Optimistul din depozit - cum vede Catalin Olteanu-Heel revenirea consumului
In piata de logistica, preturile pentru serviciile de depozitare si transport au scazut in medie cu 10% anul trecut, dar compania timisoreana FM Logistic a inregistrat o crestere a afacerilor fata de 2009. Pentru anul in curs firma si-a bugetat o crestere de 20% a cifrei de afaceri.
Seful FM Logistic are experienta in mai multe domenii: a pornit ca inginer proiectant in industria de armament, a trecut apoi in zona managementului de programe, ajungand manager de marketing. "Urmatorul pas a fost Solectron Romania, o firma pe care o consider mai degraba scoala decat un loc de munca." Drumul sau in aceasta firma a plecat de la "customer support engineer", trecand apoi prin diverse functii pana la cea de manager de operatiuni a activitatilor de la Timisoara. In 2006 a decis sa intre in FM Logistic, "la recomandarea unui amic, caruia ii multumesc azi pentru sfatul de atunci". Intrat in companie ca manager de transport, a urcat alte cateva trepte - cea de manager regional pentru operatiunile de la Timisoara, iar de un an este director general al firmei.
Este optimist in privinta evolutiei afacerilor companiei si spune ca obiectivul firmei este sa creasca cifra de afaceri anul acesta cu 4 milioane de euro. "Ne lipsesc 8 milioane de euro ca sa ne simtim mai bine si ne-am propus acest target pentru urmatorii doi ani", spune Olteanu. El precizeaza ca in momentul in care a stabilit tinta de crestere a fost atent sa fie tangibila si, mai mult, sa poata fi atinsa "fara sa riscam prea mult in piata". Cu alte cuvinte, firma de logistica nu este dispusa sa cumpere cota de piata si sa piarda profit.
Cat de fezabil este insa un asemenea obiectiv, in conditiile in care economia sufera, in continuare, iar cresterile raportate de Institutul National de Statistica (0,1% pe ultimul trimestru din 2010) indica mai degraba o stagnare a declinului? Olteanu marturiseste ca vede semne de revigorare economica, de vreme ce firma pe care o conduce manipuleaza marfuri de consum - atat pentru producatori, cat si pentru retaileri. "Nu ne bazam previziunile doar pe cifre seci, luam in calcul si pulsul zilnic al pietei." El se asteapta ca pana la finalul anului consumul sa creasca cu un procent de doua cifre, cel putin in volum. "Oamenii vor cumpara produse, chiar daca mai ieftine, pentru ca au trecut mai bine de doi ani din criza", spune optimist directorul FM Logistic. Are totusi o rezerva: lumea araba si pretul petrolului. Daca pretul barilului "o ia razna", niciuna dintre asteptarile lui Catalin Olteanu, dupa cum spune chiar el, nu va mai sta in picioare.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro