al automobilului, clienţii pot aştepta între trei şi şase luni să le sosească automobilul, dar în cazul în care clientul doreşte dotări foarte speciale, timpul de livrare poate creşte semnificativ.

Una dintre maşinile speciale pe care Porsche Inter Auto le-a livrat anul trecut este un Panamera Turbo S de peste 200.000 de euro. „După un 2012 foarte bun pentru piaţa automobilelor de lux din portofoliul Porsche Inter Auto, an care pentru marca Porsche a fost al doilea cel mai bun din istorie, cu o creştere de 35% a numărului de maşini livrate faţă de anul anterior, suntem optimişti şi pentru 2013. Nu cred că în cazul Porsche putem vorbi de downsizing, publicul mărcii este destul de loial, iar constructorii au venit întotdeauna cu inovaţii, completări ale gamei, modele tot mai sportive, dar în acelaşi timp mai confortabile şi mai eficiente„, a spus Cortina.  

Clienţii Porsche doresc să îşi individualizeze cât mai mult posibil viitorul automobil. Astfel, pe lista de opţionale bifează pe lângă dotările de confort, cum ar fi sistem de navigaţie, faruri adaptive, suspensie adaptivă, sistem audio performant, scaune spate reglabile electric, dinamică - pachet Sport Chrono, şasiu adaptiv, chiar şi discuri de frână ceramice. În majoritatea cazurilor domină şi personalizarea maşinii, cum ar fi tapiţeria din piele în două nuanţe, praguri inscripţionate şi iluminate, îmbrăcarea în piele a diverselor ornamente, folosirea diverselor elemente în carbon, tetiere cu sigla Porsche. Între Panamera şi S-Klasse este, pe lângă Audi A8, şi BMW Seria 7, limuzina care de această dată pune accent pe tehnologie şi sportivitate. Seria 7 este modelul cel mai rafinat şi avansat tehnologic din gama BMW.

Segmentul de cumpărători care optează pentru Seria 7 se diferenţiază în special printr-un nivel superior de educaţie, venituri mult peste medie obţinute în calitate de antreprenor, cunoştinţe detaliate despre produs, disponibilitate de a investi o sumă importantă într-o limuzină de lux şi, nu în ultimul rând, aşteptări ridicate în ceea ce priveşte produsul şi serviciile care le presupune.

„Vorbim de cea mai puţin omogenă categorie de clienţi - pentru mulţi dintre ei, BMW Seria 7 este un birou mobil ale cărui principale atuuri sunt confortul şi funcţiile de conectivitate sau entertainment. Pentru alţii, modelul trebuie să fie o declaraţie de statut şi este de apreciat în special prin imaginea de marcă, elemente de design şi performanţe tehnice. Cu toţii însă preferă BMW Seria 7 înaintea competiţiei pentru calităţile dinamice şi de aceea sunt propriii lor şoferi ori de câte ori au ocazia„, a spus Cristian Vlaşin, directorul de vânzări al BMW Group România.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/panamera-vs-s-klasse-vs-seria-7-duelul-anului-intre-limuzinele-de-lux-10707113
10707113
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.